vad har vi för rykte?

Om det nu finns korsningar där det är kö åt alla håll :skrämd
(hoppas de sätter upp trafikljus i den korsningen)
Hursomhelst så skall man tillämpa "dragkedje metoden" eller vad de nu kallade den för på körskolan, då det är mycket trafik, det innebär att man SKALL KÖRA då det är ens tur.
Sen finns det dem som envisas med att lämna 60m lucka i rusningstrafik på essingeleden, utifall nån skulle vilja byta fil. Dessa människor har man ibland lust att slita ur bilen spöa. Kör i samma tempo som bilen framför så kommer alla hem lite snabbare. Nu vet inte jag hur du kör så ta det inte personligt.
Så du tror inte att problemet är det motsatta? Mobiltelefonsnackandeidiot kör med för lite avstånd och bromsar inte när alla andra gör det i mittfilen på Essingeleden och sedan kommer alla andra för sent till jobbet/hem 1 timme senare. Man kan ju köra i samma tempo utan att ligga 2 meter bakom. Vad tycker du om bilister som ligger 2 meter bakom dig när du sitter på hojen???

Ang 180 på 50väg..

Klart att folk reagerar, när man varvar ut tvåan..
För det gör jag också.. bara att tänka på det sätter leendet på läpparna !!

Hade svensson brytt sig så mycket som de gaggar om, så skulle de se till att täcka alla perspektiv, och således inte GNÄLLA INNAN DE PROVAT SJÄLVA :)

Så du tror inte att problemet är det motsatta? Mobiltelefonsnackandeidiot kör med för lite avstånd och bromsar inte när alla andra gör det i mittfilen på Essingeleden och sedan kommer alla andra för sent till jobbet/hem 1 timme senare. Man kan ju köra i samma tempo utan att ligga 2 meter bakom. Vad tycker du om bilister som ligger 2 meter bakom dig när du sitter på hojen???

Vet inte hur du fick in 2 meter o mobil i min ekvation. Men visst ibland kan 2 meter räcka som avstånd beroende på hastighet. För övrigt så kör jag mellan köerna med hojen. Snacka i mobil kan man ju göra om man har en simultanförmåga att både kunna föra ett samtal och följa trafiktempo/regler samtidigt.

Så din åsikt är 2 meter bakom, helt ok?

"Sen finns det dem som envisas med att lämna 60m lucka i rusningstrafik på essingeleden, utifall nån skulle vilja byta fil. Dessa människor har man ibland lust att slita ur bilen spöa."?

Försöker bara fatta hur du tänker, inget personligt.

För det först tycker jag också vi har det rykte vi förtjänar och för det andra, så bryr jag mig inte om det.:tungan

MEN, däremot vill jag kontra de som påstår att det är "kärringen hemma" som hindrar han som längtar så efter att får köra hoj.
Hon gör det säkert av omtanke, det är ju 20ggr ökad risk att dö/allvarligt skadas som mc-förare. Och inte kan hon förväntas förstå hur underbart det är att köra hoj, om hon aldrig gjort det själv eller hur?
Sen tycker jag att det är upp till gubben att ha stake nog att säga ifrån och dra ut på sin båge om det är det han allra hellst vill!

Tack för uppmärksamheten! :)

Vi har det ryckte vi förtjänar, vi brassar genom tunnlarna på varvbryt, åkerförbi en biljävel i 250 på 12k rpm med raka akrapipor 2cn från spegeln när han sitter och andas in kvällsluften.
Tittar en bilist fel på en så får den fingret, skulle den även vingla till då ryker bakspegeln för aset, grannarna vaknar när man startar upp moppen på natten och står och torrgasar.
Vi är adrenalinpundare som är hatade av alla men älskade av en del i hemlighet i smyg.

HD nissarna är nolltaxerade som har hojen skriven på en avlägsen släkting och får sina pengar genom att begå massa brott.

Jag har sett folk som skriver SMS i mobilen när de kör över övergångställe. Blir MÖRKRÄDD när jag kollar hur vi vanliga kör bil!!! Kör ca:1500mil per år och det är ingen vacker syn jag ser när folk kör bil.

Så din åsikt är 2 meter bakom, helt ok?

"Sen finns det dem som envisas med att lämna 60m lucka i rusningstrafik på essingeleden, utifall nån skulle vilja byta fil. Dessa människor har man ibland lust att slita ur bilen spöa."?

Försöker bara fatta hur du tänker, inget personligt.

