Vad kan den här delen tänkas kosta?

Jag frågade på generatorkåpan till en honda cbr600rr häromdagen, den var klart billigast av de jag frågade på iaf, ca 560:- ink moms. I dessa sammanhang måste jag säga att de va billigt.
Vet dock inte hur de blir på bmw:n.... men nu har du ett ungefär.. :tummenupp

Till en Kawa zzr 600 kostar den 75 $, från USA(exkl frakt). En fingervisning om att den inte är bilig... Mitt tips ca 1000 pix här hemma :-(

Ja det var ju inga problem för dem att plocka fram priset på den biten :)

3020 inkl moms

Tja.. sen ny bakbroms pinne, höger handtag, passagerar fotpinne bak.

Det är dyrt att klota :3freak

Är den helt förstörd då? Läcker den inte och funktionen är som den ska så behöver man ju inte byta.

robeen skrev:
Ja det var ju inga problem för dem att plocka fram priset på den biten :)

3020 inkl moms

Tja.. sen ny bakbroms pinne, höger handtag, passagerar fotpinne bak.

Det är dyrt att klota :3freak

3020:- tyckte jag lät dyrt. Kolla om det inte finns några eftermarknadsdelar. Brukar ju finnas generator/motorkåpor till dom flesta hojarna. Gäller bara att hitta.... Finns ju såna där fiffiga som man kan byta ut yttre delen på bara, om man skulle råka klota igen...

Goodstuff skrev:
Är den helt förstörd då? Läcker den inte och funktionen är som den ska så behöver man ju inte byta.

Den läcker inte, men är ganska så skavd på sina ställen. Två bultar är helt nedslipade. Inte så fin med andra ord.

Macke skrev:
3020:- tyckte jag lät dyrt. Kolla om det inte finns några eftermarknadsdelar. Brukar ju finnas generator/motorkåpor till dom flesta hojarna. Gäller bara att hitta.... Finns ju såna där fiffiga som man kan byta ut yttre delen på bara, om man skulle råka klota igen...

Får se vad verkstan säger, men det börjar nog luta åt att ta allt på försäkringen. Får se vad slutnotan blir.

Finns ju en överhängade risk att man klotar igen, ska passa på att sätta dit större kraschpuckar. Det sura är att jag inte riktigt vet varför jag drog omkull, visst det var lite blött i ingången av kurvan men jag tyckte jag hittade ett hyffsat uppkört och torrt spår. Hade fint och jämt drag genom kurvan men rätt som det var försvann hojen och jag kanade på skinnstället.

Bakhjulet släppte riktigt ordentligt, så jag misstänker att jag kanske lyfte upp baken lite med foten/fotpinnarna. Ska kolla om det inte finns något kit för att flytta upp fotpinnarna för de skrapar i lite väl lätt tycker jag.

UrbanTiger skrev:
Ett långskott är att du begär en ny kåpa på garantin av BMW eftersom deras krachpuckar inte fungerade. Det är deras uppgift att bevisa att krachpucken fungerat som det är tänkt. Den har ju bevisligen inte gjort det så det är deras ansvar.

Hmm.. bra idé!

Det är ju förbannad konstigt att man inte satt dit större puckar på den, som sagt 1cm till och det hade varit lungt.

UrbanTiger skrev:
100% allvar var det inte :hihi

Heh jaha :rolleyes: Jag ska iaf fråga vad det är tänkt att de ska skydda. Vore ju rätt skumt om man väljer att skydda blinkers och plast framför motorn.

Hur som helst, jag ska sätta dit större puckar!

Lam-Kaka skrev:
Ett het tips är att kolla om delen finns på ebay!

Oxå inne på den idén. Va nån tysk hojskrot som va uppe här på forumet för en månad sen. Kolla med den.

FRiLLA skrev:
Ang bmw försäkring. Får du köra på bana med if ???

Försäkringen gäller, men som vanligt blir det rätt dyrt att utnyttja den med självrisk och bonus förlust etc. Så vi får väl se..

Funderade lite på hur mycket extra man får betala verkstan för de bultar som inte har något huvud kvar. Hur gör man egentligen ?

Om bulten är 6mm, skulle det fungera att borra upp 4mm som man gängar motsols. Och sedan dra loss skiten med den mindre bulten ? Eller borrar man bara upp och sätter en större bult ?

robeen skrev:
Funderade lite på hur mycket extra man får betala verkstan för de bultar som inte har något huvud kvar. Hur gör man egentligen ?

Om bulten är 6mm, skulle det fungera att borra upp 4mm som man gängar motsols. Och sedan dra loss skiten med den mindre bulten ? Eller borrar man bara upp och sätter en större bult ?

är väll lite smak sak, men gänga motsols m.m. tror jag inte funkar.. jag brukar borra ur den gänga större nytt men det kanske inte går där... VÅLD VÅLD de brukar lösa det:tummenupp

Var och synade hojen i garaget och nu blir jag lite sur. På vänster sida sitter den där kraschpucken jag önskade ha på högersidan. 1,5cm längre är den på vänster sida. Fan så dumt att inte sätta en lika dan på höger sida :huvet

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år