Vad kostade potatisen?

Åkejrå,

Som sagt, vi träffade denna gentleman ute på gatan i Neapel. Maffians o ficktjuvarnas högsäte. Vi visste mycket väl var det är för typer som huserar där. Så vi började prata med en av dem på skoj, han hade en videokamera, en digitalkamera och en mobiltelefon han ville sälja. Han demonstrerade alla prylar, funkade fint. Visade manualerna som var på engelska, fortfarande inplastade. För detta ville han ha 450 euro, ha ha sade min kollega och började förhandla. Han prutar ner det ganska ordentligt.

Det är nu magiken börjar, kompisen och jag ser när han packar ner grejerna i väskan. Han lägger ner den i en påse och knyter igen. Saken är den att vi inte släpper fasen blicken från väskan en sekund! Vi går tillbaks till båten, kompisen är förbannat nöjd med sig själv. Väl hemma är det dags att titta på grejerna, vi öppnar väskan. Där ligger: hoprullad kartong, lite sand i botten + en stor potatis (den på bilden) Han blir fly förbannad, skriker nåt om att han skall "ge honom ordentligt med grisebank o därfter dräpa den satans tullingen tvärt" (han är norrman, därav utrycken)

Jag ligger kvar på durken o vrider mig av skratt medans han far iväg. Naturligtvis är han inte kvar. Hur mycket betalade han? Motsvarande 2670 svenska pengar. :D

Hahahahahaaaaaaahahaha.... Det var det ju nästan värt i.o.m. att han har fått ett minne och en historia han kan berätta för sina barnbarn och dom kan berätta för sina barnbarn etc. etc....

Thermal skrev:
2524220 Hur mycket betalade han? Motsvarande 2670 svenska pengar. :D

Klockren! :hihi
Underbar! :hihi
Fantastisk! :hihi

Så, vad ska ni göra med potatisen?
Skiva den och lägga på panntoppen? :va

Sunrodchips för 100 spänn styck? :banana

Haha, det var tur att vi körde fort som satan förbi Neapel när vi var där förra veckan.

blacktriple skrev:
2525384 Klockren! :hihi
Underbar! :hihi
Fantastisk! :hihi

Så, vad ska ni göra med potatisen?
Skiva den och lägga på panntoppen? :va

Sunrodchips för 100 spänn styck? :banana

Han har lagt ut den på auktion här ombord, (jag var ju naturligtvis tvungen att berätta för alla jag känner :banana) budet ligger just nu på 31 dollares.

Sunrodchips låter ju som ett klurigt alternativ, ska ta upp det med honom. I så fall ska de ätas med andakt :D

Alicia skrev:
2525458 Haha, det var tur att vi körde fort som satan förbi Neapel när vi var där förra veckan.

Ja det var det nog, rövare o banditer är de hela högen. :tungan Men pizzan var mycket god.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...