Vad har ni för laptimers?

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Själv får jag bara tid var tredje varv eller något. Flyttat sändare/mottagare men icke. Har en Micron Light TG.

Funderar att köpa något annat, MEN VAD!? Vad har ni för erfarenheter?

Jag har en exakt likadann! Jag har haft liknande problem, men av nån outgrundlig anledning så har dom magiskt upphört. Kanske hade med störande ljus, hur den satt på hojen eller något att skoj att göra. Enda problemet nu är att den går 10% för fort :rolleyes:

Man kan ställa in en tid som gör att laptimern inte ska ta om nya tider innom den tiden som man ställt in. Finns det flera sändare ute på ett varv kan man annars få en massa korta tider på ett varv. På Anderstorp kan man tex ställa in den till att ta en sändare på 1min och 30 sek. Men kommer man till Falkenberg med den inställningen kommer den bara kunna ta tider vart tredje varv.

Jag har med en TG och tycker den funkar bra! Missade inte ett enda varv på mantorp igår efter att ja tejpat upp sändarn som nog sitter kvar på räcket?

Man kan ställa in en tid som gör att laptimern inte ska ta om nya tider innom den tiden som man ställt in. Finns det flera sändare ute på ett varv kan man annars få en massa korta tider på ett varv. På Anderstorp kan man tex ställa in den till att ta en sändare på 1min och 30 sek. Men kommer man till Falkenberg med den inställningen kommer den bara kunna ta tider vart tredje varv.

O tack, var så säker på att den stod rätt så jag kollade aldrig.
Var nere i garaget nu! Tack för tipset nu blir det ju kul att åka igen. Känns som man kan lasta och åka hem om man inte vet hur fort (långsamt) det går.

Vad glad jag blev :tummenupp

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...