Vad I Helvete!?

ShyGuy skrev:
Ett kort inlägg i debatten angående stilar.

Efter 16 år med kampsport har jag funnit att ju-jitsu och kravmaga är de som funkar bäst i praktiken. MEN, en duktig utövare i sin sport klarar av dåliga utövar i någon annan. Oavsett stil.

Knepet med att "vinna" en fight på gatan är att avsluta den snabbt. Att stå och vifta med fötterna eller nävarna är bara jobbigt och oeffektivt.

Begreppet "vinna" betyder bara att det är en som blir mindre slagen än den andra. Man kan bara vinna i ordets rätta mening om man ställer upp på tävlingar där det finns regler.

Sant det du säger men vifta med nävar är väl inte så jobbigt? Jag försöker alltid slå mig ur allting, det sker naturligt. Hamnar jag i clinch så slår jag mig ur om läge ges, kanske inte det bästa men det sker verkligen naturligt...

Sparkar funkar inte och inget att vara rädd för om man inte är ringen förstås :)

Ok. Jag var lite otydlig.

Det jag menar är lite det du säger. Det är de lååånga fighterna som tar på krafterna. Då är det bättre att sänka på en gång eller låsa upp. Det är det som funkat för mig. Och då är det inga sk. "väktargrepp". Smärta är bra för att få folk att ge upp. :näsblod

ShyGuy skrev:
Ok. Jag var lite otydlig.

Det jag menar är lite det du säger. Det är de lååånga fighterna som tar på krafterna. Då är det bättre att sänka på en gång eller låsa upp. Det är det som funkat för mig. Och då är det inga sk. "väktargrepp". Smärta är bra för att få folk att ge upp. :näsblod

Håller med, min tanke om en fight på gatan har gudskelov lyckats hålla mig ifrån det bra hittils är att gå in och sänka så fort som möjligt snabb slagkombination mot hals och huvud. Sparkar är svårt om man inte har vida byxor på sig som man kan röra sig mycket i...

Solid snake skrev:
Inte för att vara rasistisk, men dom var inte svenska va?

Jag själv går alltid med 3 polare minst + och alla har stålkängor, ingen brukar gå på oss, och gör dom det så brukar det gå att snacka sig ur det för dom som går på en brukar ju inte ha den högsta IQ:n.

Slåss är det sista jag gör, det är sista utvägen för mig.

"Inte for att vara rasistisk" Utan for att vara vadda? korkad? fordomsfull?

Forresten, fran vilket land kommer turisterna som oftast muckar gral? Ar de engelsksprakiga eftersom du oftast kan "snacka dig ur det"? Fast det ar klart, du kanske bara ar grymt sprakbegavad?

/Svensk med utlandsfodd foralder

urf skrev:
"Inte for att vara rasistisk" Utan for att vara vadda? korkad? fordomsfull?

Forresten, fran vilket land kommer turisterna som oftast muckar gral? Ar de engelsksprakiga eftersom du oftast kan "snacka dig ur det"? Fast det ar klart, du kanske bara ar grymt sprakbegavad?

/Svensk med utlandsfodd foralder

Dom brukar kunna svenska faktiskt, men man måste vara grymt språkbegåvad för att kunna snacka vett med dom det är sant...

Det är ingen nyhet för mig att man passar sig för invandrare i gäng, och det är inte för att det är så svårt att snacka sig ur situationen p.g.a deras dåliga svenska.

Inget påhopp på dig men båda två av er har en poäng :)

Stor i orden men liten på jorden :confused:

Att ni ens tänker tanken på att slåss, slåss gör man i nödvärn.

Märker man att de vill bråka, kastar mat, ord etc... gå
Finns det andra vägar så använd dem.

Om ni ryker ihop å börjar slåss, då pumpar ert adrenalin. Sen om en helt vanlig person kommer för att bryta er, lätt hänt att ni slår honom... för att han kommer ivägen.

Lätt att helt vanligt folk kommer ivägen för er omogna ilska.
Har själv kommit imellan 2 ggr. sitter med skador såväl psykiskt som fysiskt.
Och tyvär gör polisen inget. :död

Så tänk er för mer än en gång....

Han med titan och skrot i skallen m,m.

prise skrev:
Håller med, min tanke om en fight på gatan har gudskelov lyckats hålla mig ifrån det bra hittils är att gå in och sänka så fort som möjligt snabb slagkombination mot hals och huvud. Sparkar är svårt om man inte har vida byxor på sig som man kan röra sig mycket i...

Du verkar kunna dina prylar- vida byxor, nunchakus och kaststjarnor da ar du hemma :hihi

Jag forstar om du blev upprord over det som hande dig, men dumpa dina pubertala fightingteorier. Det blir bara fel och pinsamt.

/RESPPEKCT!

urf skrev:
Du verkar kunna dina prylar- vida byxor, nunchakus och kaststjarnor da ar du hemma :hihi

Jag forstar om du blev upprord over det som hande dig, men dumpa dina pubertala fightingteorier. Det blir bara fel och pinsamt.

/RESPPEKCT!

Whatever, orkar inte ens argumentera emot dig jag vet vad jag kan och hur jag kan bruka det och ingen av mina kunskaper involverar nunchakus och kaststjärnor kära du :pannkyss

Solid snake skrev:
Inte för att vara rasistisk, men dom var inte svenska va?

Jag själv går alltid med 3 polare minst + och alla har stålkängor, ingen brukar gå på oss, och gör dom det så brukar det gå att snacka sig ur det för dom som går på en brukar ju inte ha den högsta IQ:n.

Slåss är det sista jag gör, det är sista utvägen för mig.
fan börjar du snacka om att du inte e rasist då..... hur fan låter det då, din svenne :kocko

G-MAN skrev:
fan börjar du snacka om att du inte e rasist då..... hur fan låter det då, din svenne :kocko

Hörru snuttis, hur länge tror du att du får stanna här med den attityden?
Din mamma lär vara besviken över hur du är uppfostrad.

Victor skrev:
Hörru snuttis, hur länge tror du att du får stanna här med den attityden?
Din mamma lär vara besviken över hur du är uppfostrad.
Hörru Lill-Schnappi, vad är det i den attityden som gör den sämre än andra på forumet :confused:

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7