Vad kan en lc4/660 motor tänkas vara värd?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vad tror vi att en motor i bruksskick respektive en nyrenoverad kan tänkas vara värd på begagnat marknaden?

5 k bruksskick???
10 k nyrenoverad???

Motorn i fråga är en lc 4 motor från en Ktm Smc 660 -04.

Anledningen till att jag frågar är för att se om det är värt att renovera en motor som står...

3000 bruksskick
6000 nyrenoverad

Okej, menar du att det gick på 10 att renovera?

Är inte en motor värd mer än dryga 6 k i fint skick?

I så fall är det ju bortkastat att renovera iaf. Vill folk köpa lösa motordelar då?

Är inte en motor värd mer än dryga 6 k i fint skick?
I så fall är det ju bortkastat att renovera iaf. Vill folk köpa lösa motordelar då?

Jag har aldrig hittat en LC4 med High-flow-topp (visst är det high-flow i en 04) för 6.000. Oavsett skick. Jag kör med LC4 i Supermonon.

Nu behöver jag inte fler, men skulle jag sett en för under 10' för ett år sen så skulle jag förmodligen köpt den.

Okej, låter ju bra de iofs!

Btw har du en massa grejor liggandes?

Nu har jag ju varit och handlat en massa skrot idag igen förvisso, men ett par block och en cylinder till 660 i bruksskick kan ju vara intressant!

Nu har jag ju varit och handlat en massa skrot idag igen förvisso, men ett par block och en cylinder till 660 i bruksskick kan ju vara intressant!

Jag har ett helt nytt block. Ett svart till en -06:a (aldrig monterat, med vevlager).
Hur mycket behöver du det? ;) PM:a ett bud om du är intresserad.

6k för en nyrenoverad lc4 motor känns som ett pris en drömmare kan tänka sig, verkligenheten har jag svårt att tro ser ut så.

Jag har ett helt nytt block. Ett svart till en -06:a (aldrig monterat, med vevlager).
Hur mycket behöver du det? ;) PM:a ett bud om du är intresserad.

Nja, jag är inte speciellt sugen på att egentligen...Har en extramotor står på golvet nu hemma med sprucket höger block. Är ju egentligen beggade fula block (billigt som attan) jag är ute efter!

Dahlgren:

Jaså, du tror att marknaden är så pass billig? Isf. är det ju inte värt att lägga ner en spänn på delar om man ska renovera.. Tråkigt! Hade tänkt göra iordning motorn för visst är det roligare att sälja en fräsh motor som man kan säga med gott samvete att den är ""ny/fräsh""....

Folk kanske inte bryr sig iofs, bara det startar och går, inte vet jag?

Dahlgren: okej men dåså. Jag renoverar och så får vi se om man kanske kan begära 6-10 k eller så sen!

Dahlgren: okej men dåså. Jag renoverar och så får vi se om man kanske kan begära 6-10 k eller så sen!

Du kanske ska prova annonsera ut den som den är först? Det kostar ju ett antal tusenlappar att renovera så risken finns ju att det är minusaffär att renovera. Någon kanske behöver en reservdelsmotor alternativt vill renovera själv.

Du kanske ska prova annonsera ut den som den är först? Det kostar ju ett antal tusenlappar att renovera så risken finns ju att det är minusaffär att renovera. Någon kanske behöver en reservdelsmotor alternativt vill renovera själv.
Sant!

Men nu är det för sent dock. Har rivit men det mesta såg bra ut. Bara gått 950 mil enligt utsago...

Jääävla pyyyyyyyndare! :P

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...