Vad körde ni för moppe?

Körde en astrimmad honda mb-5:a! 65 cc, mikuni förgasare och med det silver randiga effektsystemet som egentligen var avsett för mt 5:an! Men byggde om det så att det passade perfekt på mb:n. Fort gick det
typ 115 km/h. Ha ha ja de var tider det!

En sån här körde jag runt på! :D
Farsan fick ett ryck och sa att jag skulle ha/få en moppe, hade ju tjatat ett tag.
Så vi drog iväg och så köpte vi denna racer för 2000 spänn. Den gjorde väl ca 80 knyck på sina bästa dagar. Jävla skön moppe! hahahah

tom68t.jpg

Derbi senda r drd crossmoppe<3

1. Aprilia Sonic (Töntig scooter som jag efter att jag fått hem den upptäckte att det stod Spice Girls på, de hade tydligen sponsrat till något)
2. Gilera ICE (Blev påkörd av en idiot och knäckte skenbenet på mitten)
3. Derbi Gp1 Malossi Röd (Fabrikationsfel, motorn skar)
4. Derbi Gp1 Blå (Tråkig)
5. Derbi Gp1 Svart (Fortfarande tråkig, men trimmad)
6. Adly TrafficJammer (Första EU-klassade fyrhjulingen på marknaden!)
7. Suzuki K50 (sjukt fin 5½-cylinder och större fugge, mitt första stora projekt)
8. Crescent Compakt (Mint condition)
9. Suzuki K50 (Sunkig som blev fin)
10. Honda Mt5 (Svart som synden och väldigt fräsch)
11. Gilera ICE (Stunt-hoj!)
12. Piaggio Ciao
13. Rieju Drac (70cc med ett jävla drag)
14. Mustang Mamba-chopper (ombyggd och störtskön glidare med 1 meters-gaffel)

Säkert nån till som jag har glömt =)

Puch M50 Racing -78

Borrad förgasare, portade kanaler, planad topp, drevad fram o bak, högt lufttryck i däcken, K&N luftfilter, rensat avgassystem

80 blås cirka, 85 med medvinden, 90 med medvinden, nerförsbacke och hemlängtan

Yamaha DT 50 -91 Vit/Röd.
Effektljuddämpare, 13/48 drev, Dragen plugg, Planat topplock. Toppade ca 65 och gick tyst o fint.
Ett tag satte jag dock på motorn från min gamla YZ80 -80 (den passade direkt i ramen och framljuddämparen direkt i DT orginal). Då hade den 6 växlar och varvade ur vid 105 blås. Dock gick den upp på bakhjulet på 1an under acc. Körde bara så i 2 veckor....

Själv körde man Ciaomoppe, den med pedalar. Fan vad brudar man fick :tummenupp

1: Puch Dakota -67, sällsynt baktrimmad
2 Suzuki M12S 1967 det me, riktigt duktigt trimmad som kostade mig körkortet ett helt år
Nu zx7r -96 trimmat där oxå
Per

Har säkert svarat tidigare, men, körde en svart Honda MT5, original för det mesta, toppade 45-50. Längsta dagsturen var ner till Varberg och tillbaka, 11 mil totalt ;)

En sådan här best med någon form av aphängarstyre och fett crossdäck bak. Jösses... Varvräknare o grejer! :tummenupp M50 Racing... Självklart Puch. Drevad så den gick fort nåt gröndjävulskt, slira på kopplingen lite så gick den ännu lite fortare. Man var inte klok i tonåren...

Bifogat

• 1710929730.jpg
    1710929730.jpg
    58.4 KB · Visningar: 115
Last edited:
Vet inte om jag svarat innan, men körde iaf en kanariegul FS-1 från 1800-frösihjäl typ! =)
Den var väl lite trimmad (gav kompisen fria händer) för den gjorde 80 ungefär.
Vi var nästan alltid 2 på den lilla skitmoppen, och den var skranglig som fan, men kul hade vi! =)

Hade först ett par sachsar sen en DT50 -90. Den trimmade man med bl.a 5,5hk o den gick runt 80-85km /h. Provade även en 70cc men den höll inte tätt vid kröken så den lät liiiiiiite väl mkt och satte på den andra istället:tuttar

en yamaha dt som pluggen drogs på o så drevades den om. hade man tur kanske man kom upp i hela 50km/h i nerförsbacke medvind o solsken haha

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman