Vad kostar ERF?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Eftersom jag har ambitionen att till 2006 kasta mig in i denna pajkasningen så undrar jag vad det kostar för "dem i mitten"?

Hojjen och pryttlar borträknat....

Däck
Anmälningsavgifter
Köra de race som inte ligger för långt borta
Bensin
osv .......

Berätta gärna fint och fantasifullt :tummenupp

Startavg. 2500:-
Beg däck 2500:-
Bensin 1500:-
Mat/dryck till teamet 500:-
Stuga 500:-

Vi snittar på 7500:- per race, detta delat på tre förare.

Men om man kör omkull kan det bli hur dyrt som helst, dessutom skall hojen servas mella varje race med bromsbelägg & filter/olja samt div.

Räkna med att det blir dyrare än man trott iaf, men skitsamma det är kul som satan.

Bromsbelägg mellan varje race? :va
Släpp bromsen så kanske ni klättrar i placering.

Strider skrev:
GSXR1100 uppskattning är i underkant.

Räkna med närmare 10000:- per race.

Sedan skall du ha resurser för att träna oxå, inte minst däck.

Räkna på 60-80 000:- för en säsong minst exkl krascher.

Du måste ha ett set extra fälgar.

Du bör ha med dig lite lite reservdelar till ett race för att klara en mindre vurpa. Bromsgrepp, kopplingsgrepp, fotpinnar, bromsvätskebehållare, kåpstag, bakram, extra kåpset osv.

Lycka till o välkommen.
Njae vi har faktiskt klarat oss på 7500:- per race, men som sagt så tillkommer övrigt och då landar men nog på 10.000:- totalt med service & div.

Strider skrev:
GSXR1100 uppskattning är i underkant.

Räkna med närmare 10000:- per race.

Sedan skall du ha resurser för att träna oxå, inte minst däck.

Räkna på 60-80 000:- för en säsong minst exkl krascher.

Du måste ha ett set extra fälgar.

Du bör ha med dig lite lite reservdelar till ett race för att klara en mindre vurpa. Bromsgrepp, kopplingsgrepp, fotpinnar, bromsvätskebehållare, kåpstag, bakram, extra kåpset osv.

Lycka till o välkommen.

du säger närmare 10000kr per race men för en säsong 60-80000kr kör du bara 6-8 race eller?

Däcken är det som gör att det springer iväg. Vi räknar, INKLUSIVE ALLT, på 12000 per rejs, men då snålar vi inte på däck. Boende kostar oftast, mat kostar, depåpersonal skall proppas med godis, det dra iväg. Jag har en ekonomisk uppföljning från varje rejs, och det är inte så skoj läsning när man väl tar med alla faktorer.

Men va fan, det är roligare än att knarka och mer givande, så för fan - hopp in i leken bara! :)

Freppa skrev:
ERF serien har bara sex rejs per år (vilket är synd)
ok

Strider skrev:
Du behöver ta höjd för kostnader mellan racen som träningskostnader och ubderhåll på hojen.

med andra ord mycket högre än det ni sa för man borde ju träna bra mycket mer än man kör race

edit hur fan har ni råd? 12000kr per race vad har ni för månads lön?:D

Last edited:
RS "Alex" skrev:
ok

med andra ord mycket högre än det ni sa för man borde ju träna bra mycket mer än man kör race

Kan nog bli svårt att klämma in mer än sex timmars träning mellan två tävlingar...

Back