Vad kan felet vara???

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Jaha... då börjar minisen att bråka lite...och jag fattar inget??

Det är en minimoto(förlåt kinamoto) ifrån w-moto,har haft den i ca 3 veckor och kanske kört några timmar på den(knappt inkörd)
Problemet är när jag jag ska dra igång den så går det att dra ut snöret ca 20 cm(kolven "snurrar" en gång) sedan så hugger det till och tar stopp. Man kan dra ut hela snöret om man drar sakta.
Problemet började när jag hade svettsat fast ljuddämparen efter en vurpa.Provade den efter det och då funkade den fint, lade den sedan ner på sidan i bilen på väg hem och glömmde att stänga bränslekranen.
Jaha...den har blivigt sur tänkte jag och lossade på tändstiftet för att tömma lite men nej den var torr!
Jag lyckades att starta den lite i vardagsrummet till min flickvänns stora förtjusning, men den hugger fortfarande!

Jag fattar inget, någon som vet vad det kan vara???
 
Kanske snöret som hoppat ur läge, eller så är startrullen kass. Skruva ner och kolla.
 
var ute och körde lite nu. Ryckte till hårt som fan och sen dess så funkar den, inte så bra som den bör göra men den funkar iaf.

Jag förblir frågande???
 
skruva loss hela kåpan där snöret löper genom! Du ser vad som är felet när du väl är inne...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top