duccen900ss
Sportscam.se 4 life!
Funderar på att bjuda på Ebay...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ebay brukar ta 35-40 dollar att skicka till europa, problemet blir vid gränsen med moms och sånt tjafs. Om du känner någon som bor i usa kan du skicka den till dem först, sedan skickar dom den till dig som gåva och slipper moms skatt och annat svenskt skit.....duccen900ss skrev:Funderar på att bjuda på Ebay...
KillerB skrev:Ebay brukar ta 35-40 dollar att skicka till europa, problemet blir vid gränsen med moms och sånt tjafs. Om du känner någon som bor i usa kan du skicka den till dem först, sedan skickar dom den till dig som gåva och slipper moms skatt och annat svenskt skit.....
Privatpersonerna tar betalt för frakt.........duccen900ss skrev:Du är medveten om att Ebay inte är en affär va?
Sedan är sakerna beggagnade vilket gör att man inte behöver pröjsa moms...
Det som gäller är att du får ta in grejer till ett värde av 500 (?) kr tullfritt. Värdet beräknat inklusive fraktkostnaden. Om varuvärdet plus fraktkostnaden samantaget överstiger de 500 så kan det läggas på tull. Tullsatsen är 6% på fordonsdelar om jag inte missminner mig.Lawner skrev:2292443Inte för att jag försöker mig på VM i trådlyft jag har använt sökfunktionen.
Vad är det som gäller?
kan jag köpa en hel hög med reservdelar på exempelvis ebay (ex Motor sving gaffel elektronik fotpinnar bakdämpare tank.) ungefär en komplett hoj förutom ram och kåpor. Om det är begagnade delar som skickas till mig åker jag på tull och skit då eller kan jag räkna med att jag får betala budpriset + frakten?`
Tacksam för svar,
MVH Oskar
Jupp, 500:- gränsen gäller för gåvor. Om du köper/importerar går gränsen vid 0:-.Unidoc skrev:2292555Gäller även detta om det skickas som "gift" gåva alltså![]()
Tja, går tullarna på det tricket så blir det ju tull- och momsfritt. Men de är inga idioter på tullmyndigheten. (Edit, tydligen har jag fel här).Unidoc skrev:2292555Gäller även detta om det skickas som "gift" gåva alltså![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |