vad köper man om man har korta ben?

dizzyangel

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -97
Hej
Ny här, provat skriva en gång tidigare men misslyckades visst:confused:
Jag undrar vad man kan tänkas köpa om man har korta ben som jag..
Jag har nu en NSR 125a den är lagom men går kanske inte JÄTTE fort, som nybörjar hoj är den okej, men sen då..

Ktm 625a 04a. 50 000 pickadoler prutat o klart, finnes i min källare

Borde passa dig fint.

monster 600 ska visst vara byggd för folk som är lite korta i rocken

Jag röstar också på Ducati Monster. Riktigt snygga och hyfsat låg sadelhöjd. Låter fint gör de också :)

Tack för förslagen, men jag vill ha en sportigare.. Jag har kört en er5a på bilskolan.. den är jätte mysig men.. vet inte om jag vågar köra en sån på egen hand, monster 600 påminde lite om den.. jag hittade en gul, ganska snygg.

Jag skulle vilja ha något liknande som min Honda, något som går bättre och låter bättre.. inte så kul att höra att man kör "moped".. tyvärr så låter det ju så med:rolleyes:

dizzyangel skrev:
2677425 Jag skulle vilja ha något liknande som min Honda, något som går bättre och låter bättre.. inte så kul att höra att man kör "moped".. tyvärr så låter det ju så med:rolleyes:
CBR 600 kanske? Fin och rolig hoj, finns från -87 och tillverkas fortfarande, så de hamnar i nästan alla prisklasser.

dizzyangel skrev:
2677425 Jag skulle vilja ha något liknande som min Honda, något som går bättre och låter bättre.. inte så kul att höra att man kör "moped".. tyvärr så låter det ju så med:rolleyes:

Ducati Monster S2r då? samma typ som 600 men mer power

btw, kallas inte din honda plast racer :tungan

Last edited:
Hur lång är du?
Jag är 168 cm och räknas ju som kort men R6:a det fungerar fint, har en 06:a till salu... :tummenupp

Såg att du bor i Bollstabruk då har du ju nära till Mittsverigebanan inte kan du harva runt på ett Monster då utan lika bra att skaffa ett riktigt banjärn på en gång! Banjärn=R6 :)

Last edited:
lahi skrev:
2677427 CBR 600 kanske? Fin och rolig hoj, finns från -87 och tillverkas fortfarande, så de hamnar i nästan alla prisklasser.

Ja dom är ju grymt snygga, en sån skulle jag kunna tänka mig ha:tummenupp

dizzyangel skrev:
2677437 Ja dom är ju grymt snygga, en sån skulle jag kunna tänka mig ha:tummenupp
Jajjemän! Mycket trevliga hojar. Går bra, strular inte och kostar mellan 20000 och 100000.

RJ skrev:
2677433 Hur lång är du?
Jag är 168 cm och räknas ju som kort men R6:a det fungerar fint, har en 06:a till salu... :tummenupp

Såg att du bor i Bollstabruk då har du ju nära till Mittsverigebanan inte kan du harva runt på ett Monster då utan lika bra att skaffa ett riktigt banjärn på en gång! Banjärn=R6 :)

Dom är ju oxå jätte snygg.. kan bara fantisera om hur bra dom går.. man blir alldeles kosntig i kroppen när man ser såna där mcar.. längtar tills man får köra igen:rolleyes:

Last edited:
dizzyangel skrev:
2677453 Skulle inte vara helt fel, men hur är egentligen höjden på dom? Jag har prov kört en kawasaki gpx 600, jätte skönt ljud och jätte härlig att köra.. men når bara med tåspetsarna ner i backen, känns inte som att man har kontroll..

Det finns att köpa "sänknings" satser till de flesta hojar!!

Och skulle det inte finnas just till den hojen du vill ha, kanske du kan be någon "händig" att tillverka dem åt dig :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park