Vad köpa som dopgåva??

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Till saken.
Jag ska på dop om en vecka och har ingen aning om vad man köper som gåva. Enkelt vore ju att dra till bolaget o handla en fin flarra whiskey till pappan som för övrigt är min farbror.

MEN, presenten är väl ämnad för ungen va? :va

Silverskedar o skålar känns trist. Det ger väl dessutom svärföräldrarna?

Så, vad köpa??? Funkar "en peng i ett kuvert" a´la mafioso-style, eller är det fel att ge??

Kläder till småbarn kan jag inget om. Kanske inte vad man ska köpa heller.. :va

Nu är idéerna helt slut så hjälp mig här!! :Bugar

Dark_Messenger skrev:
2315835 Till saken.
Jag ska på dop om en vecka och har ingen aning om vad man köper som gåva. Enkelt vore ju att dra till bolaget o handla en fin flarra whiskey till pappan som för övrigt är min farbror.

MEN, presenten är väl ämnad för ungen va? :va

Silverskedar o skålar känns trist. Det ger väl dessutom svärföräldrarna?

Så, vad köpa??? Funkar "en peng i ett kuvert" a´la mafioso-style, eller är det fel att ge??

Kläder till småbarn kan jag inget om. Kanske inte vad man ska köpa heller.. :va

Nu är idéerna helt slut så hjälp mig här!! :Bugar

Jag har köpt en kombinerad fotoram,speldosa och förvarings låda till mina syskonbarn. Hittade den på guldfynd :)

Tänk på att det du ger ska vara något som går att spara och ta fram som minne sen när barnet har blivit större.

Guldsmycke till en flicka går alltid bra att ge :)
Till en pojke passar alltid en sparbössa, fotoram i silver eller liknande

Tänk på att försöka välja något annorlunda så att det inte packas upp 10 fotoramar med samma jäkla nalle på :huvet

köp du en fin flaska lagrad whiskey. Med whiskey skriver du ett brev som det står att ungen får den när han fyllt 18. när han väll blir 18 står han där med en riktigt gammal whiskey som han antingen kan sälja, (lagrad whiskey blir dyrare med åren) eller avnjuta själv. Roligare än att ge pengar

MikeBeck skrev:
2315898 köp du en fin flaska lagrad whiskey. Med whiskey skriver du ett brev som det står att ungen får den när han fyllt 18. när han väll blir 18 står han där med en riktigt gammal whiskey som han antingen kan sälja, (lagrad whiskey blir dyrare med åren) eller avnjuta själv. Roligare än att ge pengar

Alla köper typ skedar, ramar ,osv osv... Dom brukar mer än ofta få dubbla upplagor av det mesta, köp något spec, som en whisky som mikebeck säger!

Bra tips. Fortsätt och ös på!! :Bugar

Sprit, silverdosor, tavlor, fonder, smycken....mera!??

MikeBeck skrev:
2315898 köp du en fin flaska lagrad whiskey. Med whiskey skriver du ett brev som det står att ungen får den när han fyllt 18. när han väll blir 18 står han där med en riktigt gammal whiskey som han antingen kan sälja, (lagrad whiskey blir dyrare med åren) eller avnjuta själv. Roligare än att ge pengar

:fakta

Dark_Messenger skrev:
2316795 Bra tips. Fortsätt och ös på!! :Bugar

Sprit, silverdosor, tavlor, fonder, smycken....mera!??
Köp en barbara :tuttar....

sexdoll.jpg

...Som du skriver en lapp och lägger i ett brev där det står att han ska få den när han är byxmyndig (15 år) Eller då sälja den till någon polare för en slant

ZaXeS skrev:
2316821 Köp en barbara :tuttar....
...Som du skriver en lapp och lägger i ett brev där det står att han ska få den när han är byxmyndig (15 år) Eller då sälja den till någon polare för en slant
Hur kul det än vore för alla närvarande....så tror jag att jag skiter i den idéen :lol

Starta upp ett sparkonto med en liten peng till ungen, det fick vi till våran knatte när han döptes.

Ismannen skrev:
2316846 Starta upp ett sparkonto med en liten peng till ungen, det fick vi till våran knatte när han döptes.
Bra idé! Man kanske skulle göra det.

Låsa det till barnet då, så inte klåfingriga föräldrar kan dra och köpa booze för pengarna. :hihi

Ismannen skrev:
2316846 Starta upp ett sparkonto med en liten peng till ungen, det fick vi till våran knatte när han döptes.

Personligen tycker jag kläder, pengar, fonder är rätt tråkiga gåvor :rolleyes:

Sen förpliktigar det ju att sätta in ex antal kr på sparkontot varje födelsedag och jul :hihi

Jag har minsann ett bra tips!

Sambon blev farbror förra året, och när det var dags för dop visste vi inte riktigt vad vi skulle ge tösen. Det klassiska med doptavlor, smycken och sådant anade vi att många andra skulle köpa. Därför gjorde vi en chansning och köpte en cool barnvagnsskylt att sätta på just barnvagnen. Barnets namn och födelsedag står på. Den blev väldigt uppskattad, av alla. :tummenupp

http://www.supergrafik.se/

~Settan~ skrev:
2317454 Jag har minsann ett bra tips!

Sambon blev farbror förra året, och när det var dags för dop visste vi inte riktigt vad vi skulle ge tösen. Det klassiska med doptavlor, smycken och sådant anade vi att många andra skulle köpa. Därför gjorde vi en chansning och köpte en cool barnvagnsskylt att sätta på just barnvagnen. Barnets namn och födelsedag står på. Den blev väldigt uppskattad, av alla. :tummenupp

http://www.supergrafik.se/
Danke.
En sån blir det. Plus ett konto.

/Dark

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT