sandstream
Guest
Någon som vet ungefärligt pris på en bromscylinder bak på en Suzuki GSX-R1000 -05?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:2286902Någon som vet ungefärligt pris på en bromscylinder bak på en Suzuki GSX-R1000 -05?
Gängpaj där man skruvar i den övre banjon.Dr.Bike skrev:2286903Vad felas dig min son?
Går den inte att reparera?
(repsatser är BILLIGA)
sandstream skrev:2286906Gängpaj där man skruvar i den övre banjon.
Skulle skruva dit en hydralisk bromsljuskontakt och antingen var det fel på den eller så var det jag som drog den snett, åt helvete gick det iaf![]()
Grejt!Dr.Bike skrev:2286918Jag har både helicoil, och även gängtappar för den gängan.
Sväng förbi så örnare säj.

Ingenting, men de nya fotpinnarna var inte anpassade för originalbromskontakten så då fick det bli en hydralisk.valmers skrev:2287036Vad använder du bakbromsen till?![]()

sandstream skrev:2287057Ingenting, men de nya fotpinnarna var inte anpassade för originalbromskontakten så då fick det bli en hydralisk.
Åker ju lite gata och vill kunna besiktiga utan problem.
Var det ena fingängat?sandstream skrev:2287134Nu har jag kollat lite mer noggrant på orginalskruven och hydralkontakten och det är inte exakt samma gängor
Ska bli kul att höra vad butiken säger när den del de sålde visade sig vara fel.
Hoppas det går att lösa som Dr.Bike och Gustav skriver.

Jo, det är en 05:a men jag har lärt mig genom åren (gammal som jag är) att allt sånt där som ska lösa sig sen aldrig ordnar sig utan bara blir en massa problem.Emsan skrev:2287174Men är inte din hoj nästan ny och behöver väl inte besiktigas på minst tre år!
Tills dess har du nog antingen sålt hojen eller så kan du sätta dit orginalpinnarna till besiktingen. Bromsljuskontakt på bakbromsen behövs knappast.
edit: oj det var visst tjejens konto.... /Ozto
Japp, det ena var (har jag nu lärt mig) M10x1 och det skulle ha varit M10x1,25 (så det hoppas jag hitta i morrn).Gustav O skrev:2287192Var det ena fingängat?
Tummen mitt i handen?![]()

Som du gjort nu alltså..?sandstream skrev:2287347Jo, det är en 05:a men jag har lärt mig genom åren (gammal som jag är) att allt sånt där som ska lösa sig sen aldrig ordnar sig utan bara blir en massa problem.
Lika bra att göra rätt direkt![]()
Nja, jag försöker göra rätt och det borde väl nästan räknas?Neutral skrev:2287362Som du gjort nu alltså..?![]()
Försöker du komma undan med att det är tanken som räknas?sandstream skrev:2287377Nja, jag försöker göra rätt och det borde väl nästan räknas?![]()

Vadå, är det inte så?Neutral skrev:2287435Försöker du komma undan med att det är tanken som räknas?![]()
sandstream skrev:2287911Vadå, är det inte så?
Det sa alltid morsan och farsan när jag fick ett par kalsonger i julklapp![]()

sandstream skrev:2287347
Åkte på en besiktning förra sommaren (felplacerade nummerskylt mm) och då stod det att jag skulle tillbaka 2007 men det kanske bara är ett fel i deras system, för inte har hojen blivit sämre av en besiktning.
Helt sjukt egentligen men men, är man så jeVla OuTlAw som jag är får man ta tjuren vid hornenWestW skrev:2288062Tyvärr blir det så om du åker på ombesiktning med nya fina hojen.
Det är ju sånt man får ta om man ska vara olaglig.![]()
Samma sak hände med kompisen och hans sprillans SV1000. Ombes för att han tyckte precis som du att det är ballt att vara olaglig![]()
Nu har han bes några år tidigare än det var tänkt.

|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller