Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grädde skrev:Ska införskaffa utrustning snart och undrar vad ni kör med och vad som är bra.
Vill gärna ha bra utrustning och är villig att slänga ut lite stålar på hjälm och sådant.
Gärna lite bilder också!![]()
ehh.. kör me t-shirt, shorts och en uppochner vänd kruka på huvet....Grädde skrev:Ska införskaffa utrustning snart och undrar vad ni kör med och vad som är bra.
Vill gärna ha bra utrustning och är villig att slänga ut lite stålar på hjälm och sådant.
Gärna lite bilder också!![]()
nicke skrev:NY! hjälm, aldrig en begagnad, man vet aldrig vad hjälmen ha fått tåla, allt syns inte på utsidan!,,, är man rädd om knoppen så köp en ny hjälm.
marcus_136 skrev:Är det bara jag som tycker att ett typ svart skinställ ser riktigt fult ut...?
Jag vet att det är skit viktigt och allt...och det är klart jag kommer ha skinställ...
Men ...finns det inga riktigt coola? jag tycker det ser rätt grymt ut när riktiga stuntare kör typ i shift brallor och sånt men det skyddar juh inte direkt...
skrev bara vad jag tyckte...Alex.J skrev:Dumt inlägg :kocko
marcus_136 skrev:skrev bara vad jag tyckte...
Robban W skrev:Sjyst cool hjälm är viktigt, ryggskydd är oxå viktigt köp ett löst. Sen om du kör med skinnställ eller nå goretex variant är väll inte lika viktigt. Stövlar o hanskar hör ju till oxå.
Jag tycker jag sitter skönare på hojen i skinnstället än i goretex stället. Med gortex stället glider man lite på dynan. Sen är ju skydden i ett skinnställ tajtare o sitter antagligen bättre på plats vid en eventuell krasch..
Köp sjysta grejer som du gillar så känns det inte lika jobbigt att klä på sig allt när man ska köra.
Om/när du ramlar kommer du inte ångra att du körde med seriösa grejer.
Nikel skrev:Kör med skinnställ, vertebra 2 stölvar, Hestra nånting dyra hanskar, AGV hjälm *ska kaseras*, Hestra outlast underställ, Alpinestar regnställ,
//Niklas
Poffer skrev:Om man har en enkel version av ryggskena i det nuvarande stället. Måste man ta ur den om man ska köra med extra skena?
cRoC skrev:Ja det verkar nog smart![]()
Det brukar vara löstagbara skydd.. Goretex?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |