Vad kan man begära ska ingå i garagehyra?

T-Fork

Medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Honda CRF450 2004
Har möjligt att få en p-plats nära där jag bor, men hyresvärden vill ha 1000.- månaden.
Ingen aning om det finns nån låsögla eller om det är en bur som hyrs ut. Vet ej heller om det finns tvättmöjlighet.
Om det enbart är en p-plats no more no less ska man försöka argumentera att hyran borde vara lägre?

TL;DR tycker att p-plats är dyr, vad kan man begära ska ingå?

/Henke

Jag förstår inte om det gäller ett garage eller en p-plats??

Och i vilket område?

Här i Södertälje får du lätt betala 1.000:- för ett enbilsgarage med port, en glödlampa i taket, inget rinnande vatten, inget tillstånd att göra annat mek än typ byta till sommar-/vinterhjul.

Den vanliga konflikten, du kanske helst vill betala 100kr/mån och han vill gärna ha in 2000kr/mån... :rolleyes: Du skriver inte om det är en bilplats eller en hojplats heller, det kan ju spela viss roll för priset också, eller om det är i Bandhagen eller Kungsholmen...

Skall vara mc-plats i flerbilsgarage på östermalm. Och nej jag begär inte att platsen skall vara mer eller mindre gratis, mer bara vad man kan vänta sig för 1000.-/mån eller om det är en orimlig kostnad. Och med tanke på att hojen inte fick vara i fred i Umeå så lär den inte få vara det i sthlm, så jag kommer nog ta platsen bl.a pga bekvämlighet.

Skall vara mc-plats i flerbilsgarage på östermalm. Och nej jag begär inte att platsen skall vara mer eller mindre gratis, mer bara vad man kan vänta sig för 1000.-/mån eller om det är en orimlig kostnad. Och med tanke på att hojen inte fick vara i fred i Umeå så lär den inte få vara det i sthlm, så jag kommer nog ta platsen bl.a pga bekvämlighet.

För en parkeringsplats på Östermalm är tyvärr 1000:-/mån inte speciellt dyrt. Vet folk som betalar det tredubbla.

Jag får hålla hårt i min plats i vasastan för 500:- i månaden låter det som. Har ingen erfarenhet av andra garage i stan så jag tycker 1000:- låter dyrt. Jag delar en bilplats med en annan hoj. Garaget är rätt litet kanske 10-15 platser totalt. Det finns rinnande vatten men har aldrig tvättat där.

För en parkeringsplats på Östermalm är tyvärr 1000:-/mån inte speciellt dyrt. Vet folk som betalar det tredubbla.

Say what!?! Då får jag fasen bita ihop och se gla' ut. =)

Vad sägs om att höra med värden vad som ingår, bur, bara plats i ett hörn, låsöggla osv.

TADAA !!!
Sen kan du ta ställning....

Pucken, om det är som Plåtniklas säger så blir det nog att jag tar platsen oavsett.

Last edited:
Say what!?! Då får jag fasen bita ihop och se gla' ut. =)

Pucken, om det är som Plåtniklas säger så blir det nog att jag tar platsen oavsett.

Nah, 3000/månaden gäller garanterat inte mc-platser utan bilplatser.

Stockholm parkering har ett gäng p-hus i stan och där ligger en mc-plats på 5-700kr i månaden. I det jag står nu finns det inte låsöglor (dock är det 2st låsta grindar på vägen ner från det allmänna garaget) , men det finns det i ett par mindre "privata" garage på gatan, men där har det tyvärr varit fullt.

Av de fyra garage som har mc-platser på gatorna närmast mig ligger priserna på 500, 667, 700 och 1250kr i månaden. Det som är dyrast har fjärrstyrd port och tvättplatta, men av någon anledning inga mc-platser uthyrda :D (har ringt och försökt pruta, men kärringen på företaget som har garaget vägrar)

*edit* tänkte bara så du får lite ex. på vad det kostar i andra garage, dock inte på Ömalm.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...