Vad har ni på MC-nyckeln.

min nyckel...
nyckel.gif

Bra idé?

Är det någon som har en bra idé på vad man kan göra för att aldrig, aldrig, aldrig glömma bort att ta bort skivbromslåset. Typ ngt plastmaterial som man flyttar mellan tändnings- och skivbromslåsnyckeln att sätta över "tänderna" så att när man låser flyttar man över den/det till tändn.nyckeln så att man blir påmind om man skulle försöka starta utan att ha låst upp...

Är det någon som har en bra idé på vad man kan göra för att aldrig, aldrig, aldrig glömma bort att ta bort skivbromslåset. Typ ngt plastmaterial som man flyttar mellan tändnings- och skivbromslåsnyckeln att sätta över "tänderna" så att när man låser flyttar man över den/det till tändn.nyckeln så att man blir påmind om man skulle försöka starta utan att ha låst upp...

Japp, det är det många som kör med!

Bara ta en liten bit soppaslang eller dylikt som passar bra och trä på :tummenupp

Nej men du har något skräp på styrkronan...precis till höger om styrlagermuttern...

ah jag vet, satt där när jag hämta cykeln vette fan hur jag ska få bort det, bara montera av å svarva bort i en bandsågen på träslöjden?

Skivbromsnyckeln & en "polisbricka". Ni vet en sån, "vid upphittande lägg i närmsta brevlåda". Allt detta fäst i en nyckelknippa med mjukisflodhäst. Den repar inte & lätt att hitta.

Last edited:

Lås handbromsen med en rem, så kan du inte köra iväg utan att ta bort den :tummenupp

Vet att en del kört med just sådan plasthylsa du nämner. Annars funkar det nog bra med en tunn och färgglad snodd mellan styre och lås.

Bifogat

• snodd.jpg
    snodd.jpg
    58.7 KB · Visningar: 104
Nyckelknippan består av en liten Claes Olsson- diodficklampa, skivbromslåsnyckel samt tändningslåsnyckel. Tändningslåsnyckeln sitter fäst med liten karbinhake så att den den kantas loss vi användning. Lampan är bra när man kollar vätskenivåer.

När jag har skivbromlåset i skivan så brukar jag ha en ful gammal blå 8 mm. flytlina knopad skivlåset med en liten pålsteksögla. Den är dragen upp till tändningslåset där jag lindar den några varv. Det är så fult att det inte går att missa ens i dåliga ljusförhållanden. Billigt, enkelt och näst intill idiotsäkert.:tummenupp

Själv har jag ett färglatt nylonknytte som yngsta dottern har knutit/flätat ihop. Fladdrar fint:tummenupp

Bifogat

• Nyckelring (Medium).JPG
    Nyckelring (Medium).JPG
    84.7 KB · Visningar: 129
Jag har en Harley Davidsson nyckelring från Kutters Harley-Davidson Janesville.Wi på min Suzukinyckel, alltid retar det någon.

Hittils har det nog dock retat fler japsåkare...

Jag har en mjukis nalle på min....:tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...