Vad har ni för Olycksfallsförsäkring? Inte en enda träff på forumet!!

Kolla med Länsförsäkringar dom har en som ska gälla vid banåka.

duccen900ss skrev:

- En okänd via facket, täcker ej extremsporter
- En Trygg Hansa gruppförsäkring via jobbet som täcker roadracing
- En privat i Folksam

duccen900ss skrev:

Får man fråga varför du undrar?

Jag har iaf sjuk- och olycksfallsförsäkring hos Trygg Hansa.

Mc-åkningen ju bare en av tusen anledningar till en sådan försäkring.

chili skrev:
Får man fråga varför du undrar?
Mc-åkningen ju bare en av tusen anledningar till en sådan försäkring.

Präxis! För att If där jag har mnin hemförsäkring har motorsport undantaget i sin olycksfallsförsäkring... :kocko

Brukar gå att få förmånliga fritids/olycksfallsförsäkringar via facket. Ofta både bättre och billigare än de man tecknar som enskild person. Min kostar c:a 400 kr/år och täcker allt utom det som händer på jobbet för då gäller företagets försäkring.

duccen900ss skrev:
Präxis! För att If där jag har mnin hemförsäkring har motorsport undantaget i sin olycksfallsförsäkring... :kocko

Jag tror inte någon olycksfallsförsäkring täcker tävligskörning - tror dock att det ingår i licensen man har för att få tävla. :va

Skall ha en som gäller banåka (ej tävling) och just nu lutar det åt Länsförsäkringar...

chili skrev:
Finns för vuxna också :)

Det stämmer bra det :D .

Har fått ut 25000 för en diagnostiserad immunbrist (man får skilja på olycka och sjukfall)

Ringde och frågade vad som gäller om jag skulle bli skadad vid en bankörning då jag åker bakpå (för tillfället i alla fall). Det spelade ingen roll utan de räknar det som en "olyckstillfälle" och ersätter således. :tummenupp. Blir det eve ärr så har jag endast ett år istället för två år som är det vanligaste.

Båda motorcyklarna är helförsäkrade via länsförsäkringar och gäller således vid bankörning.

Last edited:
chili skrev:
Jag tror inte någon olycksfallsförsäkring täcker tävligskörning - tror dock att det ingår i licensen man har för att få tävla. :va

Finns försäkring i licensen men den lämnar en del att önska... Privat olycksfallsförsäkring betalar ut högre belopp, den försäkringen jag har innehåller inga restriktioner mot banåkning/tävling. Skulle jag däremot inte ha försäkring via facket utan teckna individuellt kostar det mycket mer för att få samma villkor. Han jag pratade med när jag tecknade sa att den via facket inte har några undantag (t.ex. roadracing) men att den man tecknar som enskild individ har det, det går dock att komplettera men då kostar det mer...

teknade en olycksfallsförsäkring med invaliditets samt sjukvårdsskydd på 2 mille.... kan gå fort om olyckan e framme !

kostar 1100:- hos IF och täcker även roadracing och andra "extrem" sporter.

dock så får man ej ha mer än ett halvt basbelopp i sonsorpengar per år (ca 20.000)

//A

erik skrev:
Brukar gå att få förmånliga fritids/olycksfallsförsäkringar via facket. Ofta både bättre och billigare än de man tecknar som enskild person. Min kostar c:a 400 kr/år och täcker allt utom det som händer på jobbet för då gäller företagets försäkring.
Facket är till för sossar som vill att andra ska göra saker åt sig, men när det händer något så är facket inte mycket att luta sig emot.. so fuck facket.

crashtestdummy skrev:
Facket är till för sossar som vill att andra ska göra saker åt sig, men när det händer något så är facket inte mycket att luta sig emot.. so fuck facket.

Jag är inte så fackpositiv heller men det blev så när jag gick med i a-kassan... Sen att jag får en bra försäkring till förmånligt pris gör ju inte saken sämre...

Jag har en försäkring i Länsförsäkringar som täcker roadracing/bankörning. Den kostar mig 1200 kr om året vilket ju är mer än de som har via facket betalar men ändå inte farligt eftersom den täcker det mesta här i livet, utom fallskärmshoppning och kickboxning om jag kommer ihåg rätt.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN