Vad kan man göra i Gbg i helgen?

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Tjena,

Jag och ett gäng kompisar sticker ner till gbg i helgen för att se U2.
Vi ska se konserten på lördag men vi kommer troligen att komma fram i skaplig tid på fredagen. Finns det någonting man borde göra när man är i Göteborg?

Vi är ett gäng i 24-26 års ålder så att ta en guidad tur för att se den vackra arkitekturen eller likanande känns inte aktuellt. :tungan

Är det utgång på avenyn som gäller eller är det några andra roliga saker som händer i helgen? :fyllisar


Ska man vara försiktig med att säga att man kommer från stockholm föresten? :gnissla Stockholmare brukar ju inte vara så omtyckta runt om i landet.. :(
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Blåvitt möter Häcken på Gamla Ullevi på söndag. Har ni inte hunnit besöka den nya arenan så är det ju ett perfekt tillfälle.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Hur svårt kan det vara ?

Gå ut och sup,gå på Liseberg-tyrolen vidare till heaven 23 (hotellet rätt över vägen ifrån liseberg) drick sprit,gå vidare till avenyn och fortsätt drick,ragga lite,använd kondom.

:hepp
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Hur svårt kan det vara ?

Gå ut och sup,gå på Liseberg-tyrolen vidare till heaven 23 (hotellet rätt över vägen ifrån liseberg) drick sprit,gå vidare till avenyn och fortsätt drick,ragga lite,använd kondom.

:hepp

Mmm, blir väl någonting sånt. Förutom kondom då, blir mer spännande utan. Lite som rysk roulette. :fakta

Några uteställen som man ska undvika? Något som är riktigt bra?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
I eran ålder så kan man ju undvika Palace,Glove,Brasseri lipp (om man inte gillar lite äldre)

Personligen så har jag alltid haft svårt för Hard rock cafe oavsett vad det har hetat.

Men Nivå och Excet brukar vara ok ,men kom ihåg att jag är gammal och är småbarnsförälder,bättre ungdomarna får svara på vart man går.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Nivå och Excet är fortfarande bra ställen. Inga problem att hitta en grogghora om man vill eller så finns det sånna där normalutvecklingsstörda om man hellre vill det.

Ska det vara sunk och hårdrock blir det Hardrock eller Dacing Dingo.

Laser blir det Trägårrn.

Mest klassiska av alla uteställen är väl Valand. Det är sprit och köttmarknad och allt är i sin ordning.

Ska det vara Pint och Guiness med liveband kliver man in på Dubliners.

Så de så!

PS: Hardrock är heller inte min kopp av te. Har man dock en sjuk och orubblig dragning till minibowling är det dit man ska, högst upp. Men då ska man nog boka bana först.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Rockbaren bör besökas om man gillar den musiken :tummenupp
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
Ludenben skrev:
Ska man vara försiktig med att säga att man kommer från stockholm föresten?

Fantastiskt rolig kommentar! Dialektala avvikelser lär förorsaka att du knappast behöver nämna detta, innan det redan uppdagats!

För övrigt är det som bekant dubbelkonsert med U2, så även på lördagen är det nog en makalös stämning längs Avenyn (som alltid då det vankas konsert).
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Fantastiskt rolig kommentar! Dialektala avvikelser lär förorsaka att du knappast behöver nämna detta, innan det redan uppdagats!

Låter obehagligt.. :gnissla
:D

För övrigt är det som bekant dubbelkonsert med U2, så även på lördagen är det nog en makalös stämning längs Avenyn (som alltid då det vankas konsert).

Det jag tänkte på från början va ifall det händer något speciellt i helgen som man borde göra, men det verkar vara avenyn som gäller.
Tack!
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Klippa sig hos blomman kan man ju passa på att göra :) Rabatt för SH... haha.

Skämt åsido, Rockbaren är väl ett ganska okej ställe om man kan stå ut med skabbfaktorn. Inte så mycket groggluder som rockluder :D Så ta på dig din senaste SRF-tröja, några nitar och rufsa om i frisyren, så kan du ragga loss.
 

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
förfestar gör man på krogen Den lille fete på magasinsgatan, sedan letar man sig vidare till avenyn där Nivå, Lounge och Push har terasser på sommaren, vilket är trevligt.

Ha en bra kväll


http://www.aveny.se/
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
I eran ålder så kan man ju undvika Palace,Glove,Brasseri lipp (om man inte gillar lite äldre)

Personligen så har jag alltid haft svårt för Hard rock cafe oavsett vad det har hetat.

Men Nivå och Excet brukar vara ok ,men kom ihåg att jag är gammal och är småbarnsförälder,bättre ungdomarna får svara på vart man går.

:surgubbe
 

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
Retta
Även Parken skulle väl ha U2-förfest med Bandit rock om jag inte minns fel..
Det stället är också helt ok..
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag blev uppringd av några polare igår som förlorat sin chaufför. Så jag får hans U2 biljett och boende, och allt jag behöver göra är att köra =)

Vilka är U2 förresten? :hihi:wiggle


Hamna där när vi va i gbg förra helgen, fyfan va lökigt varmt de var där inne!
 
Last edited:

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Jag blev uppringd av några polare igår som förlorat sin chaufför. Så jag får hans U2 biljett och boende, och allt jag behöver göra är att köra =)

Vilka är U2 förresten? :hihi:wiggle

Haha! Jag är inte heller något stort fan egentligen. För mig är det mer grejen att sticka från stockholm med ett gäng kompisar och ha kul.:banana

Så du har boende ordnat? Det är mer än vad jag har!
Men det löser sig säkert...:gnissla
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top