Vad heter bakelsen?

Vad heter bakelsen?

• Antal röstningar
    0
Jag hörde att den inte fick heta chokladboll heller.För att det inte va tillräckligt% choklad i den :va .Va ska vi döpa den goda bollen.Brunboll med kokos,rundboll med socker,kulboll,rund mumsboll,kokosboll,sockerkula ja vet jag. :)Men jag kommer nog att kalla den för negerboll i allafall. :rolleyes:

Flamma77 skrev:
Den heter MYRSTACK! Eller... :D

Chokladboll är väl rätt. Den är brun av choklad och smakar choklad, inte en neger i ingredienslistan... :hihi

näää, myrstack är arracsbollarna :D

/Annicka

Var det inte ett konditori i Sjöbo som blev anmält för diskriminering just för att de sålde "negerboll". Förslaget var väl "integrationsboll" i stället. Nån från Sjöbo som har pejl på läget eller svänga förbi och kolla? Jag lär nog fortsätta kalla dem för vad jag tycker lämpligt beroende på sällskap.

:va hmmm många svar och många roliga svar :lol Men heter inte den araksboll som den med chokladströssel på ??

Negerboll är ju den man gör hemma med kakao, matfet, havregryn och mjölk eller??? :confused:

:tungan

Arraksboll är nåt helt annat. Annan smak och utan pärlsocker. Rör inte till det hela ytterligare nu.

Arraksboll är nåt helt annat. Annan smak och utan pärlsocker. Rör inte till det hela ytterligare nu.

mb skrev:
men är det dom med vit gega ni menar då??? :confused: :va helt lost nu ju :3freak
:tungan

Jag jobbar på Café o jag säger negerboll när någon frågar.

Många som kommer in o vill köpa en negerboll säger bara: "Jag vill ha en sån... vad heter den nu...?" Precis som om de inte vågar säga nerboll.

A-star skrev:
Jag hörde att den inte fick heta chokladboll heller.För att det inte va tillräckligt% choklad i den :va .Va ska vi döpa den goda bollen.Brunboll med kokos,rundboll med socker,kulboll,rund mumsboll,kokosboll,sockerkula ja vet jag. :)Men jag kommer nog att kalla den för negerboll i allafall. :rolleyes:

Innehåller negerbollar negrer....?

Sann historia:
Cain Dotson (spelar fotboll i GIF) var på s:a stadsbergets restaurang grankotten i sundsvall och åt julbord, Han gillar desserter och glad i hågen efter julbordet så knallar han till den avdelningen. Ser fatet med våra omdiskuterade bollar, blir glad och skall precis ta en rackare när han ser skylten som beskriver vad som ligger på fatet: Afrikanska Småkakor!
Han blir rätt lack, skanderar att det heter Negerbollar och inget annat! Till saken hör att Cain är färgad. Roligt tyckte jag, både namnet på bakelsen och Cains reaktion. :tungan

När polaren var i USA kom fika på tal. När hans jänkarpolare frågade om han brukade äta något till kaffet kom det briljanta svaret: "We usually eat niggerballs" :3freak

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back