Vad kan insatsstyrkan göra?

Hade du kollat lite nogrannare hade du sett att det var hans telefonnummer som han skrivit i handen!
Han ville helt enkelt att du skulle ringa.

Han tänkte lixom
- Oh, fina pojke i läder... Ligga?

Batongsexa lite helt enkelt.

Han är faktiskt inte ute och cyklar!

Polarens farsa jobbar högt upp inom polisen och har berättat att dom enda som lyckas ta i närheten av lika många fartsyndare osv som mc-poliserna(som är ökända för sin nitiskhet) är just insats/piketstyrkan!

Varför detta kan man undra?
Mkt enkelt! Det handlar om inställningen att du ALDRIG kommer undan dom! Sen kommer du aldrig se dom med en radar i näven men prova gärna att köra om dom i ej laglig hastighet(så länge dom inte är på uppdrag dvs) eller dylikt så kommer dom att ta dig!

Jaha, jag trodde inte insatsstyrkan jagade fart och felplacerade reggplåts syndare.

Man lär sig nått nytt varje dag......och glömmer två!:3freak

Är du säker på att det gäller insats/piketstyrkan eller är det inte "bara" piketstyrkan du menar?
För insatsstyrkan är liksom inte ute och slöåker/patrullerar särskilt ofta utan utgörs av en grupp poliser som kallas in till insatsstyrkan vid behov... alltså har de andra uppgifter vid normala arbetsdagar. Det är vad jag läst i alla fall... skall kolla med syrran om hon kan svara på det. (som är polis)

Tänker inte du på nationella insatsstyrkan?

Men det var nog piketen som mitt uttalande gällde dock tror jag inte det är så stor skillnad iaf inte i inställning!

Drizak:
Dom letar nog aldrig aktivt efter trafiksyndare men försöker alltid sända ut signalen att det alltid straffar sig att bryta mot lagen när dom är i närheten!

Last edited:
he-he, du kan be dom skicka videoupptagning MED ljud så vet vi vad dom spånade om :D
De fungerade ju i Malmö, vilka självcentrerade spån utan självinsikt att inte fatta att de skulle få följdverkningar av sina uttalanden i deras video som spelades upp i domstolen.
Undrar va som får en å bli snut? Att ha varit den negligerade ordningsmannen i klassen som vill ta revanch å visa makt, eller nån psykiskt instabil person som av administrativa missar lyckas ta sig igenom poppo-högskolan?

... hade du sicksackat hade det aldrig hänt. Var det förresten en Nissan Armada? Den är så j-a stor och brutal den bilen!

Nej dom körde minibuss

Bifogat

• 74357_1035160_jpg_288367d.jpg
    74357_1035160_jpg_288367d.jpg
    35.3 KB · Visningar: 168
Piketen består av en bunt pojkar som fick för mycket mjölk i sin barndom. Nu vill de hämnas detta brott.

Finns ju en mörkblå civil VW Caravan som trafikpolisen rattar runt i sthlm.
Kanske var den du såg?

Nej dom körde minibuss

Den mörka bussen kunde ha varit polisens hundenhet också. Frågade nämligen en polare en gång som jobbar på trafikpolisen i Gbg om vad det var för mörk mercedesbuss jag såg med vit logga på sidorna.

Finns ju en mörkblå civil VW Caravan som trafikpolisen rattar runt i sthlm.
Kanske var den du såg?

En sån försökte ju stoppa mig i bil för nån månad sen, fast i Gbg då. Den gck mycket bättre än man kan tro och de gav fan aldrig upp ju. Krävdes 200+ i götatunneln och lite rävlist för att skaka av dem helt.

Tror dock inte det var trafikpolisen då de marschade i 170-180km/h(visserligen runt 01 på natten)och struntade i att jag höll 140-150 när de körde om mig, utan brydde sig först när jag brände om dem senare för att jävlas.

Det verkar som om de tog det högst personligt. Vilket iofs också var meningen. Hoppas de blev riktigt jävla arga. :hihi

Vet att Gbg-polisen hade skickat en hel armé piketpoliser upp till Dalsland där de sökte en mördare tidigare den dagen, så min teori är att det var de som var på väg hem och ville hem snabbt.

Barnsligt men vafasen man behöver lite adrenalinkickar ibland.

Last edited:
Jag tror att de bara ville visa att de inte kunde läsa din regplåt!!!!

Han skrev i handen ???
Han ville nog placera handen i skrevet ????
Eller så hade mossan i handen börjat klia ??? vad vet en sketen skattebetalare

hehe klart det inte var jag som körde ;)

Då hade jag sicksackat järnet :D

Insatsstyrkan och pikéten kör nog uteslutande stora amerikanska bilar, har för mig att det är Cheva och Ford.

Insatsstyrkan och pikéten kör nog uteslutande stora amerikanska bilar, har för mig att det är Cheva och Ford.

Precis! När det ska utövas lite mer seriös verksamhet så är det bara stötstångstonnaget som duger :fakta

Har en avlägsen släkting som är med i nationella insatsstyrkan. Har aldrig fått intrycket av honom som att de skulle bry sig för fem öre om trafikförseelser, men jag kan ju alltid fråga nästa gång jag träffar honom.

Det var ju ändå inte du som körde så det spelar ju ingen roll vad dom ville.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon