Vad har vissa bilister för problem?

I morse när jag gled mellan bilarna för o ställa mej först vid rödljuset så var det någon som knacka mej på axeln när jag stått o väntat ett tag,stod mellan bilarna och hade inte rullat fram och ställt mej framför första bilen.
Det var en äldre dam på cykel, hon undrade om jag inte kunde flytta på mej för hon hade bråttom. okey sa jag och rullade fram och ställde mej framför första bilen vid rödljuset.
Då cyklade damen mot tvärrött rakt ut i korsningen i korsande trafik.
Så säjer folk att vi är idioter..
Man ser cyklister köra mot rött dagligen i stan men det här var första gången någon knackat mej på axeln o frågat om jag kan flytta på mej för att kunna cykla mot rött:D

Last edited:
I morse när jag gled mellan bilarna för o ställa mej först vid rödljuset så var det någon som knacka mej på axeln när jag stått o väntat ett tag,stod mellan bilarna och hade inte rullat fram och ställt mej framför första bilen.
Då knackar någon mej på axeln, det var en äldre dam på cykel, hon undrade om jag inte kunde flytta på mej för hon hade bråttom. okey sa jag och rullade fram och ställde mej framför första bilen vid rödljuset.
Man ser cyklister köra mot rött dagligen i stan men det här var första gången någon knackat mej på axeln o frågat om jag kan flytta på mej för att kunna cykla mot rött:D

Hahaha!!!! :D Dags att kränga på trampor på hojen och köra med cykelhjälm nu då, då är man iaf ursäktad att köra mot rött.

Då knackar någon mej på axeln, det var en äldre dam på cykel, hon undrade om jag inte kunde flytta på mej för hon hade bråttom. okey sa jag och rullade fram och ställde mej framför första bilen vid rödljuset.

Hahahahah :yoparty

....
Är det så jobbigt att stanna en bil bak och köra om vid första bästa tillfälle?

Det här är Stockholm. Inte fråga om att lägga sig en bil bakom utan 10 i varje fil.

Tror inte många bilister inser vilket acc en MC har utan tror att de ska bli hindrade när det slår om till grönt. Har dock sällan själv problem. Kanske beror på att de blir upptagna med att studera siluetten :tuttar :D

Det här är Stockholm. Inte fråga om att lägga sig en bil bakom utan 10 i varje fil.

Tror inte många bilister inser vilket acc en MC har utan tror att de ska bli hindrade när det slår om till grönt. Har dock sällan själv problem. Kanske beror på att de blir upptagna med att studera siluetten :tuttar :D

Slår om till grönt???????:D

Tack, jag jobbar i Sthlm och kör där dagligen, i know.

Men frågan gäller rödljus... inte trafikstockningar.
Du menar väl inte att alla bilar försöker hindra dig?

Tack, jag jobbar i Sthlm och kör där dagligen, i know.

Men frågan gäller rödljus... inte trafikstockningar.
Du menar väl inte att alla bilar försöker hindra dig?

Det står Mora som ort därav antagandet :krama
Om det står en bil mellan mig och rödljuset så står jag kvar bakom men är det tio bilar som står glider jag fram och ställer mig först. Oftast är det ingen som försöker hindra mig. Bättre förklarat??

Slår om till grönt???????:D

Nu ska du vara snäll annars blir det inga :krama

Last edited:
Alltså, jag har en nära vän som säger det att ser han mig glida före honom i kön så öppnar han dörren.. Dock lite halvt på skämt.. Men han menar på att om han inte kommer förbi så ska inte någon annan heller det. Förbannat kul då man är ute och kör och han tuffar bil och man kör om honom i köer och ger han "fuck you". Flinar alltid innanför hjälmen och det blir alltid ett hett samtalsämne när vi ses nästa gång :)

En annan sak som kan störa mig.. Det är att folk billister jävlas med att dra på spolarvätskan när man ligger bakom. Ok så länge man har stängt visir.. Men om man kör med öppet? Mindre roligt.
Förklarade detta för mina bröder vilket resulterade i att dom förstod att det ej är lämpligt och att dom skulle ta sig en titt i bakspegeln innan dom börjar spruta i fortsättningen :)

Har inga större problem med bilarna vid rödlysena , vist finns det ett eller 2 kioskmongon som ska hävda sig & jävlas lite . Värre tycker jag det är värre med mobilpratande idoter som tycker att världen ska stanna upp för att dom sitter i telefon & behöver 2 filer & inte klarar av att köra fortare än 50 . Utav någon anledning så tror dom att vänster+mitt filen är för mobilpratare ? .Dessa känns det som om man stöter på några ggr/dag

Kom till ett rödlyse där den första bilen stod väl åt vänster i högra filen. (Malmö, Triangeln, på väg mot operan så att man passerar Triangeln på sin vänstra sida)
Ni som känner till stan vet att där kan vara lite smårörigt ibland, mycket folk som hänger som klasar vid övergångsställena, busshållplats precis efteråt och det svänger svagt åt höger.

