Vad kan ni säga om en Suzi gsx 750?

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
Funderar att ta hem en sådan från Tyskland. Är den rolig att köra? Har gått ungefär 4000mil. Är det mycket för en hoj. Ser jäkligt bra ut i skicket.

Tveksamt rolig, körde på körskolan och man gjorde väl inte i byxan för att det var skoj.

Funkar väl som brukshoj eller nått men jag hade satsat på nått roligare.

Beror ju iofs på hur man hade tänkt köra hoj osv osv.

Okej, men om det är ens första hoj och inte har så mycket pengar. Sedan ska försäkringen vara billig har jag hört.

Ulukai skrev:
Okej, men om det är ens första hoj och inte har så mycket pengar. Sedan ska försäkringen vara billig har jag hört.

Tycker du om att leka lite och sånt? Hade du tänkt dig slangkörning eller lekstuga på grusvägar? Isof borde du satsa på motard av nått slag skulle jag tro.

Jag ska lära mig köra hoj och fassan ska sitta bakpå och ge mig instr. Det är en 98.

Ulukai skrev:
Jag ska lära mig köra hoj och fassan ska sitta bakpå och ge mig instr. Det är en 98.

För att lära sig köra lite hoj och brumma runt lite i trafik är en GSX 750 en klart vettig hoj tycker jag nog.

Farsgubben lär ju inte gilla att du leker wheelies när han sitter bakpå ändå.

Tror iofs du blir uttråkad på en GSX.

Lär dig köra på den, kör upp... glid ettpar veckor, sälj i sommar och byt upp dig med bokstaven "R" i modellnamnet :)

Ulukai skrev:
Okej, tack Bigkay. Du verkar veta lite granna om MC.

Ja, jag är en guru, vet allt. Mest rutinerad av alla här inne också antagligen... ;)

of the records: Martin är en kompis till mig, han är bara lite ironisk/taskig nu.. Men det förstod ni säkert. :fakta

Jag tycker att du skall skaffa den Marre, så jag kan köra ifrån dig i sommar :fakta

cRoC skrev:
Varför inte en FZ 750? Där har du mycket hoj för pengarna..

:fakta

Mer bly för pengarna kan du inte få. :rolleyes: ;)

Allvarligt så är FZ:an en riktigt trevlig hoj för pengarna. Har ett snällt register men det är inte så att man dör av trisstess (ca: 100 kusar). Jag har kört ifrån värre och nyare sporthojar med den utan problem (kan bero på förarna :rolleyes:, sege :hej :rolleyes: ;) ), så den går att köra rätt fort med utan problem.

Dess svaga punkt är bakfjädringen. Om orginal sitter på så BYT. Den va tydligen rätt kass redan 85, tänk dig då hur den är 18 år senare. :eek:

Säg till om du vill veta nått mer om FZan så svarar jag gladeligen på dina frågor. :)

Ang. GSX750 så tror jag att du kommer tröttna rätt fort. Just avsaknaden av kåpa gör att hastigheter över 140 blir lätt olidliga efter ett tag. Visst, du kör inte så fort när du övningskör, men när vi väl tagit kortet så vill man inte byta hoj det första man gör.

//Emil

Tack så mycket. Jag kan alltid sälja den efter när jag tröttnat och tjäna en hacka kanske.

Köp en gsxR. -96, -97. Tycker min hoj är jävligt snäll faktiskt, under 10 krpm är den from som ett lamm. Sen över är det en helvetesmaskin. När du börjar vänja dig lite är det bara att varva lite mer med andra ord :D Den lär du inte tröttna på i första taget. :fakta

Ska man bli avskräckt av milantalet? Det är drygt 4000mil ju. Hr långt håller en hoj egentligen?

4000 mil med full service, en ägare = Lungt med all sannolikhet. Haft hojen som en brukshoj och åkt endel.

Ulukai skrev:
Ska man bli avskräckt av milantalet? Det är drygt 4000mil ju. Hr långt håller en hoj egentligen?

Min hoj har rullat 3900 mil idag ungefär, hade nog tänkt att den skulle rulla sig ett par tusen mil till innan den ger upp sitt liv.

Kolla lite bromsskivor och sånt, det är svindyrt att byta!

Är det verkligen värt besväret att ta hem en sådan från Tyskland?
Köper du en här hemma så kan säkert få bättre koll på hojens
historia via tidigare ägare

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP