Vad kallas denna del på en motorcykel?

Jag tror nog att grabbarna bara är avundsjuk på dig. Med den där raketen slår du dom flesta här på Sporthoj på strippen. Det är ju i grund och botten en MC dragster. "Maximus Velocius" Men du finner nog mer nöje på Vmax-klubbens forum vmcs.org. Lycka till med vidundret.

Som stolt sosse har man sällan råd att köpa nyare prylar :( Biltema kanske har något man kan svetsa på ramen...

Jag la upp benen på motorbågarna på min DR800 de gånger jag långtourat med den. Såg säkert exeptionellt dumt ut men det var rätt gött efter många mil.

Motorbågar kanske tom en sosse har råd med? ;)

Får göra lite research....måste göra något åt sadeln också.....parkbänk.
Senast jag såg din moppe så hade den både lång och bred sadel och ett styre, bara att lägga sig på rygg så är det både bekvämt och du får upp fötterna. Du får tänka dig Kåtte istället för Rettan och du måste vaxa benen för att matcha henne på bilden, men du fattar nog :D

bike-babe-wallpapers_21859_1280x800.jpg

Senast jag såg din moppe så hade den både lång och bred sadel och ett styre, bara att lägga sig på rygg så är det både bekvämt och du får upp fötterna. Du får tänka dig Kåtte istället för Rettan och du måste vaxa benen för att matcha henne på bilden, men du fattar nog :D

View attachment 366811

Sist jag kollade så var varken du eller jag dvärg? :hihi Den där lösningen lämpar sig nog för någon under 180.

Fan är det bara jag som kör med highway pegs här?

Har sånna (från biltema) monterade i krashbågarna på superteneren och kan säga att det är den överlägset bästa investeringen på hojen hittills :tummenupp

Tidigare fick jag skitont i knäna nar jag kört flera dagar och upp mot 100 mil per dag även fast jag stog och körde en hel del men med dessa så sitter man ju som en kung på transportsträckorna.

Att jag sen ser ut som en mupp bjuder jag på :D

Jag tror nog att grabbarna bara är avundsjuk på dig. Med den där raketen slår du dom flesta här på Sporthoj på strippen. Det är ju i grund och botten en MC dragster. "Maximus Velocius" Men du finner nog mer nöje på Vmax-klubbens forum vmcs.org. Lycka till med vidundret.

Jo haha tack jag frågar där med :) lite mer aktivt här känns de som :)

Fan är det bara jag som kör med highway pegs här?

Har sånna (från biltema) monterade i krashbågarna på superteneren och kan säga att det är den överlägset bästa investeringen på hojen hittills :tummenupp

Tidigare fick jag skitont i knäna nar jag kört flera dagar och upp mot 100 mil per dag även fast jag stog och körde en hel del men med dessa så sitter man ju som en kung på transportsträckorna.

Att jag sen ser ut som en mupp bjuder jag på :D

Jasså, biltema har highway pegs :) är de universal modeller?

Framflyttade fotpinner är nog det rätta benämningen, för att sträcka ut benen, men sen om det är bekvämt, eller ger bra kontroll över hojen totalt sett i långa loppe(större risk dessa skrapar i backen, eller hälarna på stövlarna även vid liten nedläggning i kurvorna..)t? Nej enligt mig.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph