Vad kan man förvänta sig för priser nästa år?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
nästa år kommer jag byta in motorcykeln jag har nu mot en större variant. blir en sporthoj i 1000cc-klassen. Undrar bara hur mycket man kommer få lägga imellan.. Är det bättre att ta in den nuvarande hojen i byte mot en nyare (firma, t ex bike mm). Köpte den jag har nu hos bike, vet inte hur intresserade dom är att ta tillbaka den nästa år. Skulle vilja ha 06 R1 eller 06 GSXR.

Vad kan priserna komma å ligga på en mycket välskött -02 gsxr 600 nästa år? Någon som har några föraningar.

vbg_snake skrev:
2195929 nästa år kommer jag byta in motorcykeln jag har nu mot en större variant. blir en sporthoj i 1000cc-klassen. Undrar bara hur mycket man kommer få lägga imellan.. Är det bättre att ta in den nuvarande hojen i byte mot en nyare (firma, t ex bike mm). Köpte den jag har nu hos bike, vet inte hur intresserade dom är att ta tillbaka den nästa år. Skulle vilja ha 06 R1 eller 06 GSXR.

Vad kan priserna komma å ligga på en mycket välskött -02 gsxr 600 nästa år? Någon som har några föraningar.
Hur långt är ett snöre?!

Lika svårt som att förutsäga vädret för midsommar nästa år...

vbg_snake skrev:
2195929 nästa år kommer jag byta in motorcykeln jag har nu mot en större variant. blir en sporthoj i 1000cc-klassen. Undrar bara hur mycket man kommer få lägga imellan.. Är det bättre att ta in den nuvarande hojen i byte mot en nyare (firma, t ex bike mm). Köpte den jag har nu hos bike, vet inte hur intresserade dom är att ta tillbaka den nästa år. Skulle vilja ha 06 R1 eller 06 GSXR.

typ lika som en 01 i år? kanske lite billigare...

soppapriset blir väl högre än 15:-/liter och försäkringskostnaden dubblad vilket ger en obefintlig försäljning av nya och begagnade sporthojjar...

Rent intuitivt känns det som nyförsäljningen minskat jämfört med föregående år...

vbg_snake skrev:
2195929 på en mycket välskött

Enligt vad jag har erfarit så spelar det ingen större roll för en firma om hojen är mycket välskött eller bara normalskött.

Vid privat försäljning kan man nog krama ur någon tusenlapp extra på skinande tank och repritt kåpglas.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back