Märker att bilen börjar rulla framåt innan det slår om, och fattar vad som är på gång: Mycket riktigt trampar han gasen i botten vid grönt och se, nu ville han plötsligt ligga MYCKET mer åt höger i filen...
Själv tuffar jag iväg i sakta mak, nöjd över att inte ha antagit "utmaningen" och bidragit till ännu mera road rage, samt njuter humorn i att se en arg bilist race'a med sig själv i en sisådär 30 meter innan nästa bilkö! :tummenupp

Hade jag däremot inte uppmärksammat min "käre medtrafikant" (mottrafikant...?), eller fått horn och tänkt "nu jevvlar" hade jag garanterat fått smaka framflygel, alternativt blivit prejad in i en buss, eller värre...:rolleyes:

Har inga större problem med bilarna vid rödlysena , vist finns det ett eller 2 kioskmongon som ska hävda sig & jävlas lite . Värre tycker jag det är värre med mobilpratande idoter som tycker att världen ska stanna upp för att dom sitter i telefon & behöver 2 filer & inte klarar av att köra fortare än 50 . Utav någon anledning så tror dom att vänster+mitt filen är för mobilpratare ? .Dessa känns det som om man stöter på några ggr/dag

Det är döden med mobiltelefoner... Så fort nån kör 80 på motorvägen och vinglar som en packad latstbilschaffis från baltikum så är det nån tomte med mobilen fastklistrad vid örat. Ska bli skönt den dagen det blir förbud...
Men förbud mot mobiltelefon i bilen är väl som med båtskatten...

Det är döden med mobiltelefoner... Så fort nån kör 80 på motorvägen och vinglar som en packad latstbilschaffis från baltikum så är det nån tomte med mobilen fastklistrad vid örat. Ska bli skönt den dagen det blir förbud...

Håller med fullständigt. Och jag hör själv till "idiotsidan" ibland.

Det borde bli som i Norge åtminstonde, där det endast är tillåtet att prata i handsfree.

citerar denna avkortad

Enkelt 90 % av befolkningen e efterblivna idioter med mindervärdeskomplex

Vi åker fram av flera anledningar, och det är inte för att trängas.
1. Vi står säkrare där mellan bilarna
2. slipper stå i avgaserna bakom
3. slipper få en dusch av ett pucko som ska göra rent rutan
4. eller slänga ut en fimp
5. Vi är först i väg med 220kg å +100häst. (missa fö f-n inte grönt bara)

KUnde inte uttryckt mig bättre själv !
det verkar som mobiler har nån funktion som "suger" ut all uppmärksamhet och omdöme ur skallen på den telefonerande vinglnde faan. Påminner om små svarta elaka gubbar med stor käft i något tvspel som käkar upp en om man kommer för nära !!

Sedan jag bytte till vit hjälm är det nästan tvärtom, bilister håller undan och "kräver" att bli omkörda även när man inte har någon som helst lust att göra annat än att ligga och cruisa i körkortsvänligt tempo.

Som igår kväll när det regnade lite, kom upp bakom en utlandsregistrerad skåpbil på gamla 50-vägen mot gustavsberg när han saktar ner till 40 och börjar blinka höger där det inte är i närheten av någon avfart. Han ville visst bara bli omkörd av en hoj eller nåt...

Upplever heller inga problem med att bilister blir arga när man surfar fram mellan köer/ställer sig först vid rödlysen. Skadar ju inte att öppna visiret, ta ögonkontakt och nicka lite mot bilisten längst fram när man stannat.

En annan sak som kan störa mig.. Det är att folk billister jävlas med att dra på spolarvätskan när man ligger bakom. Ok så länge man har stängt visir.. Men om man kör med öppet? Mindre roligt.
Förklarade detta för mina bröder vilket resulterade i att dom förstod att det ej är lämpligt och att dom skulle ta sig en titt i bakspegeln innan dom börjar spruta i fortsättningen :)

Men herregud, tål du inte lite spolarvätska :krama
Inte fasen tittar man bakåt varje gång man behöver göra rutan ren, någon måtta får det väl vara.

Nu finns det ju ingen lag som säger att man ska flytta sig, eller släppa förbi andra, när nån som råkar ha ett litet fordon försöker tränga sig förbi.

Nej men det finns en lag som säger att du inte får försvåra för andra
trafikanter .... eller hindra ...

Dessutom finns det ingen lag som säger att du INTE får tränga dig
förbi i filen Källa trafikpolisen i stockholm

älskar när man ställt sig först men lite på sidan och bilisten bredvid tror att om han trycker på så kommer han köra ifrån mig. det är lika kul varje gång att kolla in med nedlåtande min och trycka lite på gasen:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman