Vad kan en aprilia RS125a 00a vara värd ?

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Som sakt går i tankar att skaffa en RS125a 00, rossi e de, blå e kåporna.

Miltal 1600, den e impoterad från utlandet, men nu e den sen 2006 skriven i swe

Den har körts på barna en del utomlands innan den tog in.

Däcken är i bra skick
Kåpornas lack e inget o klaga på.

Ända nämda felet e att vakumtrycket i tanken e igensatt troligen så den funkar en stund o sen dör den o sen när man låtit den stå så funkar den igen men de e ju inget större bekymer att fixa för mig.

Lite fackta om hojen från VV

Fabrikat: APRILIA RS 125
Färg: BLÅ Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2000 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: ZD4MPB000YS005329
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2007-04-25
Senaste EU-regbevis del 2: 2007-04-25
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-06-03)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2006-04-01
I trafik första gången i utlandet: 2000-05-29

Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2008-03-31
Senast godkända besiktning: 2006-03-31

Vägmätarställning: 15992

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 180
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 215
Återbetalning vid avställning, kr: 0

Betalningsmånad/er: augusti

Tekniska data
Motornummer:
Motoreffekt, kw: 11,0
Effektnorm: EG
Kaross: Motorcykel (01)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 125
Växellåda:
Tankvolym, liter: 14

Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:


Skattevikt, kg: 130
Tjänstevikt, kg: 130
Totalvikt, kg: 320
Sänkt totaltvikt, kg:

Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg:
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 190

Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:

Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:

Max axelavstånd axel 1-2, mm: 1350

Däckdimension axel 1: 110/70R17
Däckdimension axel 2: 150/60R17

Bandbredd, mm:

Längd, mm: Bredd, mm:
Höjd, mm:

Max hastighet, km/h:


Drivmedel 1: BENSIN
Bränsleförbrukning, blandad körning:
Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning:
Bränsleförbrukning, landsvägskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning:
Bränsleförbrukning, stadskörning:
Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning:
Röktäthet, M-1:
 
på blocket får man väl sig en uppfattning?

den är ju värd det som du är beredd att betala..
 
Killen begär 22000kr för den så undrar lite bara, sätt prisklasser hitt o ditt.

Finns inte så många på blocket så får ingen uppfatning direkt.

Ja jag undrar ca vad högen kan vara värd.
 
Killen begär 22000kr för den så undrar lite bara, sätt prisklasser hitt o ditt.

Finns inte så många på blocket så får ingen uppfatning direkt.

Ja jag undrar ca vad högen kan vara värd.


22 är ett helt sanslöst överpris, spec då den är importerad och har gått på bana... tänkte själv köpa samma sak av en kompis förut, också med blåa rossikåpor och han begärde 16000 i våras, tror han har den kvar ännu. vill du ha hans nr? annars varför är det så viktigt med just den? köp en annan på blocket annars :)


EDIT: riktpris? http://www.blocket.se/sodermanland/Aprilia_RS_125_22821117.htm?ca=6&w=3
 
Last edited:
22 är ett helt sanslöst överpris, spec då den är importerad och har gått på bana... tänkte själv köpa samma sak av en kompis förut, också med blåa rossikåpor och han begärde 16000 i våras, tror han har den kvar ännu. vill du ha hans nr? annars varför är det så viktigt med just den? köp en annan på blocket annars :)


EDIT: riktpris? http://www.blocket.se/sodermanland/Aprilia_RS_125_22821117.htm?ca=6&w=3

Jo jag har okså räknat på att den kan vara värd 16-23, men den e ju som sakt inport o de drar ner priset + att den gått på barna, de ända posetiva oftast på hojar som gått barna e att föraren kontrolerar oftast saker o ting på ett vättigt o bra vis o bytter saker oftare en en vanlig förare, men allt e från ägare till ägare.

De som är bra är det låga miltalet, men kan vara tilbxs skruvad en hel del, den e inport från tyskland.

Angående just denna e att jag inte ska betala ett öre för den utan endast bytta en del saker jag har hemma mot hojen.
 
Last edited:
Glömde nämna att bild har jag men finns hemma, e oss tjejen nu, fixar in en bild jag fått från ägaren på hojen senare.

Ända negativa e att jag inte tycker om färgen, men få se om färgen behålles eller lämnar in kåpor + fäljar på lack till annan färg.
 
Killen begär 22000kr för den så undrar lite bara, sätt prisklasser hitt o ditt.