Fråga 1: Japp

Fråga 2: Försöker fatta hur ni som lämnar 60m lucka tänker så det är ömsesidigt :huvet

Bara för jag tycker det är VIDRIGT att Pro-medlemmar får ha körkort och får vistas på våra vägar så hatar jag inte varenda person över 65. Våra vägar är belusade av arslen av alla sorter, bara bestämma vilken sorts arsle man är!
Av alla jag känner så åker 98% av dom fordon av något slag på våra vägar, endast 2% kör. Hällre en Fartpundare som KÖR i 250 än en svensson som ÅKER i 70!
Men arsle som arsle!

Bara för jag tycker det är VIDRIGT att Pro-medlemmar får ha körkort och får vistas på våra vägar så hatar jag inte varenda person över 65. Våra vägar är belusade av arslen av alla sorter, bara bestämma vilken sorts arsle man är!
Av alla jag känner så åker 98% av dom fordon av något slag på våra vägar, endast 2% kör. Hällre en Fartpundare som KÖR i 250 än en svensson som ÅKER i 70! Men arsle som arsle!

:3freak

/J

Av alla jag känner så åker 98% av dom fordon av något slag på våra vägar, endast 2% kör. Hällre en Fartpundare som KÖR i 250 än en svensson som ÅKER i 70!
Men arsle som arsle!

Hihi, jag håller med dig LITE! Det är tyvärr sant att väldigt många bara ÅKER med bakom ratten/styret och för få som verkligen är med och KÖR.
Som skillnaden mellan höra och lyssna...

Angående vårat rykte om att alla billister tycker vi är svin i trafiken osv, de skulle behöva se sig själva i trafiken från våra ögon.

Jobbar som yrkeschaffuör, kör mycket bil privat samt en hel del hoj. Tillbringar utan att ljuga ca 40% av min vakna tid på våra svenska vägar och får då se en hel del skumma saker.
Och generellt tycker jag fanimej att det är motorcyklister som beter sig vettigast på vägarna.
De försöker inte slicka mittlinjen bara för att jävlas, eller kasta sig ut mitt framför nosen på en 60-tons lastbil bara för att hinna före och sedan köra av 100 meter bort! :mad:

Visst ser det illa ut när det kommer en R1 eller liknande på slangen i 180 Km/h genom tingstadstunneln, och det är ju det som speglar sättet för oss motorcyklister.

Å andra sidan funkerar det exakt likadant för mig, Generellt är det medelålders svensson i en Volvo V70 som beter sig illa och kör jävel i trafiken utan hänsyn till andra, oftast med en telefon i örat och andra handen håller en baguette.

Vet inte om jag fick skrivit så mycket intressant här men hatar alla jävla billister som tror de kör lika bra som Schumacher!!! och klankar ner på oss bara för att vi tar oss fram fortare än dom!

Fråga 1: Japp

Fråga 2: Försöker fatta hur ni som lämnar 60m lucka tänker så det är ömsesidigt :huvet

Såna som dig vill jag inte samsas med i trafiken..... Vore nog läge att fräscha upp teorikunskaperna igen:rolleyes:

Last edited:
Jag anser nog att motorcyklister har det rykte dom förtjänar, dvs dåligt.

Så länge inte kollektivet tar ner dom värsta (idiot) individerna på marken så kommer dom att fortsätta att späda på fördomar och förakt mot oss.

Här skulle man kunna illustrera med valfri film på folk som har bråttom mellan två orter i rusningstrafik eller valfri film med supermotarder på gatan, men jag tror att ni kan tänka er vad jag menar ändå.

Folk som har bråttom mellan två orter där det är lite trafik eller folk som tränar/tävlar motard på bana/industriområde har varken jag eller allmänheten speciellt mycket emot.

Är man adrenalinpundare bör man nog ha banhoj eller leta sig en öde landsväg istället för att leta sig in mot sveavägen.

Såna som dig vill jag inte samsas med i trafiken..... Vore nog läge att fräscha upp teorikunskaperna igen:rolleyes:

Ser att du bor i Torsås, vet du vad rusningstrafik är?
Kan ju förklara, innebär att trafiken kanske rullar i säg 15km/h, om du då vill ha 60m till framförvarande bil för att känna dig säker på att kunna stanna så borde du sälja skördetröskan o lämna tillbaka lappen :näsblod

Och när du dyngar in i bilen framför med hojen bara för att du inte hinner bromsa, hur tänker du då?

Om jag nu kör mellan köerna med hojen hur kan jag då köra in i bilen framför. Och nej (trodde det var underförstått) jag menar inte att man skall 2m till bilen framför när det går i 50km/h. Pratar om när det rullar i 10-15km/h

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...