Vad i bensinen förstör en motor? Garanterat!

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
En klasskamrat har problem med att mopedister slangar hans bil på bensin.
Han skulle vilja köpa en skrotbil och fylla tanken med någonting som förstör moppemotorerna så fjortisarna får lära sig skillnad på ditt och mitt.
Har ni något bra förslag på medel som skulle förstöra motorerna hyfsat fort?
Mitt förslag är blekmedel. Tvåtaktare är ju känsliga på det där med extra smörjning och blekmedel ska mer eller mindre helt ta bort smörjförmågan i olja(testat i mythbusters)

Och nej socker fungerar inte(också testat på mythbusters)

Muskedunder skrev:
En klasskamrat har problem med att mopedister slangar hans bil på bensin.
Han skulle vilja köpa en skrotbil och fylla tanken med någonting som förstör moppemotorerna så fjortisarna får lära sig skillnad på ditt och mitt.
Har ni något bra förslag på medel som skulle förstöra motorerna hyfsat fort?
Mitt förslag är blekmedel. Tvåtaktare är ju känsliga på det där med extra smörjning och blekmedel ska mer eller mindre helt ta bort smörjförmågan i olja(testat i mythbusters)

Och nej socker fungerar inte(också testat på mythbusters)

Säg till din granne att köpa ett låsbart tanklock istället. Måste han lägga ut en massa pengar till så kan han väl köpa en hagelbössa för resten.

Skit också försent såg jag... Skit i det då och köp hagelbössan...

Muskedunder skrev:
Varför min granne?
Hade föreslagit det men han ville inte göra så :tummenupp

fattar han inte att slutar väl nuvarande slangare att slanga så kommer det kanske nya slangare, langa ett låsbart tanklock till grannen

Muskedunder skrev:
Varför min granne?
Hade föreslagit det men han ville inte göra så :tummenupp

Men va fan! Ni kanske sitter bredvid varandra på lektionerna vad vet jag? Men om inte din granne heller har låsbart så säg åt honom att slänga på ett sådant. Och att slänga i ett tanken också. Då är det riktigt säkert!

Låsbarttanklock stoppar ofta inte folk som är ute efter att slanga bilar man får bara fula brytmärken på bilen.

acura skrev:
Låsbarttanklock stoppar ofta inte folk som är ute efter att slanga bilar man får bara fula brytmärken på bilen.

Jag vet inte var du har bensinen men rent allmänt brukar man ha en "bensintank" under bilen med ett rör som går upp till ett tanklock där sitter en liten lucka som stänger in tanklocket för omvärlden.

Jag är väldigt förvirrad om vad du faktiskt menar... Många bilar låser ju luckan till utrymmet där tanklocket sitter men det gör väl ingen skillnad om man har låsbart tanklock eller inte?

Säg åt honom att köpa en dieselbil. Finns inga dieselmoppar vad jag vet.....

Hönsnät

Säg till honom att skaffa lite hönsnät som han trycker ner i påfyllnadsröret så kommer de inte ner med sina slangar men det går utmärkt att tanka.

Annars är hydraulolja ett bra tips. Var ute på ett installationsarbete en gång när något pucko snock en 25 litersdunk med det. Ryktet sa sen att det var någon XXXXX vars motor skurit.

Prova Klorin 10% och
+ 15 % aceton gärna med löst kontaktlim

borde ställa till med en del :rolleyes:

Om det inte råkar vara rätt hårt trimmade moppar så tar de inte stryk av lite diesel. Det finns ju trots allt gott om 15-åringar som har kört sina mopeder på diesel (med eller utan tvåtaktsolja) utan att ha fått några andra problem än klagomål angående röken...

Aceton funkar utmärkt till att blanda i bensin, har då och då använts till att höja oktantalet exempelvis. Vissa plastdetaljer kanske eventuellt möjligen kan ta skada, men det är inget som händer direkt. Med andra ord, det är inte heller något som duger till att sabba motorer med.

Hydraulolja? Tvåtaktare ska som ni vet få smörjning genom att olja är blandat i bensinen (eller via separat pump), bara för att det råkar vara extra hydraulolja i soppan kommer inget hända. Går det köra på spillolja, matolja, konsistensfett(!) och liknande så kommer mopeden gå fint även med hydraulolja.

Så med andra ord, underskatta inte mopedmotorers hållbarhet, de brukar tuffa på nästan oavsett vad man hittar på. Men det finns självklart gränser även för det... Jag skulle satsa på något syrebärande ämne som gör att förgasarinställningen blir aldeles för mager, hade jag fortfarande jobbat med glasfiber så hade jag tittat närmare på om härdaren till polyester (MEK-peroxid) går blanda med bensin. Varningsetiketten säger att det är explosivt dessutom... :tomten En lagom stor mängd metanol/etanol borde göra nytta också, antingen går moppen pissigt eller så nyper den.

Om han nu ska förstöra för måppefuckona kan han ställa ut en bensindunk istället och fylla den med nåt fuffens i. Gärna nåt som ryker som fan så han kan lokalisera förövarna.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back