Vad Kör Rossi & Proffsen på Fridtiden?

sven666 skrev:
däremot BRASSADE han på utav bara helvete i en trimmad riskokare på fel sida vägen och in/ut genom trafiken så reportern hissnade :P go figure..

Han bor i England, där kör alla på fel sida. :D

såg en liten notis i bike, där rossie hade fått en M1 av yamaha. var en bild där han tog emot ägarbeviset på den å sen typ 40 anställda med sina kamera mobiler i bakgrunden...

P@trik skrev:
Enligt Rossi själv så står följande i garaget.

Aprilia rsv1000
CBR 600
cbr900 fireblade
vtr 1000
R1
xjr 1300
+en specialbyggd supermotard.

Och en höl drös med crosshojar.

Men killen har ju en del pengar oxå.

FÅR han ha en Honda ståendes i sitt garage för sitt stall?? :hihi

Schysst att Rossi har en Fireblade :tummenupp
Har för mig att Rossi hade en Hornet 900 för några år sen.

sandstream skrev:
Nja, han fick faktiskt ett ex av sin egen hoj men det kanske var M1:an han vann på förra året?
Efter fyra raka VM-titlar fick han ingen hoj av Honda. Efter sin första fick han sin Yamaha M-1 av Yamaha.

Chris Ash skrev:
Lite märkligt då både Doohan och Criville fick varsin NSR500 efter sina VM-titlar.
Ja, det är ju snålt som fan att han inte får en hoj efter varje VM-vinst med tanke på vad han drar in i cash. Å andra sidan så kan han nog inte klaga på sin lön.

Chris Ash skrev:
Lite märkligt då både Doohan och Criville fick varsin NSR500 efter sina VM-titlar.

De var väl inte förrädare som bytte märke utan avslutade båda sina karriärer på Honda.

Kommer inte ihåg var jag läste det, men det var i någon intervju(kanske den med Rossi-Edwards??) där han sa att han hade en Porsche GT.

Thunell skrev:
Hejsan, har just kollat på Motogp, Och det som alla förstår är att dom vet vad dom håller på med, och samtidigt funderade jag på vad Rossi & CO gör för hojar, eller kör dom enbart bilar på fridtiden? :D

Någon som vet ? Är tacksam för svar

Mvh / Thunell :)
Undrar just om det e så kul att köra "hoj" på fritiden när man redan kör den värsta tänkbara på jobbet. Elle? :va

DunderDan skrev:
Undrar just om det e så kul att köra "hoj" på fritiden när man redan kör den värsta tänkbara på jobbet. Elle? :va

japp precis som jag skrev i 3:e Inlägget om du kollar noga :)

tror inte heller att det skulle vara så kull att puttra run på sin hoj på fridtiden, när han kör 300 på banan :D

MVH / Thunell

Olof Eriksson skrev:
Många av killarna åker supermoto. Biaggi tex hade tänkt ställa upp i en tävling men vurpade å skadade sig innan :(

Sen om det är fritid eller inte, det må väl va osagt.

Checa har varit katalansk mästare i supermoto...

Vill minnas att han säger i Faster eller var det i en intervju med BBC innan ett race att han kör hoj ibland.

CorbenDallas skrev:
Vill minnas att han säger i Faster eller var det i en intervju med BBC innan ett race att han kör hoj ibland.

Jag har en bok om Rossi, och i den är där en bild på när han kör hoj i London. Hojen var en SP-1 och självklart körde han med full skyddsutrustning, dvs hjälm!

Det kan ju ha varit för att träna inför 8-timmars på Suzuka, som han körde med Edwards! :hihi

Bifogat

• suzuka rossi.jpg
    suzuka rossi.jpg
    7.1 KB · Visningar: 135
  • rossi edwards.jpg
    rossi edwards.jpg
    12.5 KB · Visningar: 73
Last edited:
Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år