Vad kör du på för däck?

Vad kör du på för däck

• Antal röstningar
    0

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Vad tycker du om:
Torrgrepp
Våtgrepp
Livslängd
Stabilitet
Comfort
Pris

Sätt betyg från dåligt 1-5 bra.

Sk-t också, skulle vara under Teknik ämnet. Hur ändrar man dä då?

Last edited:
Kör på bidgestone BT45 kan inte sätta betyg då jag inte kört på några andra men enligt diverse undersökningar på nätet ska visst de va bäst för min hoj. får väll se nu när de snart e dags att bytta däcken men de blir nog samma.

jag ska köpa pirreli diablo supercorza va tycker ni om dom 1800 helt nya 190 55

kör med metzler lite sliriga. köpte hojen i fjol däcken var orginal från -84 det var lika spännande i varje kurva bra tips för den som inte har råd med "köra fort hoj"

körde BT-014 på min blade i somras. På 450 mil var bakdäcket helt slut å fram var jäms med slitmarkeringarna. Tycker dom hade fått hålla längre!!!

Det beror ju helt på vilken typ av körning folk pysslar med.
Och att säga att man kör på Michelin säger ju inte så mycket, egentligen.

Men till poängen, dom häftigaste däcken jag har testat var Pirelli regndäck på blött underlag. Skithäftigt att köra i regn, det borde flera prova. Man får en känsla av att man har talang för det. Sånt gillar jag.

Michelin Pilot Sport

Torrgrepp: 4
Våtgrepp: 4
Livslängd: 3
Stabilitet: 4
Comfort: - (Har varken komfortabel hoj eller komfortabel körstil och i ärlighetens namn tror jag inte däcken har så mycket med det att göra)
Pris: 2

Det är förresten dags att byta och nästa uppsättning blir nog Michelin Pilot Power

Pilot power är dom däck jag gillar bäst av dom 517 olika däcktyper jag provat. Däcken kommer upp i fördelaktig temperatur väldigt fort och framför allt så har dom grymma våtegenskaper. Visst man får byta däck varje gång man tankar, men det kostar att ligga på topp :tummenupp

Battlax däcken kom jag absolut inte överens med. När man minst anade det så började bakdäcket försvinna iväg på någon egen sightsingtur, kan ju bli väldigt spännande på favoritvägarna :död
Våtegenskaper fanns inte. Trots uselt grepp så slets dom fort.

Pilot Road: Hyfsat pris, bra hållbarhet och vad jag märk fint grepp. Men jag kör ju inte direkt på gränsen så ta det med en nypa salt.

Torrgrepp 5 (har aldrig släppt för mig)
Våtgrepp 5 (kör så fegt när det regnar :tungan )
Livslängd 5 (1000mil syns knappt på framdäcket. bakdäcket såg fint ut efter 500 men sen kom ca 300 mil på autobahn och då blev det lite platt men klarar nog ett par hundra mil till)
Stabilitet 5
Comfort 5
Pris 5

Sätt betyg från dåligt 1-5 bra.

Kan bara jämnföra med mina tidigare dunlop som var rätt sletna när jag köpte hojjen och innan dessa hade jag michelin macadam på en tidigare hoj men körde nog inte mer än 400mil på dem.

Kör på michelin power bra gräpp(gata) ger hyffsat med mil,samt ganska
billiga....

MrRoos skrev:
Pilot Road: Hyfsat pris, bra hållbarhet och vad jag märk fint grepp. Men jag kör ju inte direkt på gränsen så ta det med en nypa salt.

Kan bara jämnföra med mina tidigare dunlop som var rätt sletna när jag köpte hojjen och innan dessa hade jag michelin macadam på en tidigare hoj men körde nog inte mer än 400mil på dem.

Låter som att många är nöjda med Michelin Road. :tummenupp
Är det fler som är det också?

Har alltid kört på Michelin macadam men nu sist jag bytte var namnet michelin pilot road, skulle tydligen vara efterföljaren och jag har inget att klaga på om man kör gata, på bana blir dom rätt fort för varma men det går att få till varvtider ändå, sen är det ju kul när det sladdar också, släpper lungt och fint.

kanske inte är att rekomendera i regn men jag vet inte om det finns något bra däck för ca300 turbo hk i regn heller men det är kul sålände det går rakt fram :banana

Torrgrepp: Bra, endast vid banåka det saknas grepp
Våtgrepp: ingen komentar, åker turbo :)
Livslängd: runt 600mil för mig men kompisen kommer 1200-1300 :va
Stabilitet: fint
Comfort: :va
Pris: 1100 för framdäck och 2500 för bakdäck -04

Last edited:
Michelin Pilot power 190/50/17
Torrgrepp - Mycket bra
Våtgrepp - Mycket bra
Livslängd - 400-500mil
Stabilitet - Super bra
Comfort - ??? ursäkta men jag åker Gsx-r
Pris - varierar kraftigt

Det är ett kalas däck helt enkelt :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back