Vad kan man räkna att få för en zx7r-98

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Funderar på att lägga ut min hoj på blocket och se om den kan hitta nån ny ägare.
En -98 årsmodell som just nu gått 4800mil. Det jag bytt i år är nya hjullager bak. Nya Dunlop Roadsmart fram&bak. Nya sinter belägg fram&bak, Nytt drivpaket, nytt luftfilter samt olja ( Biltema denna gång, märks lite på växlarna, finns bättre oljor som gör susen. Det är en gammal hoj så visst finns det lite skavanker. En liten spricka runt ett skruvhål på höger sida på plasten, och sen finns det en liten på andra sidan på plasten som kommer från bakpartit mot tanken.
Finns även ett helsystem yoshi rs3 samt så är det stålomspunna bromsslangar. Men i övrigt tycker jag hojen ser bra ut och går bra. I vilken prisklass bör jag kunna lägga sig?

Finns 2 bilder i mitt garage ifall de skulle underlätta.

Last edited:
kolla på blocket vad du konkurerar mot men jag kan väl tänka mig att dom ligger runt 20-25k:)

Realistiskt 28 32 med rätt köpare.

Normalt svar på sporthoj.com är att hojen är gammal skit efter 5 år och 1000mil och du får då endast 10000kr. Enligt SH skulle man få ca 45 tusen som mest för en zx-10r -04. sålde den för 59 tusen och då var det fler på "väntelista" varav minst två som var seriösa och i princip ville köpa nästan osedd sen var det nog ytterligare 10 bud på allt ifrån 45-53 tusen + cross, båt och mercedes med cromade skärmkanter.. Och såklart det berömda mailet från snubben i UK som jobbade och ville betala med paypal och fraktfirma.(blåsning alltså).

Last edited:
Jag kan nog tycka det är lite intressant när man ser hojar som gamla R6or - som låg runt 40 2008...fortfarande ligger runt 40. Och ingen verkar bli såld. :hihi

Men vilka priser.. En över 10 år gammal sporthoj med nästan 5000 mil bakom sig??

Vi köpte en CBR600 -97 (på firma) med 3400 mil för 18.000. Den var lite sjabby, så är din fin skulle jag kunna ge ca 25´.

Men vilka priser.. En över 10 år gammal sporthoj med nästan 5000 mil bakom sig??

Vi köpte en CBR600 -97 (på firma) med 3400 mil för 18.000. Den var lite sjabby, så är din fin skulle jag kunna ge ca 25´.

Köpte inte du en CBR600F och var inte det på hösten??

Detta är inte rätt ställe att fråga

mitt tips är kolla blocket och var inte för låg då det är vår...

Köpte inte du en CBR600F och var inte det på hösten??

Jo, men klassen tyngsta 750 är fortfarande gammelgrålle i förhållande till den ZX636R man får för under de 50´ som vissa i tråden verkar tro att den där är värd.

Och jag gav 18´, inte jämförbart, men en fingervisning.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Att det är vår betyder ju dessutom att utbudet är enormt, finns ju hur mkt hoj som helst ute.

Och nej, köpte hondan i slutet av mars,

Jag är på jakt efter en 42 år gammal bil, en plymouth roadrunner (muskelbil,sporthoj är samma sak ja!!!) och räknar med att få vbetala uppemot 300 tusen så ålder är ju inte alltid viktigast utan tillgång och efterfrågan.

Helsingborgskawan är i en klass för sig. Inget sönderskruvat gammalt ras.
Alla originaldelar finns på plats och den har bara gått 1500mil.

Vill man ha en riktigt fin sådan så får man pröjsa för det.

Sen var jag aldrig sugen på att sälja den heller :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...