Vad i hela humledalen??

Skydiver

By nature
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
VF 750 Sabre
Var iväg igår och köpte hoj med/åt bruden :tuttar . Det blev en VF750 Sabre -82:a. Ville att hon skulle haft en Hornet från början men då hon tog sina första körlektioner och ramlade två gånger, känndes denna som det givna valet. Hon har kört hoj/moppe en gång tidigare, då en 600 kross och åkte ofrivilligt bakhjul i 50 meter, så det finns allt potensial :yoparty .
I och för sig väger den lite mer än en Hornet men 80 kufar borde väl flytta hennes strama 60kg tills hon får lärt sig köra??

Åter till hojen; Den var i bättre skick än förväntat av denna årsmodell men för den kräsne finns det fortfarande lite att pillra med. Man kan ju ej låta donna åka omkring med "bara några repor", så då jag är lackerare tänkte jag lacka om den. Sen måste man ju givetvis göra en riktig genomgång mm.

Min fråga lyder; Om eller rättare sagt när jag hittar något som måste bytas, finns det då delar att tillgå?
Är det någon av er där ute som har erfarenhet av denna typen hoj? Isåfall vad är ert intryck, vad skall man tänka på, vanliga fel, etc, etc.

Mycket tacksam för hjälp :tummenupp

Körde hon verkligen på bakhjulet i 50 meter första gången hon satt på ett 2-hjuligt fordon?

/ Hannes

Kanske en kinesisk jincheng skulle passa henne bättre....

HanneZ skrev:
Körde hon verkligen på bakhjulet i 50 meter första gången hon satt på ett 2-hjuligt fordon?

/ Hannes
Ja det finns verkligen potential där, jag körde rak ner i diket jag. (iofs fem år och vintertid :D)

Måste oxo påpeka att jag tycker att den här modellen e riktigt cool, jag skulle då verkligen inte skämmas om jag gled fram på en sån där istället för en hornet :) 80 hästar räcker mer än långt!

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck