Vad I Helvete!?

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Måste bara skriva av mig jag kan inte sova annars..

Varit ute och ätit middag idag med ett helt gäng studenter och sedan dansat och snackat skit var några som hade hyrt en restuarang för ändamålet. I vilket fall så gick vi vidare till donken sen för att äta lite.

Sitter ett gäng och snackar glatt och skrattar så börjar det regna pommes över oss. Vi vänder oss om så sitter ett helt gäng med 24-25åriga killar och skrattar. Säger åt dem att ge fan i vad dem håller på med. De fortsätter och slutar med att någon i vårt sällskap kastar tillbaks en av stripsen de kastar.

Då börjar en kille (särskilt han som bråkade) kasta papper emot oss men det når ju inte fram så vi skiter i honom. Sen iaf. flyter det på så ska vi gå därifrån. Vi sitter inne längsmed väggen och de sitter på ett långt bord som vi måste ta oss förbi. Går inte att ta sig fram då deras stolar är i vägen ber snällt en kille att flytta sin stol så jag kan komma förbi ordagrant "ursäkta mig skulle du kunna flytta in dig lite ås jag kommer förbi?" får svaret "nej" och ett nedlåtande skratt där han visar för sina polare hur sjukt häftig han är.
Jag säger "Måste du verkligen hålla på såhär? är det verkligen nödvändigt?" Får svaret "Ja".

Lyfter i hans stol och tar mig förbi då börjar han som bråkat mest och kastat pommes tidigare att säga "tycker ni att ni är mogna som kastar mat på oss?" jag svarar bara "visst för vi är så mycket äldre än er" så ironiskt jag kan. Går bara förbi honom och ställer mig och väntar på de andra som också är på väg ut. Då börjar han killen som bråkat att kasta pommes på mig igen medan han tittar mig rakt i ögonen. Jag plockar upp min mobil efter ett tag och tänker ringa snuten då säger han "ska du ringa dina polare nu?" svarar bara samtidigt som jag tittar han rakt in i ögonen "Jag behöver inga kompisar". Han säger något om att det tror han visst jag behöver. Lägger ner tanken på att ringa snuten och vill bara komma därifrån. Han kstar lite mer pomfritt på mig och jag tittar bara på honom medan och säger sedan "du är inte värd det" och går därifrån. Får ett litet fint dödshot om nästa gång jag är på stan då jävlar så smäller det.

Nu kommer en av mina kompisar i konflikt med samma kille och det sltuar inte lika bra. Han står kvar och käftar med dem men gör absolut ingenting. Samma kille som bråkat tidigare går fram och gör ett grepp på honom helt överraskande. Typiskt väktargrepp enligt min bedömmning. Sveper honom så han hamnar på golvet och lägger armen över hans hals. Samtidigt så kommer en av hans polare fram till mig och börjar mota bort mig och säger "lägg dig inte i det här". Jag har gått i kung fu nu i 1år och tränat drygt 3-4 gånger / vecka alla 2-3 timmars pass varje ågng. Överväger snabbt om jag kan göra någonting men konstaterar att de är 5st och vi är bara två varav kompisen redan i underläge. Samt att åtminstånde en av dem kan någon form av grepp / självförsvar. Jag vill inte själv ha något bråk heller tycker inte om att bråka även om jag inte dras för att försvara mig själv. Går ut från donken och ringer 112 fast avbryter det när jag ser att dem släpper polarn.

Går nu därifrån och tar mig hemmåt med ett adrenalinrus och en ilska som är något helt otrolig. Sitter fortfarande här nu och kokar samtidigt som jag är småskraj eftersom killen som bråkade mest sa någonting om att plocka mig nästa gång på stan. Visst kan jag försvara mig bra men mot fem personer (och jag har fått höra att de oftast hänger ihop det där gänget tydligen ganska kända bråkmakare) hjälper det föga om jag kan sparka hårt....

Vad hade ni gjort i min sits?... Känner mig värdelös eftersom jag inte hoppade in och hjälpte kompisen direkt....... Ser bara en positiv sak och det är att jag är ännu mera träningsmotiverad än tidigare.. Hade nästan glömt varför jag börjad träna kampsport ikväll blev jag påmind igen.... Jag vill inte vara med i bråk. En klok man jag pratatade med en kväll sa till mig (han jobbar som livvakt) "det är dem som kan slåss som drar sig för att göra det, det är dem som vet hur mycket skada man kan åstadkomma". Vad fan gör jag om det här gänget dyker upp en annan kväll? Jag kommer inte våga dricka någonting när jag är på krogen nästa gång... :(

Edit: lite stav och meningsbyggnadsfel

Last edited:
Inte för att vara rasistisk, men dom var inte svenska va?

