Vad har vissa bilister för problem?

Ironcastle

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
-15 MT-09 Street Tracker
Har ett flertal ggr råkat ut för att den främsta bilisten vid ett rödljus inte kan tolerera att man glider upp på sidan om honom, och också medvetet ställer sig något framför dem, i väntan på att det ska slå om till grönt. Jag fattar inte deras problem. Vad är det som gör att de då ska börja glida fram och ställa sig lika långt fram som en annan, eller ännu hellre, rent av framför en annan? Det har i alla fallen slutat med att bilisten står delvis på övergångsstället när han rullat klart. Och för en annan blir det liiite plats över att ta sig fram på. Det har dock alltid slutat med att han istället fått ett fett vrål i örat när man tvingas vrida mer än nödvändigt på rullen för att inte bli trängd. Vad är det som de inte kan acceptera? Att motorcyklisten tränger sig? Vad är det isåfall för trams!? Det svischar ju bara till, sen är man ju borta ur deras syn. Jag kan bara inte fatta mig på en del, får väl vara tacksam att man inte blivit påkörd på ren jävulskap...

Enkelt 90 % av befolkningen e efterblivna idioter med mindervärdeskomplex oavsett vad dom kör. Njut istället av att dom sitter och irriterar ihjäl sig i sin bil när du kör vidare o njuter. E du extra ond kan du hoppas på att dom får hjärnblödning och dör av all irritation i deras liv.

Hände mig ofta tidigare. Lösning = Strunta i att lägga den där fuck you burnouten varje gång du stannar vid ett rödljus. Om du inte klarar det, undvik i alla fall att vinkla gummisprutet mot framrutan på bilen.

Hände mig ofta tidigare. Lösning = Strunta i att lägga den där fuck you burnouten varje gång du stannar vid ett rödljus. Om du inte klarar det, undvik i alla fall att vinkla gummisprutet mot framrutan på bilen.

Håller med, man ska inte jävlas med dom i onödan genom o böööörna, men att snabbt o smidigt dra iväg när det blir grönt o visa att man inte är i vägen för 5 öre är rätt tycker jag.

Hur i heeeela friiiden kan man göra nåt sånt som bilisten fick för sig???? :va:mad::huvet

Jag förstår att han lacka, dom körde ju i hans fil så han var tvungen att sakta in, dvs dom hindrade honom o körde på fel sida av dubbel heldraget.

Försvarar inte alls bilisten, men jag förstår att han rageade. Fint exempel på hur man INTE ska göra, dom borde vikt in i sin fil för länge sen.

Jag förstår att han lacka, dom körde ju i hans fil så han var tvungen att sakta in, dvs dom hindrade honom o körde på fel sida av dubbel heldraget.

Försvarar inte alls bilisten, men jag förstår att han rageade. Fint exempel på hur man INTE ska göra, dom borde vikt in i sin fil för länge sen.

tror mer att det va polisen som hetsade dom till filbytet

Japp! Alltid polisens fel när man gör fel. Eller man gör inte fel först polisen ser det och då är det deras fel.

Jo, att man som bilist blir sne ja, MEN att gå ur bilen och föröska putta omkull dem?? För mig går det inte ihop? Undrar hur bilisten hade reagerat om killen som gick omkull slog huvet i marken så han dör?? Jo tjena.. Inga av dem gjorde rätt! :död

Kan ju bero på att man sällan dubbelparkerar vid enfiligt och rödljus om båda ska rakt fram och att bilisten blir nervös av detta.Lärde de verkligen ut detta på trafikskolan. :va Själv körde jag på trottoaren en gång i tiden precis efter min uppkörning från trafikskolan.Inte heller uppskattat.Undrar varför. :confused: :)

Last edited:
Avundsjuka. I länder med mycket trafikproblem (läs asien), uppskattar bilister att motorcyklister tar mindre plats. Alternativet till att smyga upp vid sidan är ju faktiskt att ta upp en hel billängd ståendes mitt i filen.

Här i Japan smyger bilister alltid åt sidan så man kan komma förbi. Givetvis återgäldas detta genom att man som hojåkare håller åt sidan när det står still så en bilist kan få plats i samma fil.

Att sportohjspiloter generellt kör som svin i Sverige hjälper nog föga...

Jag har kört 'mc' en del i Vietnam... Rusning genom Da Nang är inte som köerna på Essingeleden om vi säger så ;) Men jag är inte längre rädd för 'lite' kaos...

Problemet är väl snarare att alla förväntar sig att eftersom jag tycker och tänker såhär, så ska alla andra köra såhär och såhär.
Nu finns det ju ingen lag som säger att man ska flytta sig, eller släppa förbi andra, när nån som råkar ha ett litet fordon försöker tränga sig förbi.
Verkligheten funkar inte så.

Och varför försöker så många att hävda Avundsjuka som ett argument när vem som helst kan gå och köpa motorcykel?

Sålänge du får snetädning av att bilister inte gillar när du tränger dig, så kommer inte problemet att försvinna.
Är det så jobbigt att stanna en bil bak och köra om vid första bästa tillfälle?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!