vad har ni under skinnstället?

Vaektra skrev:
Helly Hansen underställ samt extra långärmad t-tröjja minst 2 buffar. Nu höst 3 buffar och en tröjja över stället. :tummenupp Givetvis ryggskena. :)

Var 17 har du (och får plats med) 2 eller ännu :va 3 Buffar?
:va
 
Vid långkörning nu på hösten

Köp ett vindtätt regnställ att ha över skinnstället.
Funkar kanon!!
 
Vad har du under blusen Rut..?

Nu när det börjar kyla av e de långkalingar,typ HH,t-shirt,tröja(polo),öronproppar :hihi ,på sommaren vanliga kalingar men funderar på o ha ngn form av tunnare bomulls kalingar som fungerar svett absorberande,för att stället ska hållas fräschare,(blir kanske för varmt).Pendlar ca 5 mil till jobbet varje dag med skinn-ställ och det är främst halsen jag fryser om,så skaffa gärna en hög polo,det blir ju snudd på minus i 200km/h vid 10+! :tummenupp
 
Susp?

kille_hojdille skrev:
jag undrar bara vad har man/ni på sig för kläder under skinnstället?

Ingen som kör med susp? Har läst här om några som har blivit skadade när de klotat. Funderar starkt på att börja använda en sån. Tänkte börja kila runt i sportbutikerna nu när hockeysäsongen har börjat.

Funderar lite på vilka kriterier som skall gälla (förutom att skydda såklart :tungan )

Tex hur lätt det skall kunna vara att kränga det så att man kan pinka ifall man skulle vara helt akut nödig... Vill liksom inte krångla mig stället bara för att kunna ta dän suspen :rolleyes:
 
kläder

Kör med en t-shirt och kallingar när det är varmt ute. Lite kallare väder och man drar på långkallingar och en långärmad tröja, dock inte tjockare än t-shirten. Får en riktig eskimåtröja plats i skinnstället är det för stort. Man får frysa eller stanna inne annars. Finns även hela tunna underställ man kan använda, säljs i sportaffärerna som hockeyunderställ. Materialet spelar en viss roll. Bomull blir lätt lite blött och klibbigt, syntet (funktionskläder) känns bättre. Dessa kan dock ha nackdelen att bränna fast permanent på kroppen om man hasar fram på asfalten och det blir lite varmt. Bara att välja.....
 
kallingar från dressman och en T shirt funkar väldans bra.
och sen ett :hördu RYGGSKYDD
 
johnny bravo skrev:
en tunn långarmad tröja nu på höst kanten annars en T-shirt å ett par fräsiga Y-front :hihi å så ryggskyddet då så klart.

Förstår inte hur alla får plats med alla plagg under stället, har ni 1-2strl förstora ställ bara för att kunna få plats med kläder eller....
Har fått för mig att ställ skall sitta så slimat som möjligt men kan ju ha fått för mig fel :3freak
Samma fundering här? :va

Kör i kallingar och bomulls t- shirt på sommaren och nu (under + 10) ett Craft lager 1 underställ. När jag nu gått ner 4 kg kan jag även få på mig en Craft lager 2 polotröja. Så tight tycker iallafall jag att ett skinnställ ska sitta, vill ju inte att det ska kuna vrida sig om jag vurpar.

Fryser jag nu så blir det en sporthojtröjan utanpå stället och sen en regnjacka utanpå den.

Ryggskydd? Men vilken korkad fråga... självklart.
 
Last edited:
Kalsonger, en hamster, ett paket kondomer och mormors örhängen. :näsblod
 
walleskydive skrev:
Pendlar ca 5 mil till jobbet varje dag med skinn-ställ och det är främst halsen jag fryser om,så skaffa gärna en hög polo.

Det går minst lika bra med en hederlig halsduk! :tomten
 
jocke i köping skrev:
Näää det ska vara en ohederlig grön militär halsduk ,,
annars så må man krypa ner bakom kåpglaset o bara ge gärnet , he he :yoparty

Är inte det en helt vanlig halsduk då? :kocko
Det är nog bara du som klarar dig utan halsduk för du har ju monterat en harleyruta :näsblod

:rolleyes:
 
inte harley ,, ska det syndas ska det göras rejält ,, en dragstar ruta ... he he :arsele

flexbert skrev:
Är inte det en helt vanlig halsduk då? :kocko
Det är nog bara du som klarar dig utan halsduk för du har ju monterat en harleyruta :näsblod

:rolleyes:
 
Jag har 2 par långkalsonger (sexigt värre) och t-shirt, underställströja och polotröja. Över detta har jag mitt skinnställ och eventuellt ett regnställ för att stoppa blåsten om jag kör längre sträckor...
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top