Vad heter låt jefeln?!

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Söker en låt: skulle kunna vara något med Fredrik Kempe men jag tror att jag lyssnat igenom allt med honom och de vill jag helst inte göra om, snacka om mycket skit!
De är lite techno/dance/opera stuk över den, en kille och en tjej som turas om att sjunga (eller vad dom gör).
Den är inte jätteny, kanske t.o.m ganska gammal.
Någon som vet vad den heter?

2fast4hjo skrev:
Är det vincero (mycket osäker på stavning) då tänker på?.-

Nej de är det inte.. men lite åt de hållet.
Glömde skriva in att de inte va den låten då jag antog att alla skulle tro att de va den... tack ändå... :tummenupp

2fast4hjo skrev:
Åker tuff tuff och lyssnar på nästan allt, ska fundera lite till och kollla min musiksamling. Det finns ju en jättegammal låt som var med i melodifestivalen i i början i 90-talet som var "operainspirerad". :huvet jag ger mig aldrig ska komma på det!!!

Jag ger mej inte oxå men låter de vara tills imorgon :4skrika

Stryker du techno och dance och behåller opera, så finns det en hel del att vraka bland, exempelvis "Sarah Brightman feat Andrea Boccellli - Time to say goodbye" ... Men som sagt det är långsamt skit, inge tempo i det...

Nu skjuter vi hej vilt, men det låter lite som om du menar "Cannelloni Macaroni" som var en hit någon gång för en smärre evighet sedan. Kan ju även vara något med Evanescence...de är ju rätt inne nu. Om man bortser från techno och dancestuket så skulle det även kunna vara Josh Groban i duett med någon, då även han är rätt poppis för tillfället.

Tycker det låter Som Haiducii med Dragostea Din Tei, den är ganska ny men originalet är äldre. Tror det var O-zone som gjorde den.

Den låten spelas iofs hela tiden så den borde du veta vilken det är.

Tänker du på Fredrik Kempes låt där han använder snuttar från Onedinlinjen kanske?

Tja, jag funderade också på om det kunde vara Evanesence eller Nightwish kanske? Inte så mycket techno där kanske...

Gigi D'Agostino?? L'Amour Toujours låter nog ungefär som du beskriver det... :)

Du har inte en bit av texten? Det skulle ju underlätta oerhört... Exempelvis kan man ju söka på låttexter på letssingit.com... :tummenupp

Syss skrev:
Tja, jag funderade också på om det kunde vara Evanesence eller Nightwish kanske? Inte så mycket techno där kanske...

Gigi D'Agostino?? L'Amour Toujours låter nog ungefär som du beskriver det... :)

TACK!! Gigi D´Agostino - "I Fly Whit You (L'Amour Toujours)" va det! :tummenupp
Sånt man kommer på när någon får förklara för en.
Vilket besvär man gör sej för att bränna en skiva till en polare, men som oftast räcker det med ett inlägg på SH! :Bugar

Last edited:
mjukis skrev:
TACK!! Gigi D´Agostino - "I Fly Whit You (L'Amour Toujours)" va det! :tummenupp
Sånt man kommer på när någon får förklara för en.
Vilket besvär man gör sej för att bränna en skiva till en polare, men som oftast räcker det med ett inlägg på SH! :Bugar

Vad bra att man kunde hjälpa till!! :banana

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back