Vad kan man göra åt postens idioti?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag börjar bli gud gud gudförbannat less på att få en massa betalningspåminnelser som har gått ut för flera dagar sen. Jag flyttade i januari men fortfarande så kan dom tydligen inte skicka all post hit, varför är det så svårt? Jag menar jag får ju det mesta hit men av någon anledning så skickar dom räkningar fel fortfarande verkar det som. Förbannat muntert när man äntligen tror man ska klara av att betala allting en månad så kommer det två jävla brev från inkasso? Är det verkligen meningen att jag ska betala för det första för adressändring och sen dessutom betala ränta och helvete till folk i flera månader för att posten är helt dumma i skallen? När man som student har 3600kr i hyra och dessutom betalar drygt 1000kr på ett lån per månad så är man inte intresserad av extra utgifter.

Är det verkligen meningen att jag ska betala för det första för adressändring och sen dessutom betala ränta och helvete till folk i flera månader för att posten är helt dumma i skallen?

Adressändringen har inte tid eller pengar att skicka posten rätt. All tid och pengar går till TV-reklam och sponsring av diverse onödiga saker.
Adressändringen är ett stort j*vla skämt som tydligen gör vad dom vill för våra pengar! Lägg ner skiten!!!! Och slipp oss se all denna TV-reklam, lägg dom pengarna på att göra vad ni ska!!! :fatta!

Ring istället till de som skickar ut räkningarna och säg att du bytt adress. Blir nog bäst så?

..men fortfarande så kan dom tydligen inte skicka all post hit, varför är det så svårt? .

Addressändringen får inte genomslag överallt. Endast myndigheter samt de företag som köper adressuppdateringar från addressregistret kommer få din nya address. Om du är kund eller medlem eller prenumerant hos mindre företag kan du vara tvungen att ringa ditt själv och uppdatera din address då de inte allt för sällan snålar när det gäller sin egen registervård.

Addressändringen får inte genomslag överallt. Endast myndigheter samt de företag som köper adressuppdateringar från addressregistret kommer få din nya address. Om du är kund eller medlem eller prenumerant hos mindre företag kan du vara tvungen att ringa ditt själv och uppdatera din address då de inte allt för sällan snålar när det gäller sin egen registervård.

Men han har ju betalt för eftersändning, och det är posten som sköter det, de klistrar på en etikett med nya adressen och skickar det dit. Iallafall är det var de tar betalt för att göra.
Bara att ändra adress kostar ingenting.

Men han har ju betalt för eftersändning, och det är posten som sköter det, de klistrar på en etikett med nya adressen och skickar det dit. Iallafall är det var de tar betalt för att göra.

Jag fick ju de här räkningarna med eftersändning, de är ju dock två veckor försenade så sista betalningsdag har redan varit.

Såg inte att det var så nyligen... Men annars är det många som inte inser att addressändring inte når alla företag. Bara de företag som aktivt köper addressuppdateringar.

Jag fick ju de här räkningarna med eftersändning, de är ju dock två veckor försenade så sista betalningsdag har redan varit.

Jag vet, jag hade samma problem sist jag flyttade, och för två veckor sen ringde han som bor i min gamla lgh och sa att jag hade fått post dit. Jag flyttade 1/9-06... Så jag håller absolut med dig. Känns värdelöst att betala för nåt de inte sköter.

och för två veckor sen ringde han som bor i min gamla lgh och sa att jag hade fått post dit. Jag flyttade 1/9-06...

Posten sköter bara eftersändning under en begränsad tid. Många företag måste man som sagt själv ringa till och ändra adressen hos annars kommer posten hamna på den gamla adressen.

Det är alltså inte postens fel utan företagen som snålar och inte köper adressuppdateringstjänster.

ALLA myndigheter skall uppdateras automatiskt.
De flesta större företag kommer att uppdateras automatiskt.

Däremot alla mindre företag, föreningar o.s.v. måste man själv ringa till.

Jag jobbar just med att hantera ett par miljoner adresser åt ett par svenska företag. MITT företag sköter adressuppdateringar åt några av dem medan några av dem helt enkelt är för snåla. Deras kunder/medlemmar måste alltså själva meddela sin nya adrdess för att de ska uppdateras annars kommer alla brev och all direktreklam till dessa kunder gå till den gamla inaktuella adressen.

Posten sköter bara eftersändning under en begränsad tid. Många företag måste man som sagt själv ringa till och ändra adressen hos annars kommer posten hamna på den gamla adressen.

Det är alltså inte postens fel utan företagen som snålar och inte köper adressuppdateringstjänster.

Man betalar för eftersändning ett år åt gången, alltså gäller min eftersändning fortfarande, och min post ska inte hamna på min gamla adress.

Själv så väntar jag på ett brev från skatteverket som skickades ner till Blekinge till far och mor som dom skulle skicka upp till mig..inte kommit ännu...om det inte kommer imorrn så börjar jag faktiskt bli lite orolig :gnissla

Jag råkade ut för samma grej. Eller rättare sagt, råkar ut för. Jag och tjejen flyttade i november och jag beställde sån där eftersändning och adressändring. Det hände ju inget och jag ringde igen och då hade de skickat till den gamla adressen! :huvet Smart när jag sa vilket datum som gällde och allt.
Nåja, ibland får jag ett kuvert med texten "eftersändning" på i där i kan det ligga 1 vecka gamla brev.
Sedan så väntade jag på ett dyrbart paket och saknade avin för det hela. Då visste jag med säkerhet att de hade slarvat i vanlig ordning så jag åkte till posten och snackade med dem på plats. Omöjligt sa de då, det paketet finns INTE här utan på paketutlämnings-stället (ni vet, sketen Ica-butik). Och eftersom jag redan hade varit där så visste jag att så inte var fallet. Efter mycket om och men så kollade han på lagret och där låg visst ett paket :bankahuvudigen
Det roliga var att han skämdes så mycket och gav mig bara paketet och krävde ingen signatur eller så och inget vet om det är betalt eller ej. Jag vet bara att jag klarar mig till 100% säkerhet då de har klantat sig.

Jobba ett år på posten så dom lär känna dig så ska du se att eftersändningarna fixar sig.:tummenupp

Klaga inte på posten, det är den sista komunistiska instutionen... :rolleyes:

Trodde det var veckoutdelning norr om Gävle. Varför slösas det pengar på att skicka post till Norrland varje vardag? :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg