vad har vi för rykte?

i betraktarens ögon som sakt var...

gled lite lugnt förbi skidbacken i sollentuna med min sportiga volvo 240 i förra veckan och blir omkörd av ngn jävla fotbollsmorsa i sin seat minivan...jag höll 70 på 70 sträcka och hon körde väl 90...

när jag lugnt glider förbi henne till sommaren på samma sträcka med hojen i ungefär 90 för att hon håller 70 samtidig som hon pratar i mobiltelefon och skruvar på radion så blir det väl ett jävla liv, motorcykelsvin! och liknande...

hamnade nästan i slagsmål med en bilist tidigt i våras (vår?) för jag hade sickat lite mellan bilarna på en dubbelfilig 70väg...jag tyckte ju det var hur lugnt som helst...som sagt

i betraktarens ögon...

tycker att det är rätt trevligt med folk som hälsar med att konstant blinka med helljuset då man kommer..:D

kommer alltid finnas surgubbar som antagligen inte fått komma till för kärringen hemma på flera år och har en dröm om att själva åka hoj men dom får inte för det där vraket hemma som trots allt styr gubben till minsta millimeter..

efter dagens premiärtur så var det förvånadsvärt många bilister jag snackade med som saknat ljudet av en hoj som blåser förbi..det var enligt en kärring ett klockrent vårtecken...

det e ju det som gör hojåkning så kul, nästan bara invigda som uppskattar det! för dom andra lössen är vi ju gangsters allihopa!

gör inte mig nåt, gillar inte folk i allmänhet ändå... :FU

Om även 99% av andra hojåkare ser med avsmak på det fåtal som älskar att provocera medtrafikanter och allmänhet, så spelar det ingen roll för provokatörerna. De njuter ju av att provocera, även inom de "egna" leden.

Det där med att allt hänger ihop, och att det en gör faktiskt kan spela roll för andra, bryr provokatören inte sig om - eller vet om det och njuter av provocerandet just därför.

Det finns många bokstavsbarn som kör sporthoj.

De måste mena custom hojarna!!??????
Aldrig att någon kan tycka att sporthojar låter FÖR mycket! (för utom svemo då??) :rock

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=149409

Skriv ut detta och tryck i ansiktet på dem i morgon vid lunch :) Det är precis dessa människor jag ville komma åt med min text.

Under vintern har jag varje gång jag gett mig ut i trafiken gjort en god gärning; jag har släppt förbi en annan bilist fast jag har förkörsrätt enligt höger regeln
/Pippi

Det e sånna som dig som skapar osäkerhet i trafiken, skulle inte förvåna mig ifall du blir påkörd bakifrån någon dag

Det e sånna som dig som skapar osäkerhet i trafiken, skulle inte förvåna mig ifall du blir påkörd bakifrån någon dag

Om du läser lite mer i tråden så handlar den situationen om tex en korsning där det är kö åt alla håll och hastigheten är runt 3-5 km/timme och ja då lämnar jag min "förkörsrätt" för att släppa fram den stackare som inte kommer ut i korsningen.

Så, nä jag tror inte jag kommer bli påkörd bakifrån i de hastigheterna... Det handlar om planering. Att släppa lite extra lucka framåt så det blir smidigare för alla.

Det finns många bokstavsbarn som kör sporthoj.

Huvudet på spiken!
Man kan även med lätthet känna igen dessa bokstavsbarn på andra attribut än enbart sporthojjen. Ofta klär de sig tex i träningsbyxor utanför gymmet/hemmet. Sen finns det minst ytterligare två attiraljer som man även med lätthet kan förknippa med dessa barn, men jag tänker inte gå djupare in på det här.

Fredag eftermiddag efter en hård vecka på jobbet.
Du har precis kommit hem, satt igång grillen, korkat upp en kall bira å
satt dej på altanen.
Ungarna leker i trädgården och tjejen kommer ut å frågar om hon ska hämta
en bira till, livet e härligt.......
Plötsligt..... 4-5 radfyror på fulla spjäll utanför stacketet.

Du spiller ut biran i knäet, tjejen börjar tjata om att flytta å ungarna behöver nya blöjor.....
Självklart att folk blir förbannade

Äh? Ändrar lite:
Du har precis kommit hem, satt igång grillen, korkat upp en kall bira å
satt dej på altanen.
Ungarna leker i trädgården och tjejen kommer ut å frågar om hon ska hämta
en bira till, livet e härligt.......
Plötsligt..... 4-5 radfyror på fulla spjäll utanför stacketet.

Du sätter nästan en klunk öl i fel strupe när du utbrister ett gurglande "WOHO!" Frugan himlar med ögonen och går in å hämtar en ny öl, ungarna slänger sig på staket å säger "wao! nästan som du pappa"...:tungan
Självklart att folk blir avis

Tror även att det finns en aning avensjuka bland de som kritiserar de med mc, innerst inne är vi hjältar för dem och de skulle gärna åka mc om de fick för frugan. :tungan

Detta stämmer någ mer än något annat pratar man med folk som man inte känner å nämner mc åkandet så säger alla att de verkar så trevligt å härligt.
Varför skall så många prata skit om folk som dom bara e avis på?

tackar! man lär sig nåt nytt varje dag :tummenupp

(har nog hört det förr, hos nån läkare... :D

Jag tror att det är väldigt tveeggat...

Det finns mkt människor som irriterar sig på mc-åkare men hur många killar/tjejer vänder inte på huvudet när du åker förbi och får något drömmande i blicken...

Ett konkret expempel:

På mitt jobb har jag en 50-årig dam som sa direkt när hon fick veta att jag åker mc "Du måste låta mig åka med"...Sen kommer den runde lille it-teknikern in som är 25 år och säger " fy fan vad ansvarslöst att överhuvudtaget köra mc"...

Sen tror jag dom flesta här inne också blir rätt förbannade på snubbar som kör 180 på 50...

Om du läser lite mer i tråden så handlar den situationen om tex en korsning där det är kö åt alla håll och hastigheten är runt 3-5 km/timme och ja då lämnar jag min "förkörsrätt" för att släppa fram den stackare som inte kommer ut i korsningen.

Så, nä jag tror inte jag kommer bli påkörd bakifrån i de hastigheterna... Det handlar om planering. Att släppa lite extra lucka framåt så det blir smidigare för alla.

Om det nu finns korsningar där det är kö åt alla håll :skrämd
(hoppas de sätter upp trafikljus i den korsningen)
Hursomhelst så skall man tillämpa "dragkedje metoden" eller vad de nu kallade den för på körskolan, då det är mycket trafik, det innebär att man SKALL KÖRA då det är ens tur.
Sen finns det dem som envisas med att lämna 60m lucka i rusningstrafik på essingeleden, utifall nån skulle vilja byta fil. Dessa människor har man ibland lust att slita ur bilen spöa. Kör i samma tempo som bilen framför så kommer alla hem lite snabbare. Nu vet inte jag hur du kör så ta det inte personligt.

Överhuvudtaget tycker jag det svenska samhället är fyllt med människor som älskar att klaga, snacka skit och tycka synd om sig själv. Folk stör sig på allt möjligt, men dessa problem måste bottna i någon form av dåliga erfarenheter som format personen i fråga. Med en negativ attityd till saker och ting lär dessa neggos må sämst av alla ändå, även om de trakasserar sin omgivning. Det kan ju vara en upplyftande tanke. Dessvärre är nog en hel del för dumma för att kunna analysera sig och ha lite eftertänksamhet.

Jag vill inte klaga (!?!) men det är så jag ser på det. Världen är en roligare plats när människor bemöter varandra med utan fördomar, med respekt, förståelse och en schysst attityd!

Edit: OT kanske, men ändå

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...