Vad har ni i kutsen?

Hej:)

Tändstift,verktyg,första förband,handduk och en regn poncho:tummenupp

Helt otroligt...Kör han med packväskor lr ;-)..
På sin höjd Lås,Stödplatta,Reg bevis..

Bränsletanken! :tummenupp Ett skivbromslås och en 2 dl´s päronmer går att klämma ner mellan kåpan och bakramen. :)

Beror helt på vilken hoj man har!

Gixxern är helt ok och jag får ner mobil, kortficka, lite verktyg och kedjespray!

Dock så har cbr1000 04- ett nästan obefintligt utrymme och tex r1 99 ett jättestort!

TS: Åker du Gulvinge eller??? Hur FAAN får man plats med allt det?

Jag har:

Snjus, cardcase, mobil och ibland vattenflaska alt KTM-väskan med verktyg (sällan, men vid längre turer utan sällskap).

Tidigare lyckades jag trycka ett paket cigg där också men har lagt av med det.. Satsar på att spara vikt på att banta bort snuset också, men en sak i taget.

Nog för att Ducati har vibrationer som tjejer gillar....:tuttar
Borde inte Absol eller en rejäl tvättsvamp bättre absorbera.. ..ehumm.....minska glidrisken? :)

Haha. Jag pratar glidrisken mellan skinnställ/sadel, den mellan skinnställ/hud kan jag inte göra mycket åt. :D
Trots att hon är väldigt duktig på att ta emot på tanken är SSie:ns sadel så jäkla hal att varje avslag (motorbroms) får henne att dunsa i min rygg.

Det enda jag tänker införskaffa som jag INTE har i kutsen är en förstahjälpenkudde. Skönt att ha om man kör ikapp något krisläge...

Edit: Snus och andra livsviktiga saker har jag oftast i en liten magnetisk tankväska.

Har heller ingen egentlig "kuts". Under föraresadeln har jag oljetanken och under pass.sadel tar eluppvärmningen och larmet all plats. Kör med en softbag vari jag har klart visir, lås, öronproppar, 1:a förband, kaffetermos, havreflarn och av någon anledning, kartor över Kroatien och Österrike...

Har heller ingen egentlig "kuts". Under föraresadeln har jag oljetanken och under pass.sadel tar eluppvärmningen och larmet all plats. Kör med en softbag vari jag har klart visir, lås, öronproppar, 1:a förband, kaffetermos, havreflarn och av någon anledning, kartor över Kroatien och Österrike...

Havreflarn? Har du misstagit dig och har en häst istället för MC? :D

Första förband e ju allri fel å ha me....

inte för egendel visserligen, mest för andra dårå....

själv så klarar jag mig med donationskortet i pluskan:rolleyes:

Last edited:
Jag brukade stoppa tändningsnyckeln i cutsen.:huvet
Fick ringa efter hjälp 2ggr. tills en polare visade hur man kunde få upp den utan nyckel....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman