Vissa har ju egna fullutrustade verkstäder eller har tillgång till fullutrustade verkstäder med bromsbänkar och datorer och allt möjligt.
Andra har en verktygslåda med det nödvändigaste. Några har bara verktygen som tillhör hojen.
Själv har jag ett garage där jag kan vara så jag slipper stå ute.
Mina basverktyg är en kamasalåda som jag köpte någon gång på 80-90talet.

Den lådan tar jag nästan alltid fram när jag ska skruva och jag har använt dessa verktyg oerhört mycket. Lilla spärrskaftet är väl det enda som jag fått köpa nytt i den lådan under alla år.
Jag har även en tavla med tänger och mejslar och diverse andra verktyg.
Däckjärn och balanseringsjigg från biltema har jag också.
En lyft köpte jag när jag började med mc och det ångrar jag inte. Använder den jämt.

Jag har inga specialverktyg såsom pressar eller svarvar mm. Men jag fixar basicservice.
Jag är väl en vanlig hemmapulare.
Vad använder ni för verktyg/utrustning?
Andra har en verktygslåda med det nödvändigaste. Några har bara verktygen som tillhör hojen.
Själv har jag ett garage där jag kan vara så jag slipper stå ute.
Mina basverktyg är en kamasalåda som jag köpte någon gång på 80-90talet.

Den lådan tar jag nästan alltid fram när jag ska skruva och jag har använt dessa verktyg oerhört mycket. Lilla spärrskaftet är väl det enda som jag fått köpa nytt i den lådan under alla år.
Jag har även en tavla med tänger och mejslar och diverse andra verktyg.
Däckjärn och balanseringsjigg från biltema har jag också.
En lyft köpte jag när jag började med mc och det ångrar jag inte. Använder den jämt.

Jag har inga specialverktyg såsom pressar eller svarvar mm. Men jag fixar basicservice.
Jag är väl en vanlig hemmapulare.
Vad använder ni för verktyg/utrustning?