Vad heter boken?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
.. som handlar om en kille som måste åka och smuggla knark från någonstans och åker fast och hamnar i fängelse.

En svensk åker dit och skriver boken som släpps efter att han kommit ut ur finkan.

Någon som vet vad jag menar? Boktitel tack!

Svara snabbt på mig själv:

El Choco : svensken i Bolivias mest ökända fängelse

Tusen tack!

Last edited:
Jamene, varsågod då. :tungan

Annars så kan jag rekommendera "Dödens Änglar", "Svensk Maffia" och "Gomorra". Alla de finns som pocket till vettiga priser och är riktigt spännande. Speciellt "Gomorra".

Har för mig att John Dickies "Cosa Nostra - historien om den sicilianska maffian" också finns som pocket. Den bästa boken jag har läst om Cosa Nostran.

Svensk Maffia läste jag ut häromdagen.

Kan också passa på att rekommendera lite böcker jag tyckte var riktigt bra... Snabba Cash och Aldrig fucka upp av Jens Lapidus som är romaner men det känns så sjukt verkligt... The Dirt (om Mötley Crue) och Att knulla som en porrstjärna (om Jenna Jamesson) är också riktigt bra...

MVH

J

Jamene, varsågod då. :tungan

Annars så kan jag rekommendera "Dödens Änglar", "Svensk Maffia" och "Gomorra". Alla de finns som pocket till vettiga priser och är riktigt spännande. Speciellt "Gomorra".

Har för mig att John Dickies "Cosa Nostra - historien om den sicilianska maffian" också finns som pocket. Den bästa boken jag har läst om Cosa Nostran.

Tyckte den var så fruktansvär seg och tråkig. Men så stängde jag av första Gudfadernfilmen efter 30min också :) Segare skit får man leta efter. :D

Håller med dig. Gudfaderfilmerna är bland de mest överhypade filmerna EVER.

Riktigt riktigt dåliga fast de som gillar dom skulle iofs kunna få förklara vad som är så fantastiskt så är jag beredd att ge dom en chans till! :)

Tyckte den var så fruktansvär seg och tråkig. Men så stängde jag av första Gudfadernfilmen efter 30min också :) Segare skit får man leta efter. :D

Halvsov mig igenom den första med ett par:öl . Har aldrig kännt någon längtan efter att se fler...

Kan också passa på att rekommendera lite böcker jag tyckte var riktigt bra... Snabba Cash och Aldrig fucka upp av Jens Lapidus som är romaner men det känns så sjukt verkligt... The Dirt (om Mötley Crue) och Att knulla som en porrstjärna (om Jenna Jamesson) är också riktigt bra...
"Snabba Cash" är en mycket bra bok. Men jag blev lite besviken på "Aldrig fucka upp". Den kändes mycket segare och känns mera som ett dåligt försök att rida på framgångsvågen och bara klösa in mera stålar.

"The Dirt" är också bra. "Att älska som en porrstjärna" har jag stått och fingrat på vid ett par tillfällen utan att fastna för den.

Då kan du tänka dig hur de andra böckerna inom samma ämne som jag har läst är. De som jag valde att inte rekommendera här. :tummenupp

Jag tycker inte heller att Gudfadernfilmerna är så speciellt upphetsande. Det är mera spännande att läsa om verklighetens gangstrar och vad de har pysslat med. Och verkligheten överträffar ofta dikten. Särskilt ifråga om sadistisk brutalitet.

Skönt att höra att fler tycker samma sak om gudfadernfilmerna. Jag hajar inte grejen. Var tvungen att kolla de för att bilda mig en egen uppfattning.

Det var inte bättre förr :)

aldrig fucka upp fick man gratis på DN.se, lyssnade några minuter men orkade inte lyssna vidare, el choco funkade väl så där.

Aldrig fucka upp var väl ändå helt OK, men snabba var ju 100 ggr bättre. Gomorra sägs det(visst menar vi boken om camorran?)? Har fingrat på den jag med, men det blir alltid nåt annat. El Choko sög.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!