Vad har ni i badrumsskåpet?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag inventerade vad jag hade för skönhetsprodukter i badrummet och hittade bara en dushtvål och en deo. Sen använder jag förståss tandkrämen men den är ju delad med hela familjen. Min fru (som har ca 337 prylar i badrumsskåpet precis som sägs i den här tråden) påstod att det beror på att jag är fånge i den stereotypa mansroll som samhället indoktrinerat mig med sen jag föddes och därför inte vågar pyssla om mig som jag vill, jag påstår bara att jag inte är särskilt fåfäng.

Så, är ni genusbefriade själar som har 337 prylar i badrummet eller är ni offer för den mansstereotypa doktrinen? (Frågan riktar sig till er som saknar snippa)

Jag är icke genusbefriad, har mindre än tio prylar, resten är dotterns grejor, 337 räcker inte...

Har man en sån där rollon för ögonen är man definitivt genusförvirrad...

Deo, rakhyvel, rakgel, schampo, tandborste, tandkräm, rakborste, hårtrimmer, rakkniv, munskölj, nagelsax, pincett, HTH, värktabletter, glödlampor, tops, näsdukar... Det var nog det hela.

Några rullar toapapper (och någon tomrulle), tandborste, tandtråd, en sax och en burk Dax Wax.

På skåpet står ett par tandkrämstuber, rakhyvel, raklödder, deo, aftershave, ett par flaskor schampo, våtslippapper och ett armbandsur.

Jag tror det är allt.

glödlampor och våtslippapper?

Själv har jag tandkräm/borste, kam, tops, hudkräm (den manliga versionen faktiskt) rakgrejer och en jävla massa parfymer sen många jular tillbaka.

Deo, rakhyvel, tops, ögondroppar, bepanthen, trimmer, en flaska parfym och en nagelklippare.
Ryms på en hylla, på en halva. Resten har sambon ockuperat... plus 2/3 av det andra skåpet... :P

Är det någon som reflekterat över att när man skall "dela" utrymme med en tjej så får man sig tilldelat ca 1/3, en del som sedan med tiden blir mindre och mindre. Tex i garderober, byråer, badumsskåp, skoställ etc.

De verkar inte vilja förstår att dela innebär 50% och att du kanske vill ha ordning och reda på dina 50%. Kanske tom halvtomt, men det är väl upp till dig?

Är det någon som reflekterat över att när man skall "dela" utrymme med en tjej så får man sig tilldelat ca 1/3, en del som sedan med tiden blir mindre och mindre. Tex i garderober, byråer, badumsskåp, skoställ etc.

De verkar inte vilja förstår att dela innebär 50% och att du kanske vill ha ordning och reda på dina 50%. Kanske tom halvtomt, men det är väl upp till dig?

- och när man försöker förklara problematiken så känner man sig som om man pratar med en kines, noll förståelse....

Jag har endast en påse buntband och en lapp från 1967 om vattenmätaravläsning i mitt badrumsskåp. Dessutom sitter badrumsskåpet i ett rum som på ritningen heter garage trots att det golvnivån är 2m under mark och infart utifrån saknas.

Jag kan erkänna mig förvirrad men iaf inte genusförvirrad...

Edit: Buntbanden är av öppningsbar typ om det var någon som undrade.

Last edited:

1/3 är ju lyx, man ska vara glad ifall man inte har alla sina saker på sängbordet...

Badrumsskåp ?

Det enda skåp jag har i badrummet är ett för handdukar, tvättmedel, glödlampor och så finns det någon påse med svart innehåll för akvariet.

Jag har massor grejer. Under ett par år var jag rätt öppen för att prova en massa skönhetsprodukter, men har man så fruktansvärt lite att jobba med som jag har, så visar det sig snabbt att det är helt lönlöst. Kvar står dock en massa grejer, som jag ytterst sporadiskt använder. Jag tror nog jag har mer grejer än min fru, faktiskt. Eller, de tar iaf större plats. Sedan snöar jag gärna in på saker, och är rätt noga med vad jag köper. Hutlösa pengar för schampoo, rakprodukter osv. Gillar när det är lite känsla i prylarna man har, och att det känns genomtänkt.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...