Finns inte så många på blocket så får ingen uppfatning direkt.

Ja jag undrar ca vad högen kan vara värd.

Med tanke på att det är höst, den är bankörd och importerad,
skulle jag inte ge mer än ~12 000 kr.

Men med tanke på att jag sålde min skurna, importerade 98:a för 18 000 kr för ca 1,5 år sen så kommer den säkerligen bli såld för 22.
 
Last edited:
Var har ni fått det i ifrån att den är bankörd?

Står ju klart och tydligt att förra ägaren kört på baRna. Antagligen grannungarna så jag skulle nog mest kolla efter skador på frontkåpan.


"edit" annars verkar den skitdyr, har ju inte varit besiktigad på 4 år heller. Leta upp en annan.
 
Beror helt på hur långt den gått sedan motorn renoverades. Om den gått 16 000 km (med fulleffekt och på bana) utan ingrepp i motorn bör du nog räkna med renovering inom kort och det kostar lätt och ledigt 10 kkr på verkstad.
 
Motorn ska klyvas glömde jag nämna o ska kolla upp för vet att de e vanligt att vev/kolv/cyl rasas titt som tätt om man kollar efter annonser o runt forumet, ska kolla upp lamelerna okså i samma veva, förutom de finns de inte så mycke mer i motorn som slits direkt, ramlager + packboxar då o känna efter glapp ska okså göras, sen blir de la översyn över resten av hojen o tvätta allt o smörja upp o bytta slitdelar, däckerna e ju bra, drevpacket ska vara bytt nyligen, men svårt o avgöra om jag inte sätt den en IRL.

Här kommer bild på hojen.
 

Bifogat

  • JL exhaust1.JPG
    JL exhaust1.JPG
    43.6 KB · Visningar: 125
Last edited:
NU ser jag att du massor med hojar i garaget - ska du köra racing med denna eller vad är planen?
 
NU ser jag att du massor med hojar i garaget - ska du köra racing med denna eller vad är planen?

Tanken va la mäst att jag trötnat tottalt på alla dessa moppedelar som tar plats, o annat som jag trötnat på som jag bara ville bli av med bara :tuttar

Hojen e la tanke att försäkra, ställa på, bes, kan ju hoppas den går igenom, annars e de la lättare 2or skulle jag tro.

Byttet hände igår kväll runt 18, så nu har jag endast en hoj i garaget :yoparty

Men blev besviken på några saker :huvet

Hastighets drivningen i framfäljen saknades totalt :va hur slavar man bort den :va han sa att vajer saknades o såg inte att saken i framfäljen saknades me :huvet

Lacken e inte profslackad om man säjer så, org kåpor e de inte :huvet e glasfiberkåpor som e överlackade, svarta har dom vart innan, e la tur att den e reg som blå annars skulle de okså behövts ändrats.

Hum vad finns de mer o nämna, batterit va sten dött men efter lite laddning så fungerar de kanon :banana vilken tur att nått funka :Bugar

Nån har dragit eget elsystem typp över hela hojen kors som tvärs o monterat neon ljus under, men de revs bort fort som ögat o hamna i skräp högen :död

De jag blev mäst besviken på va detta.
Org avgasystemet skulle fungera o bara montera sa han men så va de inte, vissade sig att de först va ett hål på exspansionskammaren, typp 6mm, går svetsa men en då, sen fattades mellan röret mellan exspansinskammaren o ljudämparen o sen va en skruv i slutdämpan nästan avdragen :mad:

Avgasystemet som sitter monterat skulle han tydligen ha åter vad han nu ska ha de till :brinnerup.

Som sakt efter jag rensat förgasaren o hält i ny soppa o rengjort vakum stoppet i tanken så startade den efter lite om o men o mycke malande på starten, körde en sväng på 1 mil så den fick sota ut sig o allt får sig en liten körning så de fungerar, alla lås fungerar, 1nyckel ( ska göra kopia så jag har 2 idag :) ) alla el fungerar som den ska, bromsar fungerar bra, bakbromskivan vart lite sliten men fungerar, bromsbelägg fungerar många mil, hum vad finns de mer o berätta, jo har svårt att få tempen över 65grader :va sen toppar den knapt 110km/h :va sitter monterat 40drev bak, ska drevas om en dag, varvar ut 6an för fort :mad:

Så efter alla fel o det bedrövliga skicket på den så var den kanske värd knapt 10 loppor o där gick jag bak med minst 13000 på mina delar :huvet
 
Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top