Vad köpa för hdd till gammal IBM thinkpad R40

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tänkte bara kika lite snabbt om någon känner till vad det går att stoppa i för disk i en IBM R40 thinkpad. Detta är alltså en bärbar IBM dator från 2003 med 20gb original. Tänkte klämma i en 100GB eller mer på hälst 7200 varv. Frågan är om BIOS har stöd för så stor disk? Någon som vet?

Jag har en T40, den är väl lika gammal. Den satte jag en 100Gb i utan problem iaf. Uppgradera till nyaste BIOS som finns så tror jag det funkar.

Jag har en T40, den är väl lika gammal. Den satte jag en 100Gb i utan problem iaf. Uppgradera till nyaste BIOS som finns så tror jag det funkar.

Bios updaterat men vägrade datorn starta om jag inte skruvade ur W-lan kortet, fick googla lite och till slut lyckades jag köra en hemmafixad .com fil som fixade till det. T40 är en IBM också? Jag har inte 100 koll på alla modellerna. Sen har vi dom USA tillverkade BIOSen som mitt som är lite kinkigare och de europatillverkade som inte är låsta för lika mycket. Frågan var just ang disken, funkade alltså bra för dig att bra byta disk. Känns segt att köpa ny disk om det inte skulle funka, hittade inget på IBMs sida om stöd för diskar men då antar jag att det bara är att köpa. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg