Vad kallar DU en äkta 08'a?

LazBoy skrev:
:lol :lol
Nån sa: "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level, and then beat you with experience"
Så jag tror jag tillämpar det här.. :rolleyes:

Sorry, kunde inte låta bli med ett sång "cheap shot" :pannkyss

LazBoy skrev:
Dumt och dumt. Enligt egen erfarenhet så brukar det, istortsett, bara vara stockholmare som faktiskt tycker att stockholmare är ett vettigt folk. Ja, jag generaliserar och det är alltsom oftast inte rätt att dra alla över en kam, men det är kul med fördomar. Och om du inte kan ta den här tråden med en endaste nypa salt och inse att det kanske finns lite humor och ironi bakom, så är det inte riktigt mitt problem, eller? :rolleyes:

Humor? Nja...mest dumt, men det är ju min enkla åsikt.
Frågan är väl om du kunde ta mitt inlägg med en (endaste?) nypa salt... eller sved det till?

Den här undrar jag över:

LazBoy skrev:
Enligt egen erfarenhet så brukar det, istortsett, bara vara stockholmare som faktiskt tycker att stockholmare är ett vettigt folk.

Var det där verkligen genomtänkt?

LazBoy skrev:
Dumt och dumt. Enligt egen erfarenhet så brukar det, istortsett, bara vara stockholmare som faktiskt tycker att stockholmare är ett vettigt folk. Ja, jag generaliserar och det är alltsom oftast inte rätt att dra alla över en kam, men det är kul med fördomar. Och om du inte kan ta den här tråden med en endaste nypa salt och inse att det kanske finns lite humor och ironi bakom, så är det inte riktigt mitt problem, eller? :rolleyes:

Ja jag säger det samma om bönder. Och ALLA skåningar är bönder. (Samma sorts humor här)

Givetvis ska man inte dra alla över en kam och när det bor så mycket folk som det gör uppe i huvudstaden så finns där alla kategorier. Sen att man kanske hör mest av de knepigare är en annan femma :)
Jag tycker västeråsarna är värre isåfall, de lider av nån form av mindervärdskomplex och tror att de är en förort till sthlm. Kanske inte otrevliga direkt men det är alldeles för stelt där borta iaf. Då är Örebro mycket bättre, trevligare folk i allmänhet men då får man ta dialekten för vad den är också.

/e.tuna bo från start

prulle skrev:
Ja jag säger det samma om bönder. Och ALLA skåningar är bönder. (Samma sorts humor här)

Bara för att han snackar skit om dig behöver du väl inte hoppa på bönder.. :mad: Säg förlåt med en gång!!!

Skåningar får mobba hur mycke du vill... :D Jävla halv danskar :rolleyes:

:lol

Solan skrev:
Humor? Nja...mest dumt, men det är ju min enkla åsikt.
Frågan är väl om du kunde ta mitt inlägg med en (endaste?) nypa salt... eller sved det till?

Well.. Om jag läste ditt inlägg någorlunda rätt, så lät det inte som du var ironisk utan snarare som du surnade till när jag började driva lite med 08'orna.. :rolleyes:

Solan skrev:
Var det där verkligen genomtänkt?
Genomtänkt och genomtänkt. Det kallas fördommar. Som jag sa, fördomar är ganska kul. Men men, det äs ju som man säger. Smaken är som baken.. :tungan

Mögel skrev:
Skåningar får mobba hur mycke du vill... :D Jävla halv danskar :rolleyes:

:lol
Precis! Sälj skiten.. :D :hihi

Mögel skrev:
Jävla halv danskar

Ja se på dom jävla danskarna först startar dom nästan krig med muslimerna sen är dom almänt dryga! Tur att dom har sitt öl annars had dom vart körda!

(Bode ett år i ystad men de här inte hit:tungan )

Jag såg "Den sista färden" igår. Om man har varit i Katrineholm så kan man dra en hel del paralleller...
En kille har en syrra som också är hans morsa och så är han bror till sig själv tex. Sånt kallar jag Katrineholm/Inavel.

goodfella skrev:
Jag såg "Den sista färden" igår. Om man har varit i Katrineholm så kan man dra en hel del paralleller...
En kille har en syrra som också är hans morsa och så är han bror till sig själv tex. Sånt kallar jag Katrineholm/Inavel.

Vafan! Snacka inte skit om min familj! :gnissla

LazBoy skrev:
Well.. Om jag läste ditt inlägg någorlunda rätt, så lät det inte som du var ironisk utan snarare som du surnade till när jag började driva lite med 08'orna.. :rolleyes:

Genomtänkt och genomtänkt. Det kallas fördommar. Som jag sa, fördomar är ganska kul. Men men, det äs ju som man säger. Smaken är som baken.. :tungan

Mitt inlägg var roligt...ditt var bara..ja, dumt. Kontentan av detta är då att Katrineholmare är dumma och inte har någon humor, enligt ditt sätt att tänka.

goodfella skrev:

:skrattaåt :klappar :skrattaåt

Solan skrev:
Mitt inlägg var roligt...ditt var bara..ja, dumt. Kontentan av detta är då att Katrineholmare är dumma och inte har någon humor, enligt ditt sätt att tänka.
Haha :D
Vi kanske borde lägg upp en poll? Vems inlägg innehöll mest humor och ironi? :hihi

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti