Vad I Helvete!?

SFB skrev:
Ring snuten direkt. Skulle jag ha gjort. Konstigt att inte fjortisarna i kassan gjorde det... Var inte rädd att ringa polisen, jag tycker personligen att det är bättre att ringa än att inte ringa!

Sen så skulle jag nog vara taggad till hundra att klippa till någon av dom. Om du tränar kampsport så borde du inte göra bort dig helt, en krok i skallen får iaf mig i golvet (med handskar)... Att klippa till en och sedan springa som fan är alltid en lösning, väktare eller inte... dom är inte tränade för K1. Hade du flippat och blivit helt galen så hade många av hans polare fegat ur tror jag.

Jag har sparrats mot en polis samt även en väktare, det som skiljer dom åt är lite annourlunda grepp som kan komma i när man går nära. Annars samma människor som alla andra, inga mirakelblockar/kontringar eller andra grymmingtekniker...

Nej märktes att det inte var något speciellt han gjorde typiskt standard svep som vilken idiot som helst kan klara. Och som du sa det hjälper inte mycket om man inte släpper honom nära sig och det kan man ju undvika ganska lätt med stoppsparkar osv.

Var taggad som fan på att klippa till någon av dem blev knappt någon sömn i natt då adrenalinet rusade som fan i kroppen men som sagt han var inte värd det....

Nästa gång ringer jag snuten direkt...

prise skrev:
Nej märktes att det inte var något speciellt han gjorde typiskt standard svep som vilken idiot som helst kan klara. Och som du sa det hjälper inte mycket om man inte släpper honom nära sig och det kan man ju undvika ganska lätt med stoppsparkar osv.

Var taggad som fan på att klippa till någon av dem blev knappt någon sömn i natt då adrenalinet rusade som fan i kroppen men som sagt han var inte värd det....

Nästa gång ringer jag snuten direkt...

Jo, ibland flippar man ibland blir man bara förstelnad, i vilket fall så kommer hjärnan igång 10min senare. Jag tycker personligen att det alltid är bäst att fega och gå, man mår inte så bra av polisförhör och rädslan att mötas igen för det blir garanterat tjafs med alkohol i kroppen. Har själv råkat ut för det, iofs så kände jag lite folk i baren (pluto) + att vakterna var med på det så så fort dom gaddade ihop sig och började tjafsa så åkte dom ut :rofl

Ett tips är att du drar till kungfuklubbarna i västerås (upp mot mariaberget och pettersberg?) Luciano på Pettersberg har stängt av folk efter han har fått reda på vad dom har gjort. Gå dit och snacka med Luciano och se om killen tränar där, du kan ju snacka med killen då... vad ska han göra? Han kanske skärper sig och saken är ur världen. Åker ni på stryk sen så vet du ju vart du ska hitta honom + personuppgifter... :tummenupp

Det är inte värt att ta till våld mot sånna då får du vara rädd varje helg framåt. det bästa är att ta kontakt med t ex polisen även fast dom inte gör ett skit.

Fruxo skrev:
Det är inte värt att ta till våld mot sånna då får du vara rädd varje helg framåt. det bästa är att ta kontakt med t ex polisen även fast dom inte gör ett skit.

Dom kommer till platsen iaf, räcker inte det?

har vart i nästan exakt samma sist en gång..bara o backa undan o hoppas på de bästa. jag väger 100+ kg o de e inte många som bruka vilja bråka med mig men står de 5-6 grabbs mot 2 så har man förmodligen ingen chans..

ps..vi fick vår hämd tillslut :yoparty
(han vart inte dängd bara rejält skrämd)

Bikerbitch skrev:
Det är tydligen sådär där man har små penisar. Man måste ju kompensera för någonting och då funkar det väl att slå ner folk. Omogna idioter skulle jag vilja kalla dom. Det är fint att folk måste trakassera andra för att få något slags självförtroende och visa sig tuffa inför kompisarna. Fuckon.

Jag har liten penis, men jag slåss inte.

För övrigt är ivern att vara politiskt korrekt stor här.

SFB skrev:
Jo, ibland flippar man ibland blir man bara förstelnad, i vilket fall så kommer hjärnan igång 10min senare. Jag tycker personligen att det alltid är bäst att fega och gå, man mår inte så bra av polisförhör och rädslan att mötas igen för det blir garanterat tjafs med alkohol i kroppen. Har själv råkat ut för det, iofs så kände jag lite folk i baren (pluto) + att vakterna var med på det så så fort dom gaddade ihop sig och började tjafsa så åkte dom ut :rofl

Ett tips är att du drar till kungfuklubbarna i västerås (upp mot mariaberget och pettersberg?) Luciano på Pettersberg har stängt av folk efter han har fått reda på vad dom har gjort. Gå dit och snacka med Luciano och se om killen tränar där, du kan ju snacka med killen då... vad ska han göra? Han kanske skärper sig och saken är ur världen. Åker ni på stryk sen så vet du ju vart du ska hitta honom + personuppgifter... :tummenupp

Kör KungFu så känner alla på pettersberg och det var ingen av dem :tummenupp Tror Luciano har farit iväg till italien nu på semester! Det är en gubbe jag inte skulle vilja möta i en mörk gränd :3freak

MMAA vet jag däremot inte så mycket om annat än att det finns en hel del biffar som kör där.

Bra att du inte gick och började bråka, inget att vinna på det! :tummenupp

prise skrev:
Och som du sa det hjälper inte mycket om man inte släpper honom nära sig och det kan man ju undvika ganska lätt med stoppsparkar osv.

Ett tips bara, om du tror att du kan hålla folk på avstånd med stoppsparkar bör du hålla dig borta från liknande situationer. Jag skulle inte lita särskilt mycket på det.

Vad f*n är ett "typiskt väktargrepp"?

Det låter lite väl mycket Aftonbladet/Expressen-journalistik över det uttrycket.
Du får nog dra ner på konsumtionen av kvällstidningar...

Inget illa menat.

NoPinky skrev:
Vad f*n är ett "typiskt väktargrepp"?

Det låter lite väl mycket Aftonbladet/Expressen-journalistik över det uttrycket.
Du får nog dra ner på konsumtionen av kvällstidningar...

Inget illa menat.

Enkelt grepp karakteristiskt för att låsa en person snarare än att göra någon verklig skada. Enligt min tränare i alla fall och han har några års kampsportande i nacken samt utbildat ett gäng väktare i självförsvar. För övrigt läser jag inte aftonbladet eller expressen just för deras sätt att skriva. :7peta

Stoffer: Självklart litar jag inte på stoppsparkar fullt ut men jag tror på mig själv och jag vet att jag kan slåss tillbaks oavsett vilken situation jag hamnar i. Sen vill jag som sagt inte slåss... :)

Verkar ju ändå alltid bara vara liggande fight som spelar någon roll, så om man kan det så vinner man. Dock så är det väldigt bögigt att ligga och kramas.

prise skrev:
Enkelt grepp karakteristiskt för att låsa en person snarare än att göra någon verklig skada. Enligt min tränare i alla fall och han har några års kampsportande i nacken samt utbildat ett gäng väktare i självförsvar. För övrigt läser jag inte aftonbladet eller expressen just för deras sätt att skriva. :7peta

Stoffer: Självklart litar jag inte på stoppsparkar fullt ut men jag tror på mig själv och jag vet att jag kan slåss tillbaks oavsett vilken situation jag hamnar i. Sen vill jag som sagt inte slåss... :)
Det är fult att klanka ner på andra stilar..

Men jag gör det ändå, du som så många andra Kung-Fuare tror mycket på er själva och eran magiska stil. Men inse fakta, traditionell kung-fu är lite som balett, fint att titta på men inte mycket mer.

Okej, dags för alla förståsigpåare att hoppa på mig nu, jag bjuder på den ;)

honkiie skrev:
Verkar ju ändå alltid bara vara liggande fight som spelar någon roll, så om man kan det så vinner man. Dock så är det väldigt bögigt att ligga och kramas.

Är det därför de som vill göra det alltid har med sig ett gäng pojkvänner? De vill ha en stoooooooooooooooooooor böghög? :va

prise skrev:
Är det därför de som vill göra det alltid har med sig ett gäng pojkvänner? De vill ha en stoooooooooooooooooooor böghög? :va

Jo exakt därför, du får gärna citera mig på den texten om du måste förklara för någon :3freak :hihi

MMA på bäckby är en ganska oseriös klubb, eller den var det iaf, vet inte ens om det finns kvar. Det var i en innebandyhall som träningen hölls. Jag tänkte kanske träna där under sommaren nu. Biffarna höll på med grappling vad jag vet iaf, och små var dom inte :yoparty

Det var en gammal polare till mig som höll i träningen dom gångerna jag var där förra sommaren iaf.

Jag vet inte om jag gillar klubben på pettersberg heller, jag provtränade där lite för en 4 år sedan med några kompisar från västerås karatecenter där jag själv tränade. Tror alla dom tränar på MMA nu och inte på pettersberg! Själv tränar jag thai i lund på Realfighter

Luciano höll ju på att bli galen på alla turkar som inte lyssnade på honom under träningen. Gjorde coola sparkar och snackade istället. :kocko

Dra till kungfu klubben innan mariaberget och kolla. Killen tränar antagligen inte kungfu men det kan ju vara värt att försöka, han är till 100% inte lika kaxig på klubben, han kommer skämmas. Träffar du tränaren så kan du hävda att du ska polisanmäla dom...

stoffer skrev:
Det är fult att klanka ner på andra stilar..

Men jag gör det ändå, du som så många andra Kung-Fuare tror mycket på er själva och eran magiska stil. Men inse fakta, traditionell kung-fu är lite som balett, fint att titta på men inte mycket mer.

Okej, dags för alla förståsigpåare att hoppa på mig nu, jag bjuder på den ;)

Kör inte traditionell kung fu utan den mer tävlingsinriktade varianten dvs. i stort sett kickboxning med handskar. Skillnaden mot kickboxning är framför allt att vi kör med svep och grepp också om jag inte minns helt fel :tummenupp

Den traditionella har jag gett upp hoppet om för länge sedan även om det finns några guldkorn att finna där med :)

SFB skrev:
MMA på bäckby är en ganska oseriös klubb, eller den var det iaf, vet inte ens om det finns kvar. Det var i en innebandyhall som träningen hölls. Jag tänkte kanske träna där under sommaren nu. Biffarna höll på med grappling vad jag vet iaf, och små var dom inte :yoparty

Det var en gammal polare till mig som höll i träningen dom gångerna jag var där förra sommaren iaf.

Jag vet inte om jag gillar klubben på pettersberg heller, jag provtränade där lite för en 4 år sedan med några kompisar från västerås karatecenter där jag själv tränade. Tror alla dom tränar på MMA nu och inte på pettersberg! Själv tränar jag thai i lund på Realfighter

Luciano höll ju på att bli galen på alla turkar som inte lyssnade på honom under träningen. Gjorde coola sparkar och snackade istället. :kocko

Dra till kungfu klubben innan mariaberget och kolla. Killen tränar antagligen inte kungfu men det kan ju vara värt att försöka, han är till 100% inte lika kaxig på klubben, han kommer skämmas. Träffar du tränaren så kan du hävda att du ska polisanmäla dom...

Finns det en kung fu klubb vid mariaberget? :va Hade jag ingen aning om... Har hört att det finns en till i stan är kanske den? Kör Wuschu va?

Förövrigt ja disciplinen på pettersberg sviktar vissa gånger även om det har blivit bättre än det var förut!

Last edited:
prise skrev:
Kör inte traditionell kung fu utan den mer tävlingsinriktade varianten dvs. i stort sett kickboxning med handskar. Skillnaden mot kickboxning är framför allt att vi kör med svep och grepp också om jag inte minns helt fel :tummenupp

Den traditionella har jag gett upp hoppet om för länge sedan även om det finns några guldkorn att finna där med :)

Finns det en kung fu klubb vid mariaberget? :va Hade jag ingen aning om... Har hört att det finns en till i stan är kanske den? Kör Wuschu va?

Förövrigt ja disciplinen på pettersberg sviktar vissa gånger även om det har blivit bättre än det var förut!

Den ligger på stan, men efter gatan mot fryx, vet inte vad gatan heter... Vid bolaget

SFB skrev:
Den ligger på stan, men efter gatan mot fryx, vet inte vad gatan heter... Vid bolaget

Ah okej jo det är de som kör Wushu! Kört hemma i trädgårnde nu senaste 3 veckorna skönt att träna ute i solen :tummenupp

Ett kort inlägg i debatten angående stilar.

Efter 16 år med kampsport har jag funnit att ju-jitsu och kravmaga är de som funkar bäst i praktiken. MEN, en duktig utövare i sin sport klarar av dåliga utövar i någon annan. Oavsett stil.

Knepet med att "vinna" en fight på gatan är att avsluta den snabbt. Att stå och vifta med fötterna eller nävarna är bara jobbigt och oeffektivt.

Begreppet "vinna" betyder bara att det är en som blir mindre slagen än den andra. Man kan bara vinna i ordets rätta mening om man ställer upp på tävlingar där det finns regler.

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7