Jag själv går alltid med 3 polare minst + och alla har stålkängor, ingen brukar gå på oss, och gör dom det så brukar det gå att snacka sig ur det för dom som går på en brukar ju inte ha den högsta IQ:n.

Slåss är det sista jag gör, det är sista utvägen för mig.

Jobbigt. Tyvärr händer det då och då, men jag brukar bara vända och gå. Tjejer får man ändå.

ifall nån började säga att dom tränat kung fu i ett år hade jag börjat skratta iallafall. Hursomhelst så hade det nog slutat med att jag fått stryk iallafall. :3freak

Var detta i V-ås? Och vad gjorde personalen då? Såg dem inte eller brydde dem sig inte?
Om inte annat låter det som ett par riktiga lowlife iaf (dem som bråkade alltså).
Men som sagt brukar dessa ju vara jävliga fega/har liten snopp, så dem måste
ha alla sin pojkvänner med sig för att kunna vara så häftiga.
Ungefär samma kategori som kör moppe med hjälmen uppe på huvudet, för
att mamma säger att dem MÅSTE ha hjälm, men bara för att vara lite tuffa, så
har dem den uppe på ist,, är dem RIKTIGT coola, så har dem en cigg i mungipan
också.

honkiie skrev:
ifall nån började säga att dom tränat kung fu i ett år hade jag börjat skratta iallafall. Hursomhelst så hade det nog slutat med att jag fått stryk iallafall. :3freak

:hihi :hihi
men du hade slåt på dåm masa med kettingen fÖRst va?

men de finns inte sååå mkt å göra om man inte e någotsånär bra på att försvara sig

ja å polaren vart påhoppade av 5 pers helt utan anledning..
å vi e inte så stoora.. de slutade i tinget, å dåren som va mest pådrivande fick skadestånd för en rispa i armen :fatta!

Solid snake skrev:

Jag själv går alltid med 3 polare minst + och alla har stålkängor, ingen brukar gå på oss, och gör dom det så brukar det gå att snacka sig ur det för dom som går på en brukar ju inte ha den högsta IQ:n.

Hellre fly än illa fäkta. Hellre fly än fäkta bra också, för den delen.
...jag har i alla fall blivit en bra sprinter. :hihi

De flesta jag stöter på problem med är faktiskt svenskar - och de är ofta wannabe-invandrare. :3freak

Bara luftsnack av fulla mongo-killar i Trazanåldern som ville hävda sig och visa hur mycket mer häftiga än er som är mindre dom är.

Tror inte ens att han kommer ihåg hur du ser ut i dag.

Sånt pack skall man bara ignorera,efter 12 års krogspring har jag sett många puckon som vill slåss.

Dom som verkligen slås käftar inte innan,då smäller det bara.

Bra gjort att inte slåss eller bli provocerad credit till dig,du är mognare än dom.

Hälsa brorsan.

Farbron.

Solid snake skrev:

Nope så svenska man kan vara var de!

honkiie skrev:

Jag hade nog också skrattat men en del lär man sig under ett år! Sen är det ju skillnad om du kör 10 timmar i veckan eller 2 timmar i veckan. Jag körde 10timmar / vecka första halvåret då hinner man få in en del tekniker iaf. :tummenupp Tanken är ju att de inte ska veta att du kan saker så om du säger "passa dig din jäfel jag har tränat kung fu i ett år!" så är man ganska dum :kocko

Avelin skrev:
Var detta i V-ås? Och vad gjorde personalen då? Såg dem inte eller brydde dem sig inte?
Om inte annat låter det som ett par riktiga lowlife iaf (dem som bråkade alltså).
Men som sagt brukar dessa ju vara jävliga fega/har liten snopp, så dem måste
ha alla sin pojkvänner med sig för att kunna vara så häftiga.
Ungefär samma kategori som kör moppe med hjälmen uppe på huvudet, för
att mamma säger att dem MÅSTE ha hjälm, men bara för att vara lite tuffa, så
har dem den uppe på ist,, är dem RIKTIGT coola, så har dem en cigg i mungipan
också.

Jepp var i Västerås, donken i skrapan! Personalen gjorde ingenting alls jag tror de såg med tanke på att de svepte ner min kompis på golvet precis vid ingången inne på mcdonalds. Det vill säga rakt fram från kassorna.. Kan väl till viss del förstå att de inte gjorde någonting nästan bara tjejer som jobbade. Själv hade jag nog agerat som personal...

Kul det här med att de alltid måste ha sina pojkvänner med sig tycker jag. Om de skulle möta någon som slåss "bättre" än de gör så måste de ju ha polare som backar upp :pannkyss

Långa farbron skrev:
Bara luftsnack av fulla mongo-killar i Trazanåldern som ville hävda sig och visa hur mycket mer häftiga än er som är mindre dom är.
Tror inte ens att han kommer ihåg hur du ser ut i dag.
Sånt pack skall man bara ignorera,efter 12 års krogspring har jag sett många puckon som vill slåss.

Dom som verkligen slås käftar inte innan,då smäller det bara.
Bra gjort att inte slåss eller bli provocerad credit till dig,du är mognare än dom.
Hälsa brorsan.

Farbron.

De var jättehäftiga! :yoparty

Provocerad blev jag utan tvekan men som sagt de var inte värda det.....

Men nästa gång ska jag ketta dem! :mad: :rolleyes:

Solid snake skrev:

Nejdå, att direkt utgå från att de var invandrare har inte det minsta med fördommar och unken rasism att göra.... :rolleyes:

Det är tydligen sådär där man har små penisar. Man måste ju kompensera för någonting och då funkar det väl att slå ner folk. Omogna idioter skulle jag vilja kalla dom. Det är fint att folk måste trakassera andra för att få något slags självförtroende och visa sig tuffa inför kompisarna. Fuckon.

korvgubbe skrev:
Nejdå, att direkt utgå från att de var invandrare har inte det minsta med fördommar och unken rasism att göra.... :rolleyes:

Blablabla, du råkar inte vara i malmö på helgerna? Där är det BARA dom som ska hålla på, men det visste du säkert redan.

Bland annat så gick jag o ett par polare till donkan på nått torg i malmö en gång på kvällen, då mötte vi ett gäng invandrare som sa till den ena tjejen som var med oss "eey vafan jag ska kn*lla dig" jag sa då bara "förlåt vad sa du?" så var det igång med att cutta och leeen och aiight, det snacket.

Iofs så blev det inte slagsmål för jag snackade mig ur det, men sen stod dom och väntade utanför, men sen när vi kom ut så hände det inget.

Tur var väl det, men det är nästan bara invandrare som har hållt på med mig och mina polers.

Solid snake skrev:
Blablabla, du råkar inte vara i malmö på helgerna? Där är det BARA dom som ska hålla på, men det visste du säkert redan.

Bland annat så gick jag o ett par polare till donkan på nått torg i malmö en gång på kvällen, då mötte vi ett gäng invandrare som sa till den ena tjejen som var med oss "eey vafan jag ska kn*lla dig" jag sa då bara "förlåt vad sa du?" så var det igång med att cutta och leeen och aiight, det snacket.

Iofs så blev det inte slagsmål för jag snackade mig ur det, men sen stod dom och väntade utanför, men sen när vi kom ut så hände det inget.

Tur var väl det, men det är nästan bara invandrare som har hållt på med mig och mina polers.

Närå. Inte alls bara de som skall hålla på. Fulla svenskar slåss rätt mycket. Invandrarna slår mycket på varandra också.

korvgubbe skrev:
Vafan, får man inte ens nämna ordet "ickesvensk" utan att bli tagen för rasist eller :va Solid har väl råkat ut för mest invandrare som slåss, då är det väl inte så konstigt om man antar att det var så denna gången med.

Solid snake skrev:

Det var oftast hårdrockare som spöade synthare också, det var oftast raggare som spöade punkare, osv, osv.

honkiie skrev:
Det var oftast hårdrockare som spöade synthare också, det var oftast raggare som spöade punkare, osv, osv.

Jag har inget emot synthare.
Min ena kompis är det.

Solid snake skrev:
Jag har inget emot synthare.
Min ena kompis är det.

Nä men back in the days så var det så att hårdrockare gick ut och spöade synthare och före det raggare som spöade punkare. Nu är det invandrare/hiphopare som går ut och slåss med alla som inte är hiphopare. Bara en teori.

Ring snuten direkt. Skulle jag ha gjort. Konstigt att inte fjortisarna i kassan gjorde det... Var inte rädd att ringa polisen, jag tycker personligen att det är bättre att ringa än att inte ringa!

Sen så skulle jag nog vara taggad till hundra att klippa till någon av dom. Om du tränar kampsport så borde du inte göra bort dig helt, en krok i skallen får iaf mig i golvet (med handskar)... Att klippa till en och sedan springa som fan är alltid en lösning, väktare eller inte... dom är inte tränade för K1. Hade du flippat och blivit helt galen så hade många av hans polare fegat ur tror jag.

Jag har sparrats mot en polis samt även en väktare, det som skiljer dom åt är lite annourlunda grepp som kan komma i när man går nära. Annars samma människor som alla andra, inga mirakelblockar/kontringar eller andra grymmingtekniker...

Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner