Vad kallas denna del på en motorcykel?

Ptnov

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Solna
Hoj
Yamaha V-max -00
Hej!

Jag undrar vad denna delen kallas på en motorcykel
0544410594.jpg4848797425.jpg

Jag undrar också om mankan lägga upp fötterna på de för bekvämmare åkning och gärna förslag på var man kan få tag på sånna om någon vet :)

Tackar :)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
"Highway pegs"

och nej du ska inte ha sånna på en Ducati monster :rolleyes:
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Nej nej nej! man ska inte veta vad såna heter! :7peta
Och ska man åka bekvämt så köper man en cab.
 

jetson

Guest
Haha fan vilken körställning man skulle ha med såna där på en sporthoj, sitta dubbelvikt framåt :D
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Haha fan vilken körställning man skulle ha med såna där på en sporthoj, sitta dubbelvikt framåt :D

så blir det på alla hojjar med sånnadärna .... utom kanske extrem apehang .... fötterna hamnar ju i nivå med händerna , endel tycker att dom ser "coola" ut då , å fransarna fladdrar extra bra i fartvinden :rofl
 

Ptnov

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Solna
Hoj
Yamaha V-max -00
"Highway pegs"

och nej du ska inte ha sånna på en Ducati monster :rolleyes:

HAhahahhaaha jo klart jag ska :hihi
Nae men jag glömde uppdatera min hoj, duccen är såld. Jag kör nu på en V-max ;) Därför jag undrar. Hade dock sett grymt roligt ut på den monster :tungan
 

Ptnov

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Solna
Hoj
Yamaha V-max -00
Hgihway pegs eller cruise pegs alltså, är de så de heter på svenska också ? ska googla lite :)
 

Ptnov

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
Solna
Hoj
Yamaha V-max -00
Fotpinnar heter de ju på svenskar såklart :D hahah är de nårra speciella fotpinnar? eller kan man flytta fram alla sorter?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är inte den svenska termen bara "framflyttade fotpinnar"? Eller fotplattor som det ska vara på de riktiga kråmpråmarna. De som skrapar i så hjärtat stannar när man försöker köra en sådan... :crash
 

Snyggingen1988

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Polen
Hoj
Ingen än
Är inte den svenska termen bara "framflyttade fotpinnar"? Eller fotplattor som det ska vara på de riktiga kråmpråmarna. De som skrapar i så hjärtat stannar när man försöker köra en sådan... :crash

Fotplattor i titan borde bli obligatoriskt på allas posörmoppar så de kan säga att det körs så hårt att de skrapar i....
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
nja dom extra highwaypegsen e till för å langa upp fötterna på långa transportstäckor eller motorväg , skall tydligen vara bekvämt :va

Jo, jag vet, men jag har aldrig hört att de skulle ha ett speciellt namn på svenska. Nu rör jag mig iofs inte i de kretsarna heller. :)

Det kan ju iaf klubbas att det ser extremt muppigt ut när folk har fötterna så. :zpy
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Eftersom bakåtflyttade fotpinnar kallas "rearsets" så måste detta vara "frontsets"...?
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det kan ju iaf klubbas att det ser extremt muppigt ut när folk har fötterna så. :zpy

Är berädd att hålla med, men framflyttade fotpinnar är cool på en glidare. Jag trodde dock att hela vitsen med denna modellen var just att man kan svänga med den och använda den som en semi-sporthoj och flyttar man fram pinnarna, så funkar ju itne det lika bra längre. Men vad vet jag? Det fina är att vi kan modda om våra hojar precis hur vi själva vill ha de, inte hur andra vill, så jag säger: Knock yourself out! -Allt går att göra ogjort om man ändrar sig.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top