vad kostar det att lv-rega en E-regad?

nej... det är mycket som behöver göras, bl.a. köra den genom ett bullerprov etc. Och det är svårt att ta sig igenom de, de du behöver skaffa är dr350s förgasare, luftburk, avgassystem, klä om den i landsvägsdäck, ny kedja... sedan kostar provkörningen 1500, sen kostar reg. bes. nästan 2000(har ja för mig) m.m. så de kostar en del!

/ Hannes
 
-Lowrider- skrev:
Syftandes på att MYCKET ljud kommer ifrån kedjan! Även drev då. Nästan den enda skillnanden mellan hojarna är att den ene inte klarar bullerkraven. Likaväl gäller detta för ostrypt xr650(e-reggad) och strypt xr650(lv-reggad).

/ Hannes
 
HanneZ skrev:
nej... det är mycket som behöver göras, bl.a. köra den genom ett bullerprov etc. Och det är svårt att ta sig igenom de, de du behöver skaffa är dr350s förgasare, luftburk, avgassystem, klä om den i landsvägsdäck, ny kedja... sedan kostar provkörningen 1500, sen kostar reg. bes. nästan 2000(har ja för mig) m.m. så de kostar en del!

/ Hannes

regbesiktning kostar cirkus 6-800 minns inte riktigt, men jag gjorde de förra våren o de va inte över tusenlappen. I den ingår vanlig besiktning.

Provkörning 1500???? de provkör på besiktningen, kostar inge extra... för mycke gräs i helgen?? :hihi
 
HanneZ skrev:
Syftandes på att MYCKET ljud kommer ifrån kedjan! Även drev då. Nästan den enda skillnanden mellan hojarna är att den ene inte klarar bullerkraven. Likaväl gäller detta för ostrypt xr650(e-reggad) och strypt xr650(lv-reggad).

/ Hannes

Under bullerprovet står de väl ändå stilla!!? med db mätare 1 meter bakom... då låter inte kedjan speciellt mycket. :rolleyes:
 
Suomalainen skrev:
Under bullerprovet står de väl ändå stilla!!? med db mätare 1 meter bakom... då låter inte kedjan speciellt mycket. :rolleyes:

Bullerprovet är nog ett förbifartsprov eller vad det kallas. Tror dom kräver ett sånt om inte tillverkaren kan ge nåt intyg.
 
om inte just den hojmodellen går att lv-rega med intyg fr tillv./imp.
så är det nästintill omöjligt att göra det.

Bullerprovet är HELT annorlunda än vid vanlig kontrollbesiktning. Det är ju därför alla hojar i std skick knappt hörs. O ktm m fl. e-hojar har ca 15 kW......

/u
 
Suomalainen skrev:
Under bullerprovet står de väl ändå stilla!!? med db mätare 1 meter bakom... då låter inte kedjan speciellt mycket. :rolleyes:
Sluta knarka grabben, menar självklart förbifartsprov men det är självklart för den lite mer påläste!

/ Hannes
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top