Vad jobbar du med?

Så vad gör ni?

• Antal röstningar
    0
Jobbar deltid på Volvo IT, blir att meka kod och annat! Primärt så pluggar ja på högskola!

Jag jobbar som Nätverkstekniker, mitt specialområde är Novell nät :tummenupp och konfigurering av routrar, switchar mm :Bugar

//M

Pluggar på Halmstad Högskola till Utvecklingsingenjör.

Annars är jag anställd på SKF Sverige AB, knegar å tillverkar rullar till sfäriska rullager, oftast till järnvägsvagnar å annat sköj... Det tjänar man goa stålar på =)

:hej

Jag e som Mavve som du beskriver där.

Kom på vad jag ska göra då? hmmmmmmmmm..... Barsebäck ville inte ha mig.

Kontorsarbete .... Har faktiskt misslyckats med att bli mekaniker en gång i tiden,,,

DET SKULLE VART EN FLERVALSPOLL...

Du tog heller inte med student, okej det kan vara "annat".... Men jag trycker inte eftersom jag pysslar med två grejer =)

hållundan skrev:
DET SKULLE VART EN FLERVALSPOLL...

Du tog heller inte med student, okej det kan vara "annat".... Men jag trycker inte eftersom jag pysslar med två grejer =)

Studera räknar jag inet som jobb, arbetslös är det isf.

Eller ta annat då.
Jag fick för mig att det var övervägande med IT/kontorsfolk här på SH.

Efter att ha pluggat färdigt biolog- och miljövetarstudierna är väl tanken att jag ska leta upp nåt jobb inom miljöövervakning, miljö- och hälsoskydd, forskning, miljöstyrning eller kanske testa vik. som gymnasielärare.

butikssäljare + sista året på gymnasiet........

Systemutveckling

Jobbar med produktutveckling av en integrationsprodukt och implementerar denna hos kunder.

Integrationsprodukt = Datasystem som kopplar ihop olika typer av affärssystem med varandra; orderhantering, lagerhållning m.m.

Mycket programmering i Java, SQL, XSL och olika broker programspråk men även en del infrastrukturarbete.

Så ser min dag ut .... :)

Inköpare... Det är jag som ser till att ELFA har lager på sånt som finns i katalogen...

Om jag skulle jobbe inom IT så skulle det va med GIS i så fall. Skogsbolagens datasystem behöver utvecklas en hel del i mitt tycke. Tyvärr verkar de hellre ta in datavetare som inte kan ett dugg om skogen (mer än att den är grön och så), än biologer som är mindre bra på GIS.

Supermotardpilot... (horar extra med IT för att dryga ut inkomsterna)

Back