Vad hete denna motordelen?

SuperMike

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Cbr954RR
Vad heter denna motordelen?

Ja som rubriken lyder, vad heter den delen på bilden som är inringad? Min är lite repig och tråkig tänkte kolla om man kan köpa ny sådan men vill veta vad den heter eller om man kan få tag på artikelnummer?

Bifogat

• 919engine.jpg
    919engine.jpg
    44.6 KB · Visningar: 128
Last edited:
Alternatorkåpa? Alternator- och startmotorkåpa? Runda motorkåpan på vänster sida?

Edit: Varför inte bara ta loss den och måla den? Gör likadant på andra sidan så har du ju "byggt om". Det är sånt som är respekt i motorcykelkretsar har jag hört...

Alternatorkåpa? Vad är en alternator för något?
Jo tanken har ju slagit mig att plocka av och måla om men jag vet ju inte vad som finns bakom, tänk om det rinner ut en massa olja eller ngt liknande? Jag är ju inte så bra sånt här.

Generatorkåpa.
Alternator är engelska för generator.
Japp,det finns olja bakom.

3037509 OK, jag vet inte hur en Hornet-motor är konstruerad, men på min hoj så kallas den kåpan för "crankcase cover", där innanför kan man alltså se vevaxelns ände och i vilket läge vevaxeln står i, praktiskt när man justerar ventiler ex. Sen sitter väl tändlägesgivaren där också. Finns ingen generator där. Den sitter väl bredvid/uppepå motorn.
På min hoj så sitter det på andra sidan motorn. På den sidan så är det koppling drev till generatorn.

Helt klart generatorkåpa , då ordet alternator sällan eller aldrig används längre....
Det finns kolfiberskydd att sätta över den kåpan... Kolla http://www.kkracing.se/temp/sebimoto/kapor.htm ? 1425:- för en kolfiberkåpa till en 929:a... Vet inte vad det är för årsmodell på din hoj......

Hyndanr "11321-MCZ-000 COVER, ALTERNATOR"

Bifogat

• Hynda.JPG
    Hynda.JPG
    45.7 KB · Visningar: 74
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard