Vad kostade körkortet?

runt 4k inkl. allt

Läraren försvann(!!) dagarna innan uppkörningen då vi skulle repetera (ca 2 lektioner kvar). Det var även han som skulle transportera upp hojarna till uppkörningen, men som tur var gick det bra till slut :)

Senare kom det fram att han hade flyttat till Norge, och var helt okontaktbar via telefon.

runt 3500:- för rubbet, allt såsom teori + uppkörning och 3 (!) körlektioner :brinnerup ( min budget på 2500:- sprack i och med att det fick bli en 3:de lektion oxo ) :rolleyes:

Jag betalade 5760:- för allt, men detta var 2001

Edit: Hmm...tog aldrig A1, gick direkt på "tung"

Last edited:
BPM skrev:
Kostade mig Uppskrivning+Uppkörning och 120kr för tillverkningen.

Ganska nöjd =)
Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

2st teoriprov a 180kr styck.
1st uppkörning a 840kr styck.

Summa: 1200kr :banana

rosena skrev:
Nån som vet vad för grejer som är bra att tänka på vid uppkörning, finns små grejer som avgör mkt har jag hört !! tacksam för svar
,,, har körning 11 juni :p

Öva mycket, och rätt!

Det är faktiskt inte så speciellt svårt.
Fick faktiskt den mesta träningen från moppetiden...jag övningskörde max 15 mil.

Och på manöverprovet så är det viktigt att du har en hoj som dels funkar (erhm) och som dels kommer upp i 90 (eeeerrrrhmmm) , men framförallt en som passar dig. Samma övningar med flickvännens XR var omöjliga med min TZR.

Lycka till!

coffe skrev:
1411098 Inte skall du var ledsen för det Philsson :pannkyss
Jag hade tyvärr ingen att övningsköra med så det fick bli såhär :gråta

14st dubbellektioner + uthyrning av skolans mc + (2)uppkörningar + teorin + körkortstillverkning = 16590:-
Då är inte kläder eller motorcykeln (eller reservdelarna) inräknade :näsblod

Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

MrEsso skrev:
2304819 Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

15 000:- :va
Byter körskola nästa till bilkortet hoppas jag! :tummenupp

MrEsso skrev:
2304819 Skönt att det finns någon mer som har lagt totalt för mycket pengar på kortet. Själv lade jag 15 000:- nånstans för att jag inte övningskörde och för att körskolan var jävla utsugare. Kuggade sista uppkörningstillfället på hösten och fick ta 5 lektioner till innan jag fick köra upp igen. Nu när jag har köpt hoj och kläder också så är jag totalt pank och om några månader får jag ta bilkörkort :(

det blev samma för mig, men jag tog 2 st till och mitt kostade nog cirka 10 000

2lektioner á 1200kr + 2 bommade teorier 360 :( och nu en teori imorrn också 220kr...

körskolan säger att jag är klar med körningen men jag tar en till lektion innan uppkörningen (när den nu blir)...

förhoppningsvis under 7k :P

Fetvadd skrev:
2306256 tja enligt min fd körskolelärare ligger medel körkortet på runt 20 000 :D

edit: skryt på ni bara :tummenupp

Okej mysko! Ingen av mina polare typ 5-6 stycken, hamnade över 6-7000:- iaf. Men det är kanske bättre lärare här uppe :rolleyes: Eller smartare elever :hihi

skämt åsido... :)

1kr jag fick mitt snvart:D:P Nerrå har inte börjat än men hoppas det inte överstiger 7000 för då har jag inte råd=(

4300 landade mitt på allt betalt och uppkörning imorrn. nåt extra speciellt ja bör tänka på?

Söderen_ skrev:
2323040 4300 landade mitt på allt betalt och uppkörning imorrn. nåt extra speciellt ja bör tänka på?

Tjör inte mot rött.

Ha bra flyt i körningen och tänk inte på att vägverksgubben är bakom dig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT