Vad heter dom????

Nursey skrev:
De där tuggummina' var rena giftet :zpy
Men fan vad glad man blev då man fick en ovanlig Pail Kid med pilen vänd åt andra hållet (mot vad de flesta andra var :hihi ).

Har för mig att smaken på tugggummina var ganska ok, lite torra bara. Fast godis var man ju inte bortskämd med så jag var nog glad över det lilla jag fick :)

GPK inhandlades i Uppsala på Skunken. Namnet tillkommet pga ägarens kroppslukt och bristfälliga förhållande med duschar, badkar och allt annt hygiens främjande..kanske påverkade tuggummit också.. :zpy

Var det inte dom som man kunde lägga i ett visst mönster så baksidorna bildade en stor Garbage Pail kid? Hade man en komplett serie så hade man en komplett bild?

Hade sjukt många, typ 1986 måste det varit.
Fick en grymt utskällning när jag köpte Garbage Pail Kids för de 50:- jag fått av min mormor i födelsedagspresent.
Blåa förpackningar var det iaf då minns jag, brukade köpa dom vid kiosken vid Vasaparken. Åhåjaja.

:)

Ivil skrev:
Var det inte dom som man kunde lägga i ett visst mönster så baksidorna bildade en stor Garbage Pail kid? Hade man en komplett serie så hade man en komplett bild?

Det fanns ju dubbla av alal bilder a) och b) (tidernas säljtrick?).
Det som skiljde var just baksidan och namnet på figuren. På den ena (b?) var väl pusslet och på den andra var det mer omfattande information, företrädesvis på äkta amrickanska! :kär

Nån mer som brukade rita egna komplett med snor, ärr på kinden, utslagna tänder och den obligatoriska ringen i näsan?
Gärna döpta efter klasskamrater. Soptunnor, fiskben och radioaktivitet var mina favoritteman.

Om det är någon som kommer ihåg så "Hello from Tjernobyl"

General E skrev:
Nån mer som brukade rita egna komplett med snor, ärr på kinden, utslagna tänder och den obligatoriska ringen i näsan?
Gärna döpta efter klasskamrater. Soptunnor, fiskben och radioaktivitet var mina favoritteman.

Om det är någon som kommer ihåg så "Hello from Tjernobyl"

Jo nu när du säger det dyker det upp flashbacks. Visst ritades det bilder, oftast i profil. Det var väl det enda som man behärskade. Även minnen om lappar från skolan ang GPK bilderna och våra hemritade dyker upp, ska fasen åka dit o skälla på kärringarna o visa att bilderna inte alls förstörde våra sinnen och framtid. :gnissla (Det skötte högskolestudierna + praktikperioderna om istället :rofl )

jag, brorsan o en kompis till brorsan hade tillsammans ett helt gäng av såna där pussel som var kompletta :banana
faen va vi rocka fett :rock

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...