Vad kan man begära ska ingå i garagehyra?

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Honda CRF450 2004
Har möjligt att få en p-plats nära där jag bor, men hyresvärden vill ha 1000.- månaden.
Ingen aning om det finns nån låsögla eller om det är en bur som hyrs ut. Vet ej heller om det finns tvättmöjlighet.
Om det enbart är en p-plats no more no less ska man försöka argumentera att hyran borde vara lägre?

TL;DR tycker att p-plats är dyr, vad kan man begära ska ingå?

/Henke

Jag förstår inte om det gäller ett garage eller en p-plats??

Och i vilket område?

Här i Södertälje får du lätt betala 1.000:- för ett enbilsgarage med port, en glödlampa i taket, inget rinnande vatten, inget tillstånd att göra annat mek än typ byta till sommar-/vinterhjul.

Den vanliga konflikten, du kanske helst vill betala 100kr/mån och han vill gärna ha in 2000kr/mån... :rolleyes: Du skriver inte om det är en bilplats eller en hojplats heller, det kan ju spela viss roll för priset också, eller om det är i Bandhagen eller Kungsholmen...

Skall vara mc-plats i flerbilsgarage på östermalm. Och nej jag begär inte att platsen skall vara mer eller mindre gratis, mer bara vad man kan vänta sig för 1000.-/mån eller om det är en orimlig kostnad. Och med tanke på att hojen inte fick vara i fred i Umeå så lär den inte få vara det i sthlm, så jag kommer nog ta platsen bl.a pga bekvämlighet.

Skall vara mc-plats i flerbilsgarage på östermalm. Och nej jag begär inte att platsen skall vara mer eller mindre gratis, mer bara vad man kan vänta sig för 1000.-/mån eller om det är en orimlig kostnad. Och med tanke på att hojen inte fick vara i fred i Umeå så lär den inte få vara det i sthlm, så jag kommer nog ta platsen bl.a pga bekvämlighet.

För en parkeringsplats på Östermalm är tyvärr 1000:-/mån inte speciellt dyrt. Vet folk som betalar det tredubbla.

Jag får hålla hårt i min plats i vasastan för 500:- i månaden låter det som. Har ingen erfarenhet av andra garage i stan så jag tycker 1000:- låter dyrt. Jag delar en bilplats med en annan hoj. Garaget är rätt litet kanske 10-15 platser totalt. Det finns rinnande vatten men har aldrig tvättat där.

För en parkeringsplats på Östermalm är tyvärr 1000:-/mån inte speciellt dyrt. Vet folk som betalar det tredubbla.

Say what!?! Då får jag fasen bita ihop och se gla' ut. =)

Vad sägs om att höra med värden vad som ingår, bur, bara plats i ett hörn, låsöggla osv.

TADAA !!!
Sen kan du ta ställning....

Pucken, om det är som Plåtniklas säger så blir det nog att jag tar platsen oavsett.

Last edited:
Say what!?! Då får jag fasen bita ihop och se gla' ut. =)

Pucken, om det är som Plåtniklas säger så blir det nog att jag tar platsen oavsett.

Nah, 3000/månaden gäller garanterat inte mc-platser utan bilplatser.

Stockholm parkering har ett gäng p-hus i stan och där ligger en mc-plats på 5-700kr i månaden. I det jag står nu finns det inte låsöglor (dock är det 2st låsta grindar på vägen ner från det allmänna garaget) , men det finns det i ett par mindre "privata" garage på gatan, men där har det tyvärr varit fullt.

Av de fyra garage som har mc-platser på gatorna närmast mig ligger priserna på 500, 667, 700 och 1250kr i månaden. Det som är dyrast har fjärrstyrd port och tvättplatta, men av någon anledning inga mc-platser uthyrda :D (har ringt och försökt pruta, men kärringen på företaget som har garaget vägrar)

*edit* tänkte bara så du får lite ex. på vad det kostar i andra garage, dock inte på Ömalm